Toon posts:

Windows sneller laten draaien door registerinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas geleden was ik bij iemand aan het computeren, wiens computer geweldig traag was geworden door volgeslibte register en ini's
Toen kreeg ik het idee dat het misschien handig zou zijn om de registerinstellingen
voor een bepaald te starten spel pas in te geven als het spel daadwerkelijk gespeeld gaat worden, en weer verwijderd als het spel klaar is.
Hierdoor zou volgens mij het register bijna maagdelijk zijn, en daarom dus sneller.
Daar je bij sommige illegale spellen ook een regsetup hebt, moet het volgens mij
wel mogelijk zijn.
Zou dit volgens jullie in de praktijk kunnen werken?
Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 15:39 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als je nog 98 draait wel, mits je voor ieder spel wilt herstarten, en accepteerd dat je ontzettend veel werk moet doen (rekeys achterhalen en ideale waardes testen) voor 1 a 2 fps meer.

conclusie, een te groot karwei met veel te laag rendament :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef anders niet mijn pc te herstarten na regsetup's :X

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat wil je daarmee zeggen? :)

ik denk dat het trouwens een onbegonnen werk is.. weet je hoe fucking groot het registry is? :)

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Lijkt me zeker wel onbegonnen werkt tegenover wat je er voor terugkrijgt, wat wel kan helpen is iig eens in de zoveel tijd een regclean proggrammatje te gaan draaien :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Misschien dat er programma's zijn waarmee je kunt kijken wat er is verandered in het registry en als je dan die changes weet ku7n je die in een regsetupje zetten. Misschien kun je ook een programma'tje schrijven die alles zelf doet (dus changes bij houden en in regsetupje zetten). Misschien als uiteindelijk Microsoft en de fabrikanten van de programma's mee gaan werken moet het denk ik wel lukken ;) en dan zal alles volgens mij wel iets sneller worden :D

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

er zijn zeker programma's waarmee je kan bijhouden wat welk programma in je registery veranderd hoor, maar dan nog, dan zie je 30 onbegrijpelijke links, en wat moet je daar dan mee :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Er uit gooien als je iets niet gebruikt dus al je het program heb gesloten en weer toevoegen als je iets start :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik denk dat als je idd win98 gebruikt je beter in msconfig iets kan veranderen als je dan toch die 2fps extra wil, namelijk bij shell (weet ff niet meer precies waar, maar iig bij opstarten in msconfig erges :P) ipv explorer.exe die explorere van win3.1 op laten starten. file-nogiets.exe

dat scheelt systeem procenten :*)

Verwijderd

Het zijn niet de spellen die de overlast veroorzaken...

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Master Tweaker schreef op 25 december 2002 @ 16:04:
Misschien dat er programma's zijn waarmee je kunt kijken wat er is verandered in het registry en als je dan die changes weet
regshot does it...and it' s free :)
http://regshot.ist.md/regshot161e.zip

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt voor de link, ik denk dat ik het als volgt ga doen:

na de virusscanner te hebben geinstalleerd, installeer ik de eerst volgende applicatie, daarna maak ik een 1e screenshot.
daarna uninstall ik hem weer en doe de volgende applicaties op de zelfde manier.
ik noem daarbij de screenshot naar de bijbehorende applicatie.
als ik het programma ga draaien laad ik eerst het bijbehorende screenshot,
na afloop van het spel maak ik een tweede screenshot die de eerste overschrijft
dan zijn dus alle wijzigingen die het programma heeft aangebracht bijgehouden.
de volgende keer als ik het programma start laad ik dus een up to date gebracht
screenshot van het programma, dat moet dus gaan lukken!
Misschien kan ik het met een batchfiletje doen.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kijk eens op sysinternals.com daar staat regmon die monitored het register en daarin kan je zien welke applicaties welke keys aan spreken..

ik denk trouwens niet dat die gewone applicaties het probleem zijn, maar meer de applicaties van ( he leuk ff installeren..., nee toch niks )

trouwens defragmenteren wil ook wel eens helpen, en met msconfig die 1001 onnodige services die draaien er uit kicken ook

[ Voor 11% gewijzigd door THIJZEL op 26-12-2002 22:26 ]

Pagina: 1