Is dit mogelijk ????

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Sinds ik een aantal voltage omhoog heb geschroefd ivm overklokken doet mijn diskdrive het niet meer. De bios vind hem wel.. maar ik kan hem niet meer aansturen in windoos ME. Kan dat komen door het verhogen van de voltages ? is een HEEL oude DD )
of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken ?

Geen inspiratie

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:45
Mischien dat je voeding het niet aankan (wat mij stug lijkt)...
Je zegt al zelf dat het een oude DD betreft, voor 4 tientjes heb je een HD-drive, persoonlijk denk ik dat die DD gaar is.

Verwijderd

De ultieme test:

Klok weer wat naar beneden en kijk of ie het weer doet.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
ik doe wel eve zonder ... he inbranden van CPU is belangrijker als het gebruiken van diskettes :-)

Ik zie het dan wel als ik met weekje het voltage weer omlaag haal.. het zo er dus door kunnen komen ???

tnx voor de hulp in ieder geval

Geen inspiratie

Verwijderd

ik denk ook dat je DD gewoon gaar is. Of je hebt een stekkertje losgetrokken toen je in je kast zat te kloten :)

Dat inbranden van de Proc. daar moet je niet te zwaar aan tillen. Dat is echt niet zo belangrijk, als het al geen fabeltje is.
Volgensmij helpt het geen donder.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

inderdaad..dat inbranden moet je niet teveel aan hechten. Het maakt echt helemaal niets uit of je hem nou ff om te testen weer wat terug zeg.

mijn ervaring met inbranden:
Ik had een nieuwe celly 633. Ik kreeg hem stabiel op 950, maar alleen met 1.8 volt. Ik zette hem dus ook gewoon op 1.8 volt. Na een tijdje ging ik weer eens kijken of ie nu ook liep op 1.75 volt, en dat was zou! Je moet dus niet veel hogere voltages erop gaan zetten dan nodig is, verkort denk ik alleen maar de levensduur van je processor en of je er daadwerkelijk ook iets mee opschiet?..niet moeilijk over doen, gewoon ff proberen of die disk drive het nog doet.
Pagina: 1