Toon posts:

[OC] FSB Epox 4PEA wil niet hoger als 132 Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren ff geupgrade naar een PIV 2.4 B0 icm een Epox 4PEA en 512 MB DDR, en nu wil de fsb gewoon niet hoger dan 132 Mhz, welke mhz ik ook instel in de bios (zie bijgevoegd screenshot).

De post info geeft echter wel de gekozen (OCed) FSB plus bijbehorende cpu snelheid weer, alle programma's onder winxp zeggen echter dat hij op 132 mhz fsb/ 2.38 Ghz cpu loopt.

Mem is TwinMos PC2700, heb inmiddels de laatste bios van de Epox site geflashed (4B00) en nog steeds hetzelfde gedrag. Wie heeft raad?

Afbeeldingslocatie: http://62.166.18.203:11122/wcpuid.jpg

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

heb je de jumper op je mobo wel op 133 staan?

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
in t mobo boekje staat onder het kopje jumpersettings alleen de "clear cmos" jumper, dus ik denk dat dat dan ook wel de enige jumper zal zijn?

Verwijderd

in de bios > Frequency/Voltage Control > clock generation for EMI > alle 2 disable.
Ik neem aan dat alle voltage`s van cpu en mem normaal zijn en ook de temp normaal is.
Ook even mem op 266 zetten en dan proberen, als het dan wel lukt ligt het aan je mem.
Beetje overvoltage erbij en verder proberen.

oja jumper voor dat zit er niet op, je kan wel eerst even clear cmos doen en dan alles opnieuw instellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx, that did the trick! nu zijn de waarden in windows hetzelfde als in de bios :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 15:37:
thnx, that did the trick! nu zijn de waarden in windows hetzelfde als in de bios :)
en hoe hoog kom je nu??? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 21:37:
[...]

en hoe hoog kom je nu??? :)
Ben nog aan het proberen, ik had nog een extra vraagje: Ik heb een b0 core zoals je misschien al gelezen had, moet je daarvoor ng iets anders doen om HT aan te krijgen in de bios, of is dat gewoon weg niet mogelijk, en werkt dat alleen voor een c1?

edit: 2.8 ghz op 1.6 volt, moet hoger kunnen, maar op 3Ghz/1.75v crached ie halverwege Windows opstarten.. is hoger gaan met voltage verstandig??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 03:31 ]

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 03:15:
[...]

Ben nog aan het proberen, ik had nog een extra vraagje: Ik heb een b0 core zoals je misschien al gelezen had, moet je daarvoor ng iets anders doen om HT aan te krijgen in de bios, of is dat gewoon weg niet mogelijk, en werkt dat alleen voor een c1?

edit: 2.8 ghz op 1.6 volt, moet hoger kunnen, maar op 3Ghz/1.75v crached ie halverwege Windows opstarten.. is hoger gaan met voltage verstandig??
HT Support ->

Is er in alle C1s voor zover ik weet het probleem is dat de cpu het toelaat maar de biosen mogen het niet toelaten omdat het "alleen voor de 3.06 is" .
EPoX heeft wel tegen mij gezegd dat ze een bios uitbrengen voor deze cpus waarin je het kan "forcen" dus zodat ierdeen met een C1 het kan draaien >:)
Wanneer die update komt weet ik niet maar ik zou zeggen houd het Northwood Overclock Resultaten topic in de gaten.

En ja je moet wel rond de 3.3 uitkomen met die CPU alleen tja het tweaken duurt gewoon ff je haalt er nooit in een dag alles uit...
Je moet je moederbord een beetje kennen.
Had ik zelf ook met dit mobotje als ie dan echt goed draait dan is ie echt super snel :)

Suc6 :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik dit topic nog kick maar...., ik heb dus de laatste bios in m'n mobo gefalshed nu, en windows opnieuw geinstalled (smp hal :) ) echter nog geen hyperthreading, had eigenlijk nog geen antwoord op m'n vraag. Kan een b0 ook HT of is het echt alleen weggelegd voor een c1?

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Hyper Threading wordt alleen ondersteund door de 3.06 GHz processor

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Siris schreef op 27 December 2002 @ 23:02:
Hyper Threading wordt alleen ondersteund door de 3.06 GHz processor
Ik zou toch zweren dat dat niet zo was? is hier eigenlijk wel duidelijkheid over? of zit iedereen een beetje te gissen? :+

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
HTT zit in alle C1 steppings van de P4 ingebakken.
HTT wordt officieel alleen in de P4 3,06 ondesteund.
Epox geeft een bios uit die HT kan forceren in alle C1 processoren(3,06 en hoger hoeft niet).

Flipke je kan bij WCPU-ID kijken onder 'Views -> Feature flags -> Standaard' of je cpu HTT ondersteund.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
ReseT schreef op 28 december 2002 @ 14:59:
Epox geeft een bios uit die HT kan forceren in alle C1 processoren(3,06 en hoger hoeft niet).

Flipke je kan bij WCPU-ID kijken onder 'Views -> Feature flags -> Standaard' of je cpu HTT ondersteund.
Er staat van wel, maar welke bios moet ik dan hebben om het te forceren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 17:15:
[...]

Er staat van wel, maar welke bios moet ik dan hebben om het te forceren?
Is er nog niet en gaat waarschijnlijk ook niet komen.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

oh ..... 8)7

Intel staat het niet toe maar het is toch echt via de bios gelocked.

Turn it off and on again.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ReseT schreef op 28 December 2002 @ 14:59:

Maar dus NIET in de B0? Verrot, want die heb ik ook :(

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 29-12-2002 13:53 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

T-Minus schreef op 29 december 2002 @ 13:30:
oh ..... 8)7

Intel staat het niet toe maar het is toch echt via de bios gelocked.
Intel kan zoveel willen.... :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1