Toon posts:

Fan kapot wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net in me kast te kijken an wou woelen of me ventilator koelt.... ik ga dus perongeluk tegen die fan aan en er breken 2 vinnen af, nu was die niet stabiel

Ik heb nu dus er nog 4 afgehaalt e nu draait die stabiel maar op 3 vinen dus, is dit genoeg koeling? en is er een programma waarmee ik het kan zien?

Ik heb al een nieuwe besteld maar is dit een goeie tijdelijke oplossing?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

mnee niet echt... Check de temps van je CPU offie niet al te heet wordt. :P

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik zou er toch maar een nieuwe opzetten ja. Das wel de beste optie. Als je die dingen gaat plakken of doen dan vliegen ze er binnen de kortste keren weer af.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar kijk ik het dan? Ik weet in bios maarja om daar elke keer heen te gaan.

Verwijderd

Beter een nieuwe fan als een kapotte cpu moet je maar denken :/

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

rofl.... koop toch een nieuwe fan joh.. zo duur is dat toch niet :D
:)

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 25 december 2002 @ 14:37:
rofl.... koop toch een nieuwe fan joh.. zo duur is dat toch niet :D
:)
Het is kerst alles is dicht. maarja heb al een nieuwe besteld (duurt nog wel ff vordat ik um heb), ff kijke wat de temp van me computer is.

Temp (toen die heel was :P): 42
Temp nu: 46

En de rpm:
was: 6136
nu: 6521

Maarja nu vraag ik me af of ik hem kan stressen? en hoeveel mag een AMD 1800+ hebben? 90 ongeveer toch (-20 omdat de sensor niet in de core zit :P)?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 14:44 ]

• _Mithrandir
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11-2024

_Mithrandir

tOOt TooT

Jammer jonge dat word de hele tijd zonder computer voor jouw als je niet een andere fan hebt.

Misschien heb je een compressor kan je die erop zetten zolang maakt alleen wel een herrie 8)7

At dawn on the fifth day look to the east

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 14:32:
Ik zat net in me kast te kijken an wou woelen of me ventilator koelt.... ik ga dus perongeluk tegen die fan aan en er breken 2 vinnen af, nu was die niet stabiel

Ik heb nu dus er nog 4 afgehaalt e nu draait die stabiel maar op 3 vinen dus, is dit genoeg koeling? en is er een programma waarmee ik het kan zien?

Ik heb al een nieuwe besteld maar is dit een goeie tijdelijke oplossing?
Typisch hollands, kijken met je vingers. Ik vind het wel lachen, maar een beetje dom.
Even on topic. Download even motherboard monitor of speedfan, dan hoef je niet steeds in je bios. En zorg verder dat je wat extra fan's in huis hebt. Ik maak ook wel eens een fout, en vandaar dat ik altijd een la vol van die dingen heb liggen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 14:38:
[...]

Het is kerst alles is dicht. maarja heb al een nieuwe besteld (duurt nog wel ff vordat ik um heb), ff kijke wat de temp van me computer is.

En de rpm:

Maarja nu vraag ik me af of ik hem kan stressen? en hoeveel mag een AMD 1800+ hebben? 90 ongeveer toch (-20 omdat de sensor niet in de core zit :P)?
elke tweaker heeft toch nog wel reserve fan's liggen :? Anders gewoon je kast open zetten en een grote venitlator tegen je cpu laten blazen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 14:45:
[...]

elke tweaker heeft toch nog wel reserve fan's liggen :? Anders gewoon je kast open zetten en een grote venitlator tegen je cpu laten blazen
Ik leer pas net tweaken maarja tnx voor je oplossing, ik haal me ventilator wel van de zolder als de temp erg wordt, en ik zet me kast wel open dat zal ook wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
laat maar :P

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 15:01 ]

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 14:38:
[...]

En de rpm:

Die temp lijkt me nog wel te hebbe, toen ik mn nieuwe proc en mobo en dergelijke had, dus geen Xtra koeling was mn proccesor standaar 70 graden....

hebbe we het eigenlijk over een AMD of Pentium?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
en hoeveel mag een AMD 1800+ hebben?
DoubleJ schreef op 25 december 2002 @ 15:18:
AMD dus ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik heb net een spel gedaan en de temp ging niet omhoog dus die fan zal zo we best zijn :) de temp blijg tussen de 38 en 39 in motherboard monitor, en de comp voelt ook niet warm (ik pas wel op dat ik de fan niet raak :P)

Verwijderd

DoubleJ schreef op 25 december 2002 @ 15:18:
[...]

Die temp lijkt me nog wel te hebbe, toen ik mn nieuwe proc en mobo en dergelijke had, dus geen Xtra koeling was mn proccesor standaar 70 graden....

Hmmm 70* ik heb er 1 fan in zitten zown zalman ding van 40 tientjes... draait net op 2500toeren.... stil en wordt maar 47*... dus dan had jij die tijd toch wat verkeerds gedaan!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Half offtopic... Wat voor een kut fan is dat wel?? Nog nooit meegemaakt dat er vinnen afbreken als je er een vinger tussen houdt..

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb het ook al eens gehad, per ongeluk een schroevendraaier tussen de bladen "KRAAAAK" zei ie nog :+

BTW: als je dit soort grappen eng rollen op delta's gaat uitproberen vrees ik voor je vingertoppies ;)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een schroevendraaier oké, maar vingers :?

En ik heb hier een 120mm Delta... Draait gelukkig maar aan 2000 rpm, maar het doet toch godverdomme pijn.. Maar ik heb ook nog een 120mm Antec, 3 bladen en scherpe randen... Dan mag je vrezen voor je vingertoppen inderdaad >:)

• bassio
  • Laatst online: 23:08
Ik had twee weken geleden op de een of andere manier mijn CPU fan van mijn P4 opgeblazen. Maar zelfs zonder fan, dus eigenlijk met passieve cooling, kon ik gewoon doorgaan. Fully stressed en overklokt werd ie wel 62 graden maar als ik hem terugklokte werd is 50 graden.

Ik weet niet wat een je processor kan hebben maar hij blijkt het goed te doen. Heeft denk ik o.a. te maken met je airflow. Wordt je heatsink blijkbaar toch nog redelijk gekoeld.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een AMD wordt een stuk warmer, sowieso nooit passief koelen met een gewone heatsink..

Verwijderd

Lijkt me idd niet erg gezond voor een AMD ;)

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
passief koelen van deze dingen is wel mogelijk, zie die SUper Silent kast die op FP wordt besproken. Dan wordt met een heatpipeje de CPU met de (staal/alu) kast verbonden, zdat de complete kaste één groot koelblok wordt.
mijn CPU fan van mijn P4 opgeblazen
??? Hoe blaas je in hemelsnaam je CPU fan op? Op 17V zetten? (if that's possible at all) Op netspanning gezet ofzo?

• bassio
  • Laatst online: 23:08
Ik heb geen idee hoe dat gekomen is. Ik had al mijn kabels met krimpkous netjes weggewerkt (ook van mij cpufan). Toen ik alles weer aangesloten had deed ie het niet meer. Ik denk dat ik de stekkertjes van mijn fan weer verkeerd in de connector gedaan heb maar weet dit niet zeker.

Gelijk maar van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een vulcano 7+ aan te schaffen.

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 12:18

AB2ND

Vonkenboer

ik heb ook een x 1 blad van een fan dr af gehad.. met secondelijm weer vast gezet en hij doet het nog perfect

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:58

sapphire

Die-hard pruts0r

mijn coolermaster fan draait +/- op 4500 rpm en k heb me vinger er al eens tussen gestoken, niks geen pijn geen kapotte bladen. toch wel erg knap om je vingers tussen je bladen te krijgen >:)

Gabriël AM5

Verwijderd

soms denk je wel waarom verkopen ze een FANGUARD om je losse vingers te beschermen en je fan of course . maar effe serieus jah ik zou liever een nieuwe van halen

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 23:05

Exigence

dnkroz

Ik zou er gewoon tijdelijk een grote tafelventilator tegenaan laten blazen.
Ik heb ook al eens een vinger in een fan gehad (AU, grote snee)

Verwijderd

Topicstarter
erik9287nl schreef op 26 December 2002 @ 15:01:
Ik zou er gewoon tijdelijk een grote tafelventilator tegenaan laten blazen.
Ik heb ook al eens een vinger in een fan gehad (AU, grote snee)
Nou hij draait nu al aardig lang en doet het nog steeds, dus das niet nodig :) ik heb de nieuwe besteld, nu hopen dat die er een beetje snel is.

Hij wordt maar 5 graden warmer dan normaal, dat terwijl ik er toch 6 vinnen vanaf heb gehaalt en nog maar 3 op zitten. Maarja hij draait op 6600rpm ongeveer, en ik had even gevoelt, en hij blaast best hard.
Pagina: 1