Toon posts:

Softsynths en de nieuwe generatie P4 HTT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als "Rookie" in de houseproductiewereld heb ik m'n nieuwe hobby gevonden. Via een vriend die al wat langer in 't vak zit ben ik 'r wild van geworden en wil ik me tijdens deze beginnende hobby gaan toespitsen op het produceren van trance/hardtrance.

In eerste instantie wil ik enkel alleen aan de slag gaan met softsynths, een goedkope lage latency geluidskaart (Audiotrak Prodigy 196) en een dikke nieuwe PC. Vooral dat laatste is van groot belang. En zeker wanneer ik bij wijze van spreken kraakloos wil werken wanneer ik 16 sporen softsynths open heb staan met diverse effecten erover.

De nieuwe P4 (vanaf 3.0 Ghz) bezit Hyper Threading Technology (check: http://www17.tomshardware.com/cpu/20021114/index.html), waarbij XP twee processoren herkent. Processortaken kunnen hierdoor parrallel uitgevoerd worden, wat een verbetering in multitasking oplevert. Intel heeft 't zelfs over een verbetering van 7x t.o.v. een niet HTT-processor.
Wanneer ik Cubase draai en tegelijkertijd aan 't knutselen ben ik WaveLab wil ik die winst wel geloven. Maar wat wanneer ik ENKEL ALLEEN in Cubase bezig ben!? Is zo'n P4-HTT dan nog steeds zo interesting!?

Ik vraag me of ik met zo'n systeem 't maximale uit softsynths kan halen, of dat 'r misschien goedkopere oplossingen zijn.

Alle info is welkom!

PS: ik heb meerdere topics gelezen over PC-specs van producers hiero, maar geen van allen was/is in 't bezit van een P4-HTT...vandaar deze topic.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
check eerst eens de QB-specs of dat ding multithreading ondersteunt; als dat niet zo is heb je er weinig aan. Bijvoorbeeld Photoshop doet dit wel en kan zijn load over meerdere processors verspreiden.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

er zijn wel plugins die smp ondersteunen (timeworks reverbx) dus wellicht dat het ook bij softsynths bestaat....
tzou wel in de specs moeten staan.. ik verwacht trouwens dat als plugs of synths het nog niet hebbe dat dit vanzelf wel komt...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

behlave plugins is het onwijs handig om evt andere aplicaties op de achtergrond te draaien.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Ik gebruik zelf Cubase SX op een P4 2.0@2.5 en ik kan heel wat vsti's en plugins gebruiken voor dat de boel gaat kraken,ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat htt helemaal niet geschikt is voor audio i.v.m extra latency(het synchroniseren van de ''2 processors'' kost ook tijd).

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 22:18:ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat htt helemaal niet geschikt is voor audio i.v.m extra latency(het synchroniseren van de ''2 processors'' kost ook tijd).
heb je dat artiekeltje toevallig dan nog?? ik ben wel benieuwd ernaar

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1