Geen geluid meer na verloop van tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Als ik een tijdje muziek afspeel met Winamp stopt het geluid na een aantal uren... de PC werkt dan verder goed alleen hoor ik gewoon niets meer.
Als ik dan m'n PC opnieuw opstart werkt het gewoon weer, maar het probleem komt dan gewoon weer terug na het afspelen van muziek
Hetzelfde gebeurt met UT2003... na ongeveer 3 minuten spelen stopt het geluid en moet ik ook weer m'n PC opnieuw opstarten. Hier treedt het probleem dus veel sneller op...

Ik heb al de VIA PCI Latency Patch 0.19 geinstalleerd, de VIA 4-in-1 drivers (4.43) en ik heb met WPCREDIT de bekende tweak uitgevoerd om register 40 naar de waarde FF te zetten... dit heeft wel ooit gewerkt maar nu dus niet meer!

mobo: Asus A7V133 (VIA KT133A)
geluid: Terratec Xlerate Pro (Aureal Vortex 2)

Iemand nog andere ideeën?

Verwijderd

nieuwe drivers al geinstalleer van je geluids kaart????????

heb je dat probleem ook in wma ???????

of andere programma's ???????/

Verwijderd

Canard schreef op 25 december 2002 @ 14:08:
Als ik een tijdje muziek afspeel met Winamp stopt het geluid na een aantal uren... de PC werkt dan verder goed alleen hoor ik gewoon niets meer.
Als ik dan m'n PC opnieuw opstart werkt het gewoon weer, maar het probleem komt dan gewoon weer terug na het afspelen van muziek
Hetzelfde gebeurt met UT2003... na ongeveer 3 minuten spelen stopt het geluid en moet ik ook weer m'n PC opnieuw opstarten. Hier treedt het probleem dus veel sneller op...

Ik heb al de VIA PCI Latency Patch 0.19 geinstalleerd, de VIA 4-in-1 drivers (4.43) en ik heb met WPCREDIT de bekende tweak uitgevoerd om register 40 naar de waarde FF te zetten... dit heeft wel ooit gewerkt maar nu dus niet meer!

mobo: Asus A7V133 (VIA KT133A)
geluid: Terratec Xlerate Pro (Aureal Vortex 2)

Iemand nog andere ideeën?
Hmz.. volgens mij zit het ook zo dat het geluid wegvalt naarmate de cpu usage steigt wordt.. of niet?
Probeer dat anders eens uit...

• Canard
nieuwe drivers al geinstalleer van je geluids kaart????????

heb je dat probleem ook in wma ???????

of andere programma's ???????
Ik heb al de nieuwste... alhoewel die niet echt nieuw zijn vanwege dat Aureal een tijd geleden failliet is gegaan :'(
Het probleem heb ik niet gehad met SOF2 na 2 uur spelen... maar winamp blijft ook een aantal uren spelen...
Hmz.. volgens mij zit het ook zo dat het geluid wegvalt naarmate de cpu usage steigt wordt.. of niet?
Probeer dat anders eens uit...
Ik heb het getest met een cpu-burn programmaatje maar het geluid bleef vrolijk spelen...

• Canard
mmm.. nu bedenk ik me opeens dat ik pas geleden DirectX9 geinstalleerd heb... misschien dat die problemen geeft...

bedankt voor de tips!
Ik ga dit even uitzoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Canard op 26-12-2002 18:21 ]

Verwijderd

als het alleen met winamp is , dan zal ik maar gewoon overstappen naar realplayer of wma

good luck :)

• Canard
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 20:26:
als het alleen met winamp is , dan zal ik maar gewoon overstappen naar realplayer of wma

good luck :)
lees even goed het eerste bericht...
Pagina: 1