[XP] Inbellen werkt 1x daarna reboot??

Pagina: 1
Acties:

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Om te beginnen natuurlijk allemaal een fijne kerst :D

Maar goed, even to the point: ik heb een zeer akelig probleem onder winXP, mijn modem belt wel in, maar slechts 1x. (Etech PCI modem voice, fax) Na het succesvol inbellen MOET ik rebooten, anders kan ik niet een 2e keer inbellen. De telefoonlijn word wel gewoon goed opgehangen, ik heb gewoon weer kiestoon en kan weer bellen als de verbinding verbroken is. Het lijkt wel alsof het modem zelf iets niet goed afsluit en daardoor zich zelf als 'bezet' ziet.

Onder windows NT4 op een andere pc met een pcmcia goldcardmodem heb ik hetzelfde probleem.

Iemand enig idee? Ik heb de search al doorzocht en ook google maar kom telkens op 'hoe installeer ik internet guides uit'.

[ Voor 4% gewijzigd door THW Mark op 25-12-2002 14:05 ]

Verwijderd

hmm ken het probleem, als je bij task manager kijkt staat er waarschijnlijk 2x rnaap je moet er dan 1 uitschakelen daarna doet die het vaak weer.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:24

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat voor processor heb je?? (Jaja, je zult wel denken wat heeft dat er mee te maken) Maar dit kan er dus wel mee te maken hebben.. Op mijn werk hebben we namelijk gehad dat een e-tech modem met een bepaalde chipset bijna nooit inbelde, of dat ie gebruikersnaam en wachtwoord niet ging controleren.
Dus als je ff post wat voor processor je hebt en welke chipset op je modem zit, dan kan ik je misschien zeggen of het probleem die combinatie is...

EDIT:
Ik weet dus chipset ook niet meer, maar het was een PIV 2 Ghz of hoger i.c.m. een e-tech modem waar iets van "Hoover" op stond..

[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 27-12-2002 19:20 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!