Toon posts:

h323 conntrack iptables module

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gister op zoek naar een draadje van mezelf (die 'k niet terug kon vinden, maar goed) en ik vond een aantal topics over het files versturen en ontvangen met MSN. Nu las ik dat er een aantal mogelijkheden zijn, namelijk via een proxy (reaim) programma'tje, een UpNP progje voor Linux (dat erg onveilig is) en een zogenaamde h323 conntrack module. Nou leek mij deze laatst optie het beste, maar 'k heb er maar weinig over kunnen lezen.

Dus vandaar dit draadje. Wat kan ik met deze module, wat niet en is het wel de oplossing voor het probleem?

Overigens vind ik het vreemd dat ik onder ipchains wel bestanden kon ontvangen (maar niet versturen) en onder iptables kan het beide niet. Iemand die daar iets meer over weet?

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 16:59
met conntrack kan je naar buiten toe via h323 een verbinding opzetten

via iptables kan je dan weer een bepaalde range naar de machine waar deze verbindingen naar toe moeten mappen
dan kan je ook via h323 een binnenkomende verbinding opzetten

werkt goed trouwens ik heb het hier draaien
(behalve dan dat binnenkomende)

Verwijderd

Topicstarter
stunn0r schreef op 25 december 2002 @ 14:08:
met conntrack kan je naar buiten toe via h323 een verbinding opzetten

via iptables kan je dan weer een bepaalde range naar de machine waar deze verbindingen naar toe moeten mappen
dan kan je ook via h323 een binnenkomende verbinding opzetten

werkt goed trouwens ik heb het hier draaien
(behalve dan dat binnenkomende)
Dat betekend dus dat ik in dat geval wel bestanden kan versturen maar niet ontvangen (tenzij ik die port range map).

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Volgens mij is de h323 module voor netmeeting, en heeft het niets te maken met msn.
Er zijn nu wel mensen bezig met een conntrack module voor msn.

https://timelord.nl

Verwijderd

Topicstarter
mpol schreef op 25 December 2002 @ 15:51:
Volgens mij is de h323 module voor netmeeting, en heeft het niets te maken met msn.
Er zijn nu wel mensen bezig met een conntrack module voor msn.
Hmmz, en hoe lang gaat dat nog duren?

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

De originele poster had het over een weekend werk, maar welk weekend dat zou worden zei hij niet :-)
Mischien om de zoveel tijd de netfilter-devel mailinglist in de gaten houden...

https://timelord.nl

Verwijderd

mpol schreef op 25 december 2002 @ 15:51:
idd, jammer dat H323 niet door alle kernels ondersteund wordt... en dat het nog niet standaard in de kernel of de distro's zit. H323 is toch open source?
Pagina: 1