Probleem met first-install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Gisteren heb ik een nieuwe computer gehaald die ik zelf in elkaar moest zetten. Het gaat om een AMD Athlon 2000+, 256mb geheugen en een Chaintech Zenith MOBO.
Ik heb alles naar mijn weten goed gedaan want hij start normaal. Nu ik de windows install disk erin doe en probeer te installeren, gaat er wat fout.

Hij gaat eerst de drivers laden en dan gaat hij windows "starten". Op dat moment krijg ik een donkerblauw scherm dat zegt dat ze windows afgesloten hebben om schade aan de comp te voorkomen. Het is een page fault in nonpage area ofzoiets :S.
Ik heb alles afgekoppeld. Alleen dit zit er nog aan:
VGA kaart (geforce 2 pro 64mb)
dvd-rom (pioneer 106s)
hard disk (bestwel oude -> 8gig geen raid)
en muis en toetsenbord.

Jumpers staan op default. Floppy diskdrive is niet geinstalleerd (heb ik nog niet )

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios al gereset? lijkt me je geheugen. heb je je geheugen al getest met memtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
hmm... geheugen kan ik helaas niet testen -> geen floppydrive :)
Ik heb gisteren alles nieuw gekocht en alle voorzorgsmaatregelen genomen dus ik denk niet dat het aan het geheugen zou liggen...

Bios reset heb ik al geprobeert, zonder resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows 98 dan??? wil dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, zoiets komt vaak voor bij brak geheugen of brakke drivers... nu lijkt me dat laatste hier uit gesloten. Heb je niet een manier om op de HD MemTest86 te plaatsen, en die dan te draaien? (je kan misschien booten met een Windows98-CD, dan heb je iig. een dos-prompt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
nou, dan ga ik maar voor de optie om die floppy drive ff uit *deze* comp te slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
|:( DOH! |:(
geheugen is dus stuk :'(
Vrijdag zijn de winkels pas weer open, dus das niet zo best
*zucht*

Bedankt voor jullie help in ieder geval!
Pagina: 1