Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Blauwe ccfl+papestaartje (Phase 1)

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hey
hier ff wat foto's van de voorbereiding van m'n casemod..

Hier zie je het patroon wat ik in m'n kast ga uitzagen.
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/casemod/patroon.jpg

Hier zie je het getekende patroon iets beter.
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/casemod/getekend.jpg

Dit is mijn ccfl
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/casemod/ccfl_alleen.jpg

En dit is de molex waar ik hem heb aangemaakt.
Deze molexen heb ik van een P166 afgehaald, waar die aan de fan zat.
Nu heb ik dus geen molex minder en kan ik hem zo weer ergens anders op aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/casemod/connector1.jpg

Hier zie je hem helemaal
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/casemod/complete_ccfl.jpg

Hier zie je mijn ccfl aan het werk ;)
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/casemod/ccfl_werkt.jpg

Nou als ik mijn 'gat' heb uitgezaagd en de ccfl erachter zit, post ik wel weer wat fotootjes.

Verwijderd

tof logo, veel succes en laat zeker het eindresultaat zien :), ik ben benieuwd.

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

dat teken ziet er errug gaaf uit , ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als window.!

ik hoop dat er nog Pics Volgen :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kewl, leuk idee van van papestaartje :)
Ben benieuwd hoe het resultaat wordt, als het lukt moet je ff iemand met een digicam zien te scoren :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

ik hoop dat er een krimkousje om de ccfl inverter zit ???

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
leuk logo, maar helaas zie je niet zoveel van de hardware zo.. of is dat de bedoeling?
dat molex idee is een goeie! ik heb zelf al mn CCFL's aan een baybus gehaakt, maar zo kan het ook :)

als je je kast niet overspuit, voorzichtig uitzagen i.v.m. met krassen! en pics van het resultaat posten ;)

Mn 3D printer blogje..

• Peedy
Door GGS_VR6 - Wednesday 25 December 2002 13:45

Kewl, leuk idee van van papestaartje
Ben benieuwd hoe het resultaat wordt, als het lukt moet je ff iemand met een digicam zien te scoren
euuh..hoe denk je dat ik deze pics heb gemaakt dan? :S

[ Voor 3% gewijzigd door Peedy op 25-12-2002 13:52 . Reden: [b] tag ]

• Peedy
wat is een krimkousje? zit er dan waarschijnlijk niet om als ik niet weet wat het is :D

Verwijderd

Krimpkous bedoelt ie: een kunstof isolatiekousje dat krimpt als je het verwarmt met een föhn. Hierdoor voorkom je kortsluiting als je de inverter in je metalen case legt!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

leeuk idee hoor, maar waarom open je nu een topic erover ? Morgen weer plaatjes van als het gat eruit is gezaagd ?

maak in het vervolg liever eerst je mod en post hem dan :)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Peedy
Interstice; what? is dit nu ook al verboden dan.....tsss

Maaarrr hier weer een foto van de lamp in m'n kassie. Zo staat ie er toch wel goed in??
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/casemod/lamp_in_kast.jpg

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

pEeDy16 schreef op 25 December 2002 @ 15:21:

Maaarrr hier weer een foto van de lamp in m'n kassie. Zo staat ie er toch wel goed in??
[afbeelding]
Heb je dat printplaatje gewoon kaal op de bodem van je kast liggen :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
pEeDy16 schreef op 25 december 2002 @ 15:21:

[afbeelding]
Als je maar zorgt dat je invertor geen contact maakt met je kast. Maar zelf vindt ik het beter dat een ccfl recht ligt/staat zodat hij niet zo snel breekt.

• Peedy
nee ik heb er plakband onder gedaan en daaronder weer een laag dubbelzijdig plakband.. mooi geisoleerd zo

• Wooper
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

Leuk logo, maar ik zou (zoals eerder gezegd) je ccfl helemaal horizontaal of helemaal verticaal vastmaken.

Voor de rest vind ik ut er strak uitzien!

ga je btw nog verven?

[ Voor 41% gewijzigd door Wooper op 25-12-2002 15:29 . Reden: antwoord was al gegeven ]

• Peedy
mwoah ik vind hem verticaal wel leuk en ja het is iets gevaarlijk ivm breken maar ik zit er toch niet veel bij duzzz..
verven..heb ik wel over gedacht int donkerblauw ga ik waarschijnlijk ook nog doen want de voorkant van m'n kast is retegeel :) te veel in de zon gestaan...

• Fed-Ex
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Hmmm jah die ccfl zou ik maar plat leggen, die dingen zijn zo stuk :( ervaring mee ja, pakte zijplaat beet (waar ie tegenaan zat geplakt, PATS dat was de ccfl) Als je gaat verfen neem dan vooral GEEN ! flexa verf, sneldrogend staat er op maar na 24 uur plakt het nog baggerverf :'( moet me kast nog afspuiten maar met die verf heb ik daar niet echt zin in :(
Ziet er wel leuk uit dat logo ik moet mijn case ook nog posten maar ik heb nog maar plaatjes (geen digicam). da komt nog wel :D Succes nog verder

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Verwijderd

mooi,
keep on modding :P

Verwijderd

Ccdl fl leuk gemod, voor de rest nog niet veel, nu snel dat logo uit je zijkant zagen!

Verwijderd

ehm.....
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/casemod/lamp_in_kast.jpg

Ga alsjeblieft even langs de elektro boer en haal een rolletje krimpkous voor 2 euro, want dit is op zijn minst een tikkeltje gevaarlijk. Er komt 12 volt van die inverter af als jij dat aanraakt met je hand dan begrijp je het nut van de krimpkous. Doe ff veilig en haal dat spul. Knip een stuk af, doe het om de inverter heen, en verwarm het met een fohn... :/

Lees daarom vooral het stikkertje wat op de inverter geplakt zit. B)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:51 ]

Verwijderd

die inverter is mooi zo electronica is gewoon mooi moet je niet wegdouwen achter een krimp kous je maakt niet voor niets een window bovendien hang je niet elke dag in je kast dus das bullshit gewoon met dubbel coate tape vast zetten. Tenzij je je kids in je pc kast laat spelen lekker zo laten zitten :+

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45

kimjansen

Nu ff niks...

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 16:50:
Er komt 12 volt van die inverter af als jij dat aanraakt met je hand dan begrijp je het nut van de krimpkous.
Die 12V is zo erg nog niet behalve dat als je kortsluiting maakt je een vonk(je) krijgt en de PC uitgaat.... De 700-1000V (wisselspanning) die in het apparaatje geproduceerd wordt (zeer simpel opslinger schakelingetje met een multivibrator) en die nodig is voor de CCFL te laten branden (dikke silicone touwtjes zien zitten??) is wel van een redelijk AUW gehalte >:)

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

die inverter is mooi zo electronica is gewoon mooi moet je niet wegdouwen achter een krimp kous je maakt niet voor niets een window bovendien hang je niet elke dag in je kast dus das bullshit gewoon met dubbel coate tape vast zetten. Tenzij je je kids in je pc kast laat spelen lekker zo laten zitten
Inverter mooi om te zien ? lijkt me sterk.
krimpkous verstopt niet, het is doorzichtig en het beschermt, en bescherming is alles.
Die 12V is zo erg nog niet
Reken maar dat je het voelt.

En zoals als ik al zei, die japanners zetter er niet voor niets een stickertje op met DANGER : HIGH VOLTAGE.
Dus lijkt me allerminst redelijk om een veilige oplossing te kiezen, niet alleen voor jezelf maar zeker voor je pc. Maar het zijn jou centen.....

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Het is geen 12 volt!!! het is een inverter die verhoogt de spanning.. door een spoel heel snel aan en uit de schakelen.. treed er een terugslag in de spoel op... deze spanning is een piekspanning.. deze wordt nu opgevangen in een condensator.. (naast de spoel) en die heeft nu een negative spanning (inverted).. heel hoog 1000-10000 volt (weet ik niet precies) daardoor kan er een spanning door de ccfl stromen naar de andere kant van de ccfl +.. dus geen 12 volt op de uitgang..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Looki schreef op 25 december 2002 @ 17:53:
Het is geen 12 volt!!! het is een inverter die verhoogt de spanning.. door een spoel heel snel aan en uit de schakelen.. treed er een terugslag in de spoel op... deze spanning is een piekspanning.. deze wordt nu opgevangen in een condensator.. (naast de spoel) en die heeft nu een negative spanning (inverted).. heel hoog 1000-10000 volt (weet ik niet precies) daardoor kan er een spanning door de ccfl stromen naar de andere kant van de ccfl +.. dus geen 12 volt op de uitgang..
't leuk dat je probeerd duidelijk te zijn, maar misschien helpt die knop bij je pink je een beetje.. er staat 'enter' op.

verder wel leuke mod, maar ik zou idd voor dat logo een paar horizontale 'strepen' maken waar je je logo aan hangt

dat lijkt mij mooier dan die 'random' uitsparingen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Fed-Ex
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Uhm volgens mij redeneren jullie verkeerd.
Het kan aan mij liggen hoor maar volgens mij was het zo dat het niet om de voltages gaat... de Ampères die zijn het gevaarlijke, je zal wel een behoorlijke opdonder krijgen >:). Of bedoelen jullie niet dat het gevaarlijk is met die inverter.... want het gevaarlijke zijn de ampères en de volts geven je een klap maar volgens mij nog niet Lethal.... (correct me if i'm wrong)
Het is me allemaal (helaas) wat weggeglipt in de stage periode.

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• My-life
  • Laatst online: 21:24
12Volt durf ik nog wel vast te pakken. Bijv. van die elek. treintjes (staat hier nog op zolder :P) dat is 18V. Voel je echt niet hoor. Of je moet het op je wang zettuh ofzo. Dat is iet gevoeliger, maar dat doet nog niet echt pijn.

Bij een hogere Amperes moet je ook wel een hogere spanning hebben anders voel je het volgens mij nog niet, maar daar blijf ik vanaf want dat weet ik niet zeker.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ben het wel een klein beetje met Interstice eens hoor want om nou 3 foto's van een ccfl te posten, zo'n ding het ik toch echt wel eerder gezien

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 25 December 2002 @ 18:30:
ik ben het wel een klein beetje met Interstice eens hoor want om nou 3 foto's van een ccfl te posten, zo'n ding het ik toch echt wel eerder gezien
Wel handig dat je het op de foto's nog fff aangeeft... had bijna het verschil tussen de inverter en de ccfl niet gezien... :+
/me herinnert pEeDy16 er nog even aan dat dit niet het Libelle forum is...

Als ik jou was zou ik die ccfl nog fff modden.. Ik heb voor CCmod een mooie how to gemaakt: http://www.ccmod.com/howto.php/46

Het lijkt me ook wel fff slim om die inverter in te pakken.. zoals hierboven al werd gezegd is krimpkous een goede manier... Alternatief is dat ding in een mooie projectbox inbouwen (ook verkrijgbaar bij de electronica boer) ;)

• Peedy
XNDR: haha jah geen Libelle neej :) maar ik had deze foto ook naar een vriend gestuurd die geen verstand van casemodding heeft en ik was te lui om het weer weg te halen *webdesigner*.. duzz thats why..

trouwens; die tut had ik vorige week al gelezen, verklaarde veel btw :) (n00b)

Verder zal ik morgen ff zo'n krimpkous halen en die er om tau daun :)
Thnx voor alle reacties nog btw!

[ Voor 13% gewijzigd door Peedy op 26-12-2002 17:47 ]

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 17:29:
[...]

Inverter mooi om te zien ? lijkt me sterk.
krimpkous verstopt niet, het is doorzichtig en het beschermt, en bescherming is alles.

[...]

Reken maar dat je het voelt.

En zoals als ik al zei, die japanners zetter er niet voor niets een stickertje op met DANGER : HIGH VOLTAGE.
Dus lijkt me allerminst redelijk om een veilige oplossing te kiezen, niet alleen voor jezelf maar zeker voor je pc. Maar het zijn jou centen.....
reken daar maar op dat dat pîjnlijk is..
alhoewel ik was ook mijn inverter aan het verplaatsen terwijl de pc nog aanstond, ik pak de invertor een de printplaat vast zonder dat ik het wist.
Na een tijdje rook ik verbrand vlees en voelde het dan toch wel even ze :o

dus idd, steek er plastiek rond en isoleer dat ding goed want voordat je het weet ja je peperdure hardxare opgefikt

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• Peedy
okeee jongens.. hier een foto..MISSCHIEN binnenkort meer ;)
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/got/caseklaar2.jpg
Interstice; ik zie je morgen op LAN Emmen! Kan je m'n kast in real life zien :)

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 16:41
BETER

echt bruut hoor, met de dremel? dan is ie zeker wel lekker gelukt :9~

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 15:30
zeker wel heavy, als ik mijn kassie vergelijk ( oude kast ) dan is dit een meesterwerk :) ik had zon fake dremel, wel goed alleen wel levensgevaarlijk als je geen veiligheidsbril draagt :) mijn schijfjes sprongen nog wel eens aan stukkies :)

resultaat van me oude kast was wel leuk maar niet super denderend, als ik ooit nog me nieuwe Antec SX1040BII- SOHO File Server ga modden bestel ik wel even een extra deurtje :) en laat em misschien laseren ofzo, iemand daar al ervaring mee gehad ?? volgens mij is dat wel een puik id als dat niet teveel kost

• Peedy
dremel? wtf..neeej man :) gewoon decoupeerzaag...
komen m'n houtzagerijskills van 10 jaar terug :O toch nog van pas :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
pEeDy16 schreef op 29 december 2002 @ 12:46:
dremel? wtf..neeej man :) gewoon decoupeerzaag...
komen m'n houtzagerijskills van 10 jaar terug :O toch nog van pas :)
Heb je een houten kast dan? Dan zal het nog wel gaan... Maar of dit gaat lukken met een decoupeerzaag in een stalen kast?!? |:( Mooi gelukt!

Verders wel leuk logootje! :)

En waarom 12V niet gevaarlijk is en ook niet voelbaar is, is omdat je huid een te grote weerstand heeft om bij 12V een voelbare stroom te laten lopen... Boven de 40V zal je wat voelen, boven de 100V wordt het irritant... :D

Je inverter levert ongeveer 900V, dus dat voel je erg goed (de stroom is niet zo groot, dus een doodsklap zal je niet snel krijgen).

[ Voor 3% gewijzigd door Benadski op 29-12-2002 16:43 ]

Pagina: 1