Toon posts:

Na installeren MS Combat Flight Simulator beeld vager.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zonet heb ik op de pc van mijn vader bovengenoemd spel geinstalleerd. De videokaart is een Radeon FSC (Siemens zakelijke pc) en het beeldscherm een Liteon Litepanel 15" tft. Hierna is het beeld minder scherp geworden. Vooral de letters waren altijd heel scherp, nu niet meer.

Resolutie, aantal kleuren en refreshrate is gelijk gebleven. Cleartype (her?)inschakelen heeft geen zin. Verder ook alles hetzelfde zover ik kan zien.

Kan iemand me een tip geven om dit te herstellen? Ik had beloofd dat het spel de pc niet zou schaden...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En wat als je het spel uninstalleerd? En heb je al geprobeerd de videokaart drivers opnieuw te installeren? Wat heb je eigenlijk zlef al geprobeerd behalve dat Cleartype?

Verwijderd

Topicstarter
Na het herinstalleren van de driver voor de videokaart treedt er geen verbetering op. Uninstalleren spel doe ik liever niet, en ik verwacht geen verbetering, aangezien de nieuwe driver al niet helpt. Mocht het echt nodig zijn, dan zal ik het wel doen.

Wat het vage betreft, als je de letters van dichtbij bekijkt, lijkt er een grijze waas ter breedte van een pixel te zitten aan de rechterkant van de letter. Met de instellingen die ik daar voor kan vinden (onder beeldscherm->vormgeving) lukt het me niet het iets te verbeteren.

Iemand nog een idee wat verder zou kunnen helpen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 22:37 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick, aangezien ik het nog niet heb kunnen oplossen.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
De oorzaak is m.i. de (automatisch geïnstalleerde) update van directx zijn. Na installatie van CFS3 wilde bij mij GP4 niet meer opstarten omdat er zogenaamd de verkeerde directx versie opstond.

Helaas was het opnieuw installeren van directx vanaf de GP4 CD niet afdoende. De gelukkig op dat moment beschikbare patch van GP4 bracht gelukkig wel de oplossing.

Waarschijnlijk heeft CFS3 iets in je directx verkloot en moet je de oplossing daar zoeken.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”