Toon posts:

Scrollmuis werkt niet in spellen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Logitech Desktop optical (dus draadloos toetsenbord en draadloze optische muis), en nu wil het probleem dat ik mijn scroll niet kan gebruiken in spellen!

Ik heb van de logitech site al een registerbestandje gedownload en ik heb ook de nieuwste mouseware. Wie kan mij helpen, want zeker in spellen als Unreal Tournement 2003 is scrollen toch zeer handig.

Het vreemde is ook dat als ik (bij Unreal Tournement in dit geval) kijk bij de besturingsopties dan staat mijn scrollfunctie bij het wisselen van wapens. Zodra ik deze functie wil veranderen door opnieuw de scrollfunctie te gebruiken lukt dit niet. De scrollfunctie wordt dus niet herkend.

Wie kan mij helpen! Ik heb al gezocht naar info, maar heb niets bruikbaars gevonden.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 11:34
ga naar je mouseware van logitech > knoppen > scroller > 'alleen ms office compitabele scroll gebruiken' en 'alleen in actief venster scrollen' aanzetten.
Werkt bij mij prima 8)

Verwijderd

Topicstarter
'alleen in actief venster scrollen' kan ik nergens vinden. De andere voorgedragen optie heb ik geprobeerd maar dat help niets.

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:27

RaJitsu

B.S.U.R.

Hmm, in een andere thread had iemand een probleem met de extra knoppen op zijn/haar toetsenbord, waarop ik toen geadviseerd heb het tussenstukje (usb-ps/2-convertor) niet te gebruiken, maar het stuk direct op de usb te zetten. Als voorbeeld dat dit wellicht wou werken gaf ik een bij mij eerder voorgekomen probleem, wat precies hetzelfde als het jouwe is. Het betreft zelfs dezelfde stukken hardware. Kortom: doe dat ontvangst-ding eens direct op een USB aansluiting, en het zal waarschijnlijk wel werken; ik ga er van uit dat je nu zo'n usb naar ps/2-converteer dingetje op hebt zitten?

B.S.U.R.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 15:10:
'alleen in actief venster scrollen' kan ik nergens vinden. De andere voorgedragen optie heb ik geprobeerd maar dat help niets.
Ik ken die MouseWare software niet uit mijn hoofd, maar misschien zit die functie wel in de laatste versie van MouseWare? (even updaten dus?)

Probeer ook eens em_exec.exe af te sluiten via je taakbeheer (task manager in XP), een tijdje terug had ik daar ook problemen mee en het afsluiten van em_exec.exe (mouseware dus, de functies van m'n duimknop e.d. klopten nog wel) werkte het normaal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je EM_EXEC afsluit dan neemt windows de besturing over voor je muis.
Dat werkt meestal wel op een fatsoenlijke manier itt de mouseware van logitech

[ Voor 36% gewijzigd door TERW_DAN op 25-12-2002 20:55 . Reden: kleine aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mouseware er zolang maar even afgegooid. Nu werkt het in ieder geval zoals het moet. Thx voor de reacties!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Precies, dat is een bekend iets met die akelige Mouseware van Logitech .. ik had hetzelfde onder Halflife destijds ;(

Mijn muis had alleen een duimknop extra die ik toen moest missen .. nu heb ik ook nog een 5e knop, maar de software van de optical wireless Typhoon muis doet het wél goed! :)

Maar het is dus een heel bekend iets, dus wellicht dat je met zoeken op Mouseware en/of update ervoor wel wat kunt vinden .. voor mij was het niet relevant meer ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

FF Regediten:

in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Technical de volgende waarden aanpassen:
-MouseHookDllEnable=0
-WheelMsgToVmouse=1

C how good it works 8)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Of 9.75 downloaden, of je MouseWare zo instellen als je een oudere versie heb, t werkt allebei prima hier (met een Dual Optical en een iFeel):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dewater/Rafe/Screenshots/Logitech_MouseWare.JPG

/edit: als je een duimknop heb, moet je die toewijzen aan [BackSpace], zie pic ^^

[ Voor 26% gewijzigd door Rafe op 26-12-2002 11:26 ]

Verwijderd

nee, mouseware = problemen.

Als je zonder die software kan, moet je dat vooral doen. Als er een probleem met een logitech mouse is, dan is de standaard oplossing, gooi mouseware eraf...
Tsja, soms werkt het wel een beetje, maar geen mouseware voor mij.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: http://www.informat.nl/~bron/Logipech.jpg

Grr, ik kan met 9.75 met mijn MX-700 geen M$ compatible scroll aangeven :'( :(

Gelukkig dat mijn scroll het met de meeste games wel goed doet. Behalve UT2003... ;(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Geloof me .. zonder Mouseware doet je scrollwiel het óók in UT2003, daar durf ik vergif op in te nemen 8)7

.. vet belachelijk natuurlijk :(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MST_Morpheus schreef op 26 December 2002 @ 12:16:
[afbeelding]

Grr, ik kan met 9.75 met mijn MX-700 geen M$ compatible scroll aangeven :'( :(
Microsoft noemen ze dat gewoon hoor :/

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 23:07

FXR1340

WTSHTF

Zodra ik mouseware installeer kan ik een aantal functies waaronder scrollen in spellen niet gebruiken. Wanneer ik alle software voor de muis uninstall werkt alles naar behoren 8)7
Dus installeer ik geen software meer voor de muis. Nu heb ik alleen nog maar Logitech muizen gehad, ik weet dus niet hoe het met andere merken gesteld is.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05

Exigence

dnkroz

Ik heb het ook gehad toen ik MouseWare installeerde dat hij in spellen niet meer wilde scrollen.
Ik heb toen MouseWare eraf gehaald en toen deed hij het weer goed. Ik gebruikte MouseWare toch niet.
Pagina: 1