Toon posts:

pc kan modem en geluidskaart niet configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc waarvan ik de modem en geluidskaart niet geinstalleerd krijg. De pc vind de hardware wel maar ik krijg ze vervolgens niet aan de praat...

wie o wie kan mij helpen??

greetz

Jos

Verwijderd

geef is ff wat meer informatie, want zo kunnen we je natuurlijk niet volledig helpen. Welke os heb je? wat voor modem/geluidskaart is het? Wat is de rest van je systeem?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
de pc vindt de hardware waarschijnlijk wel, echter het OS dus niet....

welk OS? welke soundkaart heb je? welk modem?

ben namelijk onlangs verhuist en mijn glazen bol is nog niet boven water :P

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
het is een 486 en ik draai windows 98. Het merk van de modem geluidskaart weet ik niet maar heb er drivers bij gekregen

Verwijderd

je hebt er dus wel driver bij gekregen? nou installeer die dan gewoon

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt dusz niet :-(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zekers een softmodem welke een p75 of hoger vereist..... :z

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

win98 vraagt toch ergens om drivers? en dan pleur je die floppy/cd erin en dan laat je windows lekker zoeken... als hij niks kan vinden, zijn het dus niet de goede drivers

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 13:13:
het is een 486 en ik draai windows 98. Het merk van de modem geluidskaart weet ik niet maar heb er drivers bij gekregen
'modem geluidskaart' - is dat één kaart :?

Zo ja gaan opeens 2 lelijke lampjes bij mij branden:

-een IBM mWave DSP-based geval :X :X :X
-een Aztech 2320/Rockwell ding ;(

Kijk eens ff naar de grootste chip op de plank.

In het eerste geval: de Win95 drivers van de mWave willen soms een tijdje onder Win98 werken, maar geven enorm geetter (mijn laptop heeft er ook zo eentje, en ik heb er nog een die het onder nota bene OS/2 niet wil doen in m'n Aptiva)

Voor de Aztech geldt iets anders: wederom zijn er geen native Win98 drivers, ook hier kun je de Win95 drivers proberen, maar die zullen alleen voor het geluid werken. Met een aantal registry hacks kun je echter de 28k8/33k6 modem ook aan de praat krijgen (of je het wil is een tweede)

Advies: het geluid van beide kaarten is goed genoeg voor simpele toepassingen, maar niets spectaculairs, maar de modems zijn (als ze uberhaupt werken) zodanig traag dat je binnen een maand de kosten van een nieuwe eruit hebt...

Als het niet een van deze twee is, post wat meer info :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1