Toon posts:

DV van sony camcorder naar DivX

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag mijn vakantie film's die ik op en Digitaal video bandje heb staan rechtstreeks willen om zetten naar DivX.

Met welk programma kan dat direct?

Dus camera aansluiten aan de PC.
Programma starten die herkent de camera.
En dan het digitale beeld meteen om zetten naar een Divx bestand.

De camera is een Sony PC100e

Hoe moet dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 13:05 ]

Verwijderd

geen idee... enige manier die ik ken is d.m.v. capture met premiere en dan exporteren met divx codec

staat er niks op divx-digest.com ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 13:21 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Kan niet... is geen programma voor, zo ver ik weet.. een half jaar geleden nog op gezocht.... Maar misschien .. is er ondertussen wel ... (lijkt me sterk)...
Btw.. je pc zit dan aardig te ratelen hoor.. Je moet namelijk eerst gewoon dv binnenhalen, tijdelijk op HDD zetten, en tevens dus encoder naar divx... ..poeh je vraag dan ook wat..

Verwijderd

Je moet idd. met een video edit progje zoals premiere of videostudio of videowave gaan capteren en vervolgens de verkregen *avi files gaan exporteren als je een goede DivX codec geinstaleerd hebt staan kan je film als DivX produceren.

Zo doe ik het tenminste zelf en zover ik weet is er "nog"geen andere methode.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus daar is nog geen oplossing voor.
Maar een film van bijna 100 minuten vreet volgens mij mijn gehele schijf vol.
Als ik hem dan ook nog eens moet gaan omzetten naar DivX hoeveel harde schijf ruimte heb ik dan wel niet nodig voor een beetje goede qualiteit.

Je ziet toch op internet ook allerlei films die ze van af een DVD hebben ingepakt naar een kleine 800 Mb DivX file's, en toch nog een goede qualiteit hebben.

Dan moet dat toch ook met Digitaal beeld uit een Camcorder kunnen??

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 14:34:
Ok, dus daar is nog geen oplossing voor.
Maar een film van bijna 100 minuten vreet volgens mij mijn gehele schijf vol.
Als ik hem dan ook nog eens moet gaan omzetten naar DivX hoeveel harde schijf ruimte heb ik dan wel niet nodig voor een beetje goede qualiteit.

Je ziet toch op internet ook allerlei films die ze van af een DVD hebben ingepakt naar een kleine 800 Mb DivX file's, en toch nog een goede qualiteit hebben.

Dan moet dat toch ook met Digitaal beeld uit een Camcorder kunnen??
Nee, dat kan niet. Je zult eerst het gehele digitale bestand in een file op je HD moeten hebben voor je daar mee verder kunt; dit omdat je voor het inpakken van zo'n file de totale lengte e.d. wilt weten; bij een DV-tape betekent dat héél veel spoelen om te kijken hoe groot die file is.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 22:30
ja, maar die dvd hebben ze dan ook eerst naar de schijf geripped, wat overigens niet meer dan 9 gig is.

Die 100 minuten van jou, daar zou ik wel een ruime 20 gigabyte voor uittrekken. En vervolgens kun je dat, met goede kwaliteit, naar 700/800 MB omzetten.

Met een kleine 25 gig schijfruimte is dit dus geen probleem.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
StanTheMan schreef op 25 december 2002 @ 14:38:
ja, maar die dvd hebben ze dan ook eerst naar de schijf geripped, wat overigens niet meer dan 9 gig is.

Die 100 minuten van jou, daar zou ik wel een ruime 20 gigabyte voor uittrekken. En vervolgens kun je dat, met goede kwaliteit, naar 700/800 MB omzetten.

Met een kleine 25 gig schijfruimte is dit dus geen probleem.
inderdaad; zowiezo vraag ik me af wat je wilt met een digitale camcorder en bestanden op je PC als je niet minstens een 60 gig HD er in hebt hangen...

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Je kan het doen met een Pinnacle DV kaart/software.

Daar kan je trouwens gelijk makkelijk bewerken.

Trek er maar 20GB voor het laden van het bestand en dan nog eens 20-22 GB bewerken (dus minimaal 40-42 GB) en daarna kan je het omzetten naar Divx.

Trek er trowuens met jou systeempje een dag voor uit. Voor het bewerken en omzetten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 80 GB harde schijf in mijn PC hangen dus dat moet lukken.
Ik wil de DV band omzetten naar een DivX file om deze weer op de Xbox te kunnen zetten (heb ik ook een 80 Gb schijf in zitten)
Zo maak ik van mijn xbox weer een op slag medium voor mijn films.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
DV van je camera is 3,6 MB/s dus je kunt zelf uitrekenen hoeveel ruimte je nodig hebt. Als je alles hebt gecaptured, dan zet je het weer om naar DivX, sim-pel.

Mocht je alles mooi werkend hebben, kun je dan je DivX settings ook even posten? Ik ben benieuwd wat anderen hiervoor gebruiken, thnx.
Pagina: 1