[Outlook] Alle mail weg na installatie win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kwanten
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Nadat ik win2k op me pc heb gezet, en me outlook account (chello) opnieuw ingesteld heb. Zit er ineens helemaal geen mail meer in mijn inbox?, ook als ik naar de chello site ga, en inlog op mijn e-mail dan zit er niks in me inbox.

Ik gebruik wel altijd mijn alias van chello als e-mail adres, maar zijn dit 2 aparte inboxen? of gaan die allebei naar dezelfde. En hoe krijg ik mijn mail weer terug?

© kwanten 2001

Verwijderd

Is de harddisk geformatteerd of heb je Windows eroverheen geinstalleerd?
Mocht je de harddisk hebben geformatteerd dan ben je de e-mails gewoon kwijt.
Als jij je e-mails gaat ophalen worden ze van de Chello Server verwijderd en worden op je harddisk opgeslagen.
Mocht je de harddisk niet geformatteerd hebben kan je ze meestal wel weer terug vinden.
Welk programma gebruikte je? Outlook of Outlook Express?

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 12:55:
Is de harddisk geformatteerd of heb je Windows eroverheen geinstalleerd?
Mocht je de harddisk hebben geformatteerd dan ben je de e-mails gewoon kwijt.
Als jij je e-mails gaat ophalen worden ze van de Chello Server verwijderd en worden op je harddisk opgeslagen.
Mocht je de harddisk niet geformatteerd hebben kan je ze meestal wel weer terug vinden.
Welk programma gebruikte je? Outlook of Outlook Express?
Ik heb mijn harddisk niet geformatteerd nee, ik heb een nieuwe erbij gestopt en daar win2k op geinstalleerd, die oude is dus nog helemaal zoals die eerst was (met windows erop, program files alles) Ik gebruik inderdaad Outlook Express jah

© kwanten 2001

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
nieuwe schijf eruithalen, en dan booten vanaf die oude schijf? (aangezien die nog intact is)

daarna exporteren die berichten, en in je nieuwe install weer importeren

of beter nog, gebruik outlook 97 of hoger, dan kan je met 'personal folders' gaan werken, das een stukkie makkelijker te beheren

A wise man's life is based around fuck you

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Maar is het niet mogelijk om gewoon alle bestanden uit de oude outlook map te kopieren, en dan in de nieuwe outlook map te zetten, zodat outlook dan gewoon alle emails weer ziet? ze moeten toch ergens in een bestand worden opgeslagen, anders zou die ze nooit meer terug kunnen vinden toch? is het dan niet mogelijk om dat bestand gewoon over te plaatsen?

© kwanten 2001

Verwijderd

De volgende stap is om de huidige berichten in je in-box te bewaren. Outlook Express kent wel mogelijkheden om bestaande berichten te exporteren, maar helaas niet naar eenzelfde versie van Outlook Express. Het is alleen mogelijk om berichten te exporteren naar Outlook of Exchange. Je moet dus handmatig de map met alle e-mailberichten kopiëren naar de locatie waar je de back-upbestanden hebt geplaatst. Later kunnen de losse bestanden weer worden geïmporteerd in Outlook Express, via de importfunctie. Outlook Express bewaart alle e-mailberichten standaard in de map:

C:\WINDOWS\Application Data\Identities\

{06135212-294E-429C-A69B-B714C0DC64FE}\

Microsoft\Outlook Express

De map na Identities is op elke Windows-computer anders, omdat dit een uniek identificatiegetal is.
Natuurlijk wil je straks op de opnieuw geïnstalleerde Windows-versie je huidige adresboek handhaven. De exportmogelijkheid van het Windows-adresboek vind je onder het menu Bestand en Exporteren van het programma.

Verwijderd

Hier een link naar een uitgebreide uitleg over het importeren en exporteren van e-mails:

http://home.hetnet.nl/~an...te%20beginnen/Pagina1.htm

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 13:26:
Hier een link naar een uitgebreide uitleg over het importeren en exporteren van e-mails:

http://home.hetnet.nl/~an...te%20beginnen/Pagina1.htm
Tnkx :), op die manier hoef ik dus niet de nieuwe harddisk er even uit te halen maar kan ik gewoon alle emails over zetten!, ik laat jullie straks weten of het gelukt is

© kwanten 2001

Pagina: 1