Toon posts:

(moeilijk?) audio vraagje..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owk dis misschien een beetje moeilijk maar ik hoop dat er iemand is die dit ook wel eens heeft gehad, of iemand die een idee heeft om dit te fixen..
Ik heb namelijk de afgelopen tijd een nummer opgenomen en nu blijkt dat al die tijd een effect van mn boxen heeft aangestaan (namelijk '3D surround'), maarja als je een nummer op cd brand, kopieert ie dat effect natuurlijk niet mee, en dus klinkt het in een keer een stuk gaarder...

dus als iemand tips/ideeen heeft om met wellict met een VST/DX plugin?? dit te fixen (zo ja welke, hoe in te stellen??) of hoe ik er achter kom welke tonen mijn speakers 'boosten' zodat ik dit met een paramedic eq kan fixen ofzo?? of andere tips..

het gaat trouwens om een setje labtec spin(45)s..

bij voorbaat heel veel dank !!

ps hoe zou ik bijv pan/expand bij cool edit moeten instellen??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 13:27 ]

Verwijderd

Ik snap hem niet, je hebt een effect van je boxen aan laten staan en dat hoor je terug in datgene dat je opgenomen hebt?

Verwijderd

Topicstarter
nee juist niet.. ik heb een heel nummer gemaakt, met die knop aan.. maar als ik hem exporteer en op cd zet, dan krijg ik natuurlijk dat effect van die box niet te horen, en klinkt het in een keer een stuk kaler/minder warm/vol..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 12:55:
nee juist niet.. ik heb een heel nummer gemaakt, met die knop aan.. maar als ik hem exporteer en op cd zet, dan krijg ik natuurlijk dat effect van die box niet te horen, en klinkt het in een keer een stuk kaler/minder warm/vol..
Dat wordt dan denk ik opnieuw uit mixen. Zowiezo kun je beter goede monitoren gebruiken. Maar wat is dat voor een effect dan? Een VST plug-in of echt gewoon een knop op je boxen?

Verwijderd

paramedic is dat niet een doctor die via een parachute naar beneden komt zeilen? :+

Een parametrische equalizer heeft niks met surround effecten te maken. Ik zou sparen voor een goeie stereo. ALs je afmixt moet je proberen om alles zo vlak mogelijk te laten klinken en eerst een paar referentie opnames te luisteren.
Ik zou er een wavje van maken en even door cooledit halen met een beetje hoge tonen en lage tonen boost.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 12:59:
[...]

Dat wordt dan denk ik opnieuw uit mixen. Zowiezo kun je beter goede monitoren gebruiken. Maar wat is dat voor een effect dan? Een VST plug-in of echt gewoon een knop op je boxen?
nee echt een knop op mn boxen, vandaar dat het wel te verhelpen moet zijn.. ja ik kan het ook wel met cool edit gaan proberen nog niet aangedacht.. meer tips zijn welkom!! :)

Verwijderd

Topicstarter
haha, paramedic :), en die 3d sound geeft een heel warm comfortabel geluid, en toch blijft het nummer redelijk vlak..
heb net even met een stereo enchancer plugin lopen werken, komt in de buurt qua stereo, echter de strings krijgen niet dat warme van die 3d surround knop... maarja het is een knop op een paar redelijk goedkope labtec multimedia boxjes, dat moet toch wel na te maken zijn..

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff op internet gezocht en dit is het effect/technologie waar de speaker 3d button gebruik van maakt:

http://www.spatializer.co...em_products/3d_stereo.asp

nu dus nog een VST plugin vinden die dit zelfde doet??

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is een compressor niks voor je?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik, maar doesn't do the trick..

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

een compressors of eq heeft er weinig mee te maken....
ik denk dat je naar een spatializer kunt kijken maar ook naar iets wat iets met phase doet..
er zijn zat enhance plugins..
www.kvr-vst.com

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

opnieuw mixen is het makkelijkst..
met al die fase verschillen :{

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
djazete schreef op 25 december 2002 @ 14:43:
een compressors of eq heeft er weinig mee te maken....
ik denk dat je naar een spatializer kunt kijken maar ook naar iets wat iets met phase doet..
er zijn zat enhance plugins..
www.kvr-vst.com
dankje!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

zou ik ook doen, maar anderzijds, op speakers waarop zo'n knop zit maakt het toch niks uit....

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

djazete schreef op 25 December 2002 @ 16:07:
zou ik ook doen, maar anderzijds, op speakers waarop zo'n knop zit maakt het toch niks uit....
tja..als het voor jezelf is inderdaad..en andere mensen die em gebruiken.
Ik heb em altijd uit staan.. lekker namelijk als je 128Kbit mp3's aant luisteren bent

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1