AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB
Kzou eens wat aan die temps doen, 66 graden is beetje erg warm.
Waarschijnlijk staat er in de bios of in windows zelf dat die bij +- 66 graden moet reboeten.
Waarschijnlijk staat er in de bios of in windows zelf dat die bij +- 66 graden moet reboeten.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
-Zet even je kast open, en kijk of ie nog reboot
-Clock hem wat terug (100mhz fsb ofzo)
-Clock hem wat terug (100mhz fsb ofzo)
Verwijderd
ligt waarschijnlijk aan de temp, zet hem idd eens op een 100 mhz fsb.
Voeding zou ook kunnen, kijk eens of je +5 Volt lijn wel boven de 4.75 V blijft.
Voeding zou ook kunnen, kijk eens of je +5 Volt lijn wel boven de 4.75 V blijft.
Verwijderd
Als het een temp. probleem zou zijn en in het bios zou idd een limiet ingesteld zijn, zou het dan niet veel waarschijnlijker zijn dat je een of ander signaal in de vorm van een piepje uit je systeemspeaker krijgt, dan dat je systeem zomaar reboot? Is wel een harde manier om te voorkomen dat je proc te heet wordt. En na het rebooten is hij toch ook nog 66 graden en blijft de pc ook gewoon nog een tijd draaien.
ik heb een vergelijk probleem op mijn ECS K7VTA. Spontane reboot - geen meldingen in het eventlog, geen blue screen (dus waarschijnlijk een hardware zaak).
Draai met een XP2000+, verder standaard...
Zou een voedingsprobleem aantoonbaar gemaakt kunnen worden door bv MBM?
Draai met een XP2000+, verder standaard...
Zou een voedingsprobleem aantoonbaar gemaakt kunnen worden door bv MBM?
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
Het zou ook nog kunnen zijn dat de voeding opzich nog gewoon goed is, maar niet genoeg power kan leveren (athlon 1400 en geforce ti 4400 zijn beide behoorlijke stroomvreters)
Zou ook eens een zwaardere voeding kunnen proberen (minimaal 300 watt)
Zou ook eens een zwaardere voeding kunnen proberen (minimaal 300 watt)
Verwijderd
die temp is echt veel te hoog, ligt aan de cooling denk ik. Of wat patrick zij een voeding probleem. Hoeveel watt voeding heb je dan? Is dit probleem ontstaan nadat je bijvoorbeeld je videokaart er in heb gezet? Zo niet, heb je dan pas nog iets veranderd aan je systeem?
Verwijderd
De temperatuur is aan de hoge kant, maybe, maar niet te hoog. Kijk anders ff op de site van AMD. Staat precies hoe warm zo'n ding officieel mag worden. Ik geloof zelfs zo'n 80 -90 graden. Alleen ben je dan niet zo goed bezig.Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 13:15:
die temp is echt veel te hoog, ligt aan de cooling denk ik. Of wat patrick zij een voeding probleem. Hoeveel watt voeding heb je dan? Is dit probleem ontstaan nadat je bijvoorbeeld je videokaart er in heb gezet? Zo niet, heb je dan pas nog iets veranderd aan je systeem?
Kijk hier eens naar:
Windows Crash/Memory dumps FAQ
en hier (voor voedingsproblemen):
Welke voeding heb ik nodig?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 13:23 ]
Pagina: 1