Asus P3B-F icm powerleap en tualatin

Pagina: 1
Acties:

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb een Asus P3B-F rev 1.03, hiervoor heb ik een powerleap convertor (http://www.powerleap.nl/Products/iP3.htm ) met intel celeron tualtin 1300 MHz.
De tualatin loopt op een voltage van 1,45 V, maar bij mij blijft ie op 2,05 V lopen, ver buiten de specificaties, waarschijnlijk omdat de bios het ook als een pentium 2 ziet en dus die 2,05 V geeft. De powerleap convertor zou, zo staat het op de site, uit zichzelf het voltage aan moeten passen, maar dit doet ie niet, maak niet uit hoe ik je jumpers zet, het blijft 2,05 V.
Ik heb nog verschillende bios versies geprobeerd, 1006, 1007 beta 1 en 1008 beta 4, maar dat maakt ook niet uit.
Mijn vraag is of er mensen zijn die dit aan de praat hebben gekregen? Of hoe moet ik alles instellen om handmatig het voltage aan te passen?
Is het anders mogelijk om met bepaalde tweaks(bijv modden of bios hack) toch het voltage goed te krijgen?
Of wordt het toch terugsturen van de powerleap convertor en dan maar een slot->s370 kopen en deze modden...
Nog voor de duidelijkheid, ik heb genoeg gezocht op got(ook met de omega searchengine) en google, maar geen oplossingen voor mij probleem kunnen vinden.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Mmisschien denk ik wel te simpel hoor, maar is het niet logisch dat het bord nog te veel aangeeft? Het bord geeft 2.05v aan de converter. De converter zet de spanning om naar het voor de Tualatin Celeron benodigde spanning. Maar dat kan het bord niet zien. Is dat niet the whole point van die converter? Een beperking van het bord oplossen? :)

• Rudie_V
Daar zat ik in eerste instantie ook aan te denken, maar in deze thread Tualatin op 440BX/815E mod werkt! zegt ene SH007 dit: " Over die spannig: das dus gewoon een kwestie van de goede convertor kopen. Al lijkt het me verstandig als je altijd een convertor met voltageregelaar koopt, iig wel bij een p3b-f. Dit mobo herkent de cpu namelijk als een CPU die 2v(ofzo) nodig heeft, en geeft 'm dat ook. Het voltage kun je echter niet naar beneden bijstellen.
Een convertor met voltageregelaar is hier dus wel handig ".

Verder wordt het koelblok wel erg warm, ook als ik de jumpers op bijv 1.3 V zet op de powerleap convertor. Maar er staat zowel in de handleiding als op de site van powerleap helemaal niets over dat de bios een verkeerd voltage aangeeft en dat je dit moet negeren. Dit vindt ik dus ook een twijfelachtig iets, maar ik denk toch dat de bios het juiste VCore aangeeft.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
Ik denk dat dualdude gelijk heeft, het lijkt me sterk dat die celly-t het lang volhoud op 2,05v

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Rudie_V
Ik ga dat ook steed meer geloven, ik ben nog eens op powerleap zelf verder gaan kijken en vindt hier http://powerleap.custhelp...TM1NyZwX3BhZ2U9MQ**&p_li= denk ik toch het antwoord op mijn vraag. Mobo mag voltages geven wat ie wil maar de convertor past dit toch zelf aan.
Ik denk dat ze dit toch beter hadden moeten documenteren in de handleiding, denk dat er best wel wat mensen zijn die hem hierom hebben teruggestuurd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rudie_V schreef op 25 December 2002 @ 13:44:
[...]
Ik denk dat ze dit toch beter hadden moeten documenteren in de handleiding, denk dat er best wel wat mensen zijn die hem hierom hebben teruggestuurd.
Oh :? Hij doet het namelijk gewoon :z

Een RMA krijgen voor iets wat het gewoon doet gebeurt niet zo snel :D

Als je erbij stilstaat zou het eigenlijk ook pas echt gek zijn als opeens de mobo VCore waarden OP de convertor kon uitlezen, het weet alleen hoeveel het zelf naar de convertor pompt :z

Oslik blyat! Oslik!

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
dion_b schreef op 25 december 2002 @ 16:48:
Als je erbij stilstaat zou het eigenlijk ook pas echt gek zijn als opeens de mobo VCore waarden OP de convertor kon uitlezen, het weet alleen hoeveel het zelf naar de convertor pompt :z
Exactly my point ;)

• Rudie_V
[...]

Oh :? Hij doet het namelijk gewoon :z

[...]
Je heb namelijk een 30-dagen niet goed, geld terug garantie...

• Bossie
dion_b schreef op 25 december 2002 @ 16:48:
[...]
Een RMA krijgen voor iets wat het gewoon doet gebeurt niet zo snel :D
Rudie_V schreef op 25 december 2002 @ 18:47:
[...]
Je heb namelijk een 30-dagen niet goed, geld terug garantie...
:+ |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Ik had eerst de bx-mod voor een tualatin 1200 celeron op bx-bordje met Vcore op 1,80 v(laagste waarde dat mobo kon geven)
Nu overgestapt op p3c-d dual bordje met tualatin 1200 cellie en abit slotket !!!-convertor.
Werkt ook , Vcore nu tot 1,3 v in te stellen. Echter voor overklokken houd ik 1,40 V aan.
Ben aan het sparen voor 2 p3-s van 1266 mhz en windows 2000 licentie....

• Bossie
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 20:43:
(laagste waarde dat mobo kon geven)
Nu overgestapt op p3c-d dual bordje met tualatin 1200 cellie en abit slotket !!!-convertor.
Werkt ook , Vcore nu tot 1,3 v in te stellen. Echter voor overklokken houd ik 1,40 V aan.
Ben aan het sparen voor 2 p3-s van 1266 mhz en windows 2000 licentie....
[offtopic]

Great minds think alike, ben nl voor precies hetzelfde aant spare

alleen heb ik een tyan 230t in bestelling staan

zou je me mayb wat membenches kunnen mailen van de tualatin icm rdram :?

• Rudie_V
rickyenslingertje: bedankt voor het mailtje, maar alles op manuel zetten heb ik ook geprobeerd, maar blijft dezelfde vcore waarde geven. Nav de bovenstaande link over de vcore van 2.2V op een abit be6, denk ik dat ik me geen zorgen meer hoef te maken.

Over een dual config heb ik ook zitten denken, maar vond het niet meer het geld waard. De server versies van de Tualatin vindt ik te duur(ong 250 € voor de 1266 Mhz versie). In mijn ogen, en voor mijn situatie(zowel mobo als cpu's moet ik aanschaffen) zou dan een dual AMD beter zijn, ook met het oog op een cpu upgrade voor je dual config.

TLRnZ: 30-dagen niet goed geld terug garantie. Indien u op de een of andee manier niet tevreden bent over het door u bestelde Powerleap product, dan kunt u het binnen 30 dagen terugsturen en krijgt u het aankoopbedrag teruggestort.
Direct copy-paste van de site...Lijk mij duidelijk :)

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
over die spanning hoef je je niet druk te maken er zitten nl op je powerleap 2 spannings regel fets welke door een ic worden aan gestuurt welke je automatisch of door middel van de jumpers kan instellen welke dan de 2 volt van je mainboard verlagen naar de spanning die je cpu nodig heeft.

en dus klopt het dat je in je bios gewoon die 2 volt ziet staan maar je processor krijgt echt wel een lagere spanning anders zou ie geen lang leven bezitten.

Verwijderd

Als je CPU onder de 50 graden blijft met de standaard koeler van Intel krijgt ie echt geen 2.0 volt,zodra je nmlk de Vcore gaat opschroeven vliegt de temperatuur omhoog.Op 1,5 volt en met een FSB van 125 blijft ie netjes 45 graden maar met 1,7 volt zit ie al snel op de 55 of meer en krijg je een prachtig blauw scherm of een spontane reboot.

• InterCC
  • Laatst online: 14-06 13:42
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 01:15:
Als je CPU onder de 50 graden blijft met de standaard koeler van Intel krijgt ie echt geen 2.0 volt,zodra je nmlk de Vcore gaat opschroeven vliegt de temperatuur omhoog.Op 1,5 volt en met een FSB van 125 blijft ie netjes 45 graden maar met 1,7 volt zit ie al snel op de 55 of meer en krijg je een prachtig blauw scherm of een spontane reboot.
Dat zal je dan nog tegenvallen.. Ik heb een heeele lange tijd een Celeron 600@1019 2,1V gehad.. (normaal 1,7V dacht ik), dit was btw met luchtkoeling. (waterkoeling 1035Mhz), maar omdat ik niet verder kwam ook wel eens voltage verhoogd max geprobeerd tot 2,3V. Op 1035Mhz stabiel als een huis, maar hoger dan dat en stabiel kwam ik echt niet.. (max geboot op 1075Mhz ofzo).

En tijdens het voltage verhogen ging me temp niet ineens met 10 graden omhoog hoor.. Ik zat dus max 0,6V boven standaard voltage en temp van koelblok voel nog heel erg mee.

[ Voor 10% gewijzigd door InterCC op 27-12-2002 09:12 . Reden: . ]

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

InterCC schreef op 27 December 2002 @ 09:11:
[...]

Dat zal je dan nog tegenvallen.. Ik heb een heeele lange tijd een Celeron 600@1019 2,1V gehad.. (normaal 1,7V dacht ik), dit was btw met luchtkoeling. (waterkoeling 1035Mhz), maar omdat ik niet verder kwam ook wel eens voltage verhoogd max geprobeerd tot 2,3V. Op 1035Mhz stabiel als een huis, maar hoger dan dat en stabiel kwam ik echt niet.. (max geboot op 1075Mhz ofzo).

En tijdens het voltage verhogen ging me temp niet ineens met 10 graden omhoog hoor.. Ik zat dus max 0,6V boven standaard voltage en temp van koelblok voel nog heel erg mee.
Denk het niet, want jij vergelijkt met iets heel anders. We hebben het hier over een tualatin, en niet over een gewone celeron. De temperatuur vliegt echt wel omhoog.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1