Toon posts:

partitioneren: mandrake+WinME+WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om op mijn laptop ook XP te installeren. Op de laptop staan nu al Linux Mandrake en Windows ME. Kan ik gewoon een nieuwe partitie aanmaken met PartitionMagic7 om XP te installeren? ik ben hier een beetje bang voor namelijk...

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Met PQ magic kan je zonder problemen 4 primary partitions aanmaken dat is geen probleem
XP zal hoogswaarschijnlijk wel je bootmanager overnemen dat is wel vervelend dus daar zal je ff met bootmagic iets op moeten vinden

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
mooiste oplossing, gezien winXp altijd erg vervelend doet...

Linux er 'afhalen', zodat je winME over heb, dan installeer je winXP, en daarna installeer je mandrake opnieuw.

Verwijderd

Mooiste oplossing:

Windows ME en XP eraf laten :D

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

-ProXy- schreef op 25 December 2002 @ 12:13:
Met PQ magic kan je zonder problemen 4 primary partitions aanmaken dat is geen probleem
XP zal hoogswaarschijnlijk wel je bootmanager overnemen dat is wel vervelend dus daar zal je ff met bootmagic iets op moeten vinden
Moet mandrake op een primairy partition staan? Kan toch ook een logical drive staan?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 08:21
Kan geloof ik ook ja

Verwijderd

Sorry voor de opmerking hierboven :)

Wat je inderdaad eerst moet doen is ME installeren, daarna XP, en als laatste Mandrake en lilo of grub als bootloader gebruiken, zou perfect moeten werken..
Pagina: 1