Toon posts:

. APE files, wat kan je ermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebhier een .APE bestand van U2, en ik vraag me af wat ik er nu precies mee kan.
Ik kan hem converteren met het programma Monkey Audio, echter met de gegereerde file heb ik alleen maar ruis.
Vanuit Monkey Audio kan ik ook de WinAmp plugin installeren, echter WinAmp doet/kan niets met deze file.

Wat zijn nu de gode stappen om met dit soort bestanden om te gaan?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
kijk hier eens www.dbpoweramp.com . Daar heb je wat goeie tooltjes en plugins voor ape files. Gebruik het zelf ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom echt uit een ei, ik begrijp er nix van.... :/

• CaineTanathos
  • Laatst online: 07-07 22:00
APE is een lossless audio compressie techniek.
Ga naar http://www.monkeysaudio.com/ om het programma te downloaden, dan kun je het terug uitpakken naar een wave bestand

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• QSYS
  • Laatst online: 23-04 01:13
dat lukt met dbpoweramp ook, het is gewoon heel simpel. Gewoon met dbpoweramp, moet je wel de monkey plugin geinstalleerd hebben, en daarna kun je die file gewoon met de rechtermuis knop aanklikken en dan convert to wave.
Klaar is CraShedToo ipv kees.

Verwijderd

Even een toevoeging op de bovenstaande reacties.

Als je hem omgezet hebt en je hoort alleen ruis is dat waarschijnlijk een "DTS" wav. Je hoort ruis omdat je geen DTS codec hebt. Je kan hem gewoon branden met nero en als je een receiver heb die met DTS om kan gaan zal je hem in volle glorie horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds dat ene ei, en heb een volledige DTS CD gebrand met Nero (cue file).
Ik kan deze Cue file inlezen in Power DVD, en dan heb ik goed geluid.
Brand ik hem weg op CD en prop ik het in mijn DVD, dan geeft ie weer ruis.
Vreemd, want aan mijn DVD speler zit een coaxiale kabel naar een DTT2500. Die moet DTS signaal makkelijk aankunnen, dat doettie ook met DVD's.

Oftewel: wat doet dit ei nu fout?

Verwijderd

Ik vrees dat jouw DTT2500 speakers niet native DTS kunnen decoden, alleen dolby digital, wat niet hetzelfde is.
Pagina: 1