Toon posts:

Server winroute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een BulletProof FTP Server lopen ,als ik hier zelf op inlog werkt alles prachtig ,maar van buiten af kan niemand inloggen,men krijgt geen verbinding.
Firewal uit gezet.
In winroute light poort 21 open gezet.
Nu kan men wel in loggen maar niets downloaden.
Mijn vraag is nu moet ik bij het open zetten van de poort doorverwijzen naar een intern IP nr (dus 192.168.1.1 waar de server op staat) maar dan kan men alleen inloggen of anders?
Of werkt het zowiezo niet om een server te draaien met winroute light.

Iemand een idee ??

Verwijderd

gooi ook eens poort 20 open.
Sommige ftp servers werken met poort 21 voor authenticatie en poort 20 voor het data transport.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Heb je het wel bij de juiste ingevoerd :? Je moet zijn bij Portmapping, daar kan je nummer 21 dus toevoegen, en dan het "luister naar IP" invullen, je eigen chello/@home/ADSL IP.
Dan enkele poort vul je 21 in, doel IP ook weer dat chello IP en doel poort 21

Het zou dan wel moeten werken

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
protocol : tcp
listen IP : unspecified
listen port : single port 21
destination IP : ( vul lokale IP van server in b.v. 192.168.1.2 )
destination port : 21

ook al even geprobeerd?

(antwoord komt overigens rechtstreeks uit de GoT search... :/ (van een user die het ook zo had, en waar het werkte)

A wise man's life is based around fuck you

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Kheb winroute pro en de volgende portmaps

poort 21 listen ip unspecifeit intern adres 192.168.100.200 (=server) en intern poort 21

Poort 20 moet niet geportmapped worden want die opent winroute zelf, mocht je die wel open hebben staan dan kan dat het probleem zijn.

Wanneer je passive ftp gebruikt dan moet je ook de poorten 1024 en hoger portmappen denk ik (alhoewel dat bij mij niet hoefde) ik hoefde alleen bij m`n server op te geven wat m`n buiten adres was

ftp server draaide dus op 192.168.100.200 en daar moest ik als real ip adres opgeven 62.58.*.* en toen werkte het ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost
Poort 21 en 22 open gezet en bestanden delen toegestaan in winroute lite en alles loopt als een trein

Bedankt voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk moet dit 20 en 21 zijn en voor webserver poort 80
Pagina: 1