[Java/PHP] Automatic Download Launcher

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 17:43
Hallo, ik ben opzoek naar een functie of script in Java of PHP.

Dit moet ervoor gaan zorge dat zodra mn bezoekers op een page komen of op de link klikken het file als download wordt geopend. Dit wil ik namelijk omdat dit een AVI is, en die M$MP opend dan automatisch als je er een hyperlink van maakt.

De rechtermuiknop is voor mijn bezoekers ook geen oplossing want dat gaan ze niet begrijpen! Alvast tnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm... het kan dan wel kerst zijn... maar scriptrequests mogen volgens mij nog steeds niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdaboo
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 11:26:
Euhm... het kan dan wel kerst zijn... maar scriptrequests mogen volgens mij nog steeds niet hoor...
Jha precies hieft t niet, vertel dan alleen maar een richting waar ik in moet zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur een content-type header mee, die de browser niet kent, of die er speciaal voor bedoeld is.

Ik zou de HTTP header Content-type: application/octet-stream gebruiken.
Met PHP gebruik je vervolgens fpassthru, en met een servlet lijkt het mij dat je het bestand naar HttpServletResponse.getWriter() schrijft. Dat laatste weet ik niet zeker, heb ik nog nooit mee gestoeid ;)

[edit]
Nog iets heel anders: je kunt ook je server zo instellen dat hij automatisch die header doorgeeft bij avi bestanden. Kijk bijvoorbeeld eens in de Apache manual. Je kunt een .htaccess bestand maken dat die instelling juist zet. Een voordeel is dat je het niet meer in elk script hoeft te verwerken.

Misschien is het wijs om een /download directory te maken, en de content-types van alle files in die directory op application/octec-stream in te stellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdaboo
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 11:29:
Stuur een content-type header mee, die de browser niet kent, of die er speciaal voor bedoeld is.

Ik zou de HTTP header Content-type: application/octet-stream gebruiken.
Met PHP gebruik je vervolgens fpassthru, en met een servlet lijkt het mij dat je het bestand naar HttpServletResponse.getWriter() schrijft. Dat laatste weet ik niet zeker, heb ik nog nooit mee gestoeid ;)
K zal eens koekeloere... zijn er nog meer mensen met tips? Mail anders ff...