Toon posts:

Tie Fighter

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja... vakantie... wat doe je dan, dan ga je es in de bak met oude diskettes graven. Kom ik daar zowel een spel tegen waar ik me echt maanden mee heb vermaakt destijds: Tie Fighter.
En dan bedoel ik niet X-wing vs Tie Fighter, maar die versie die nog op een 486 onder DOS draaide.
Ook kwam ik een addon pack tegen, battle 8, 9 & 10.
Weet iemand of er nog meer addons zijn dan alleen 8, 9 & 10 en zoja, of die nog ergens te krijgen zijn (tegen betaling uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
lol, ik heb net de oude cd uit de kast getrokken, maar loopt niet echt onder windows 2000 en problemen met geluidskaart :+

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

helaas

er is bij Tie Fighter alleen 1 Add on beschikbaar met idd Campaign 8 9 en 10 :)
heb em nog origineel op CD staan hiero :) echt gaaf dat spel

X-wing VS Tie Fighter en X-Wing Alliance heb ik ook nog trouwens :) eerstgenoemde vind ik trouwens de minst leuke uit de hele serie

Ik vind het jammer dat ze Rogue Leader niet naar de PC geport hebben :/ Rogue Squadron is nog steeds een van de beste games uit de serie :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op mijn TIE Fighter Collector's CD-ROM heb ik ook nog battle 11, 12 en 13. Op internet zijn trouwens ook nog wat zelfgemaakte battles te vinden.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die battles 11, 12 & 13 gaan die verder waar 10 eindigde? Waar die ene grijze admiraal (thrawn ofzo) naar de outer rim vertrok om nieuwe aanvallen voor te bereiden? If so... damn... dan moet ik toch nog es hard gaan zoeken online of zo'n collectors ding nog ergens te krijgen is, als 't nog uberhaupt te krijgen is...
Ach ja, amazone maar es proberen. :)

Onder XP wil ie ook niet echt, maar ff m'n oude 486 uit 't opslag hok trekken of een DOS partitie maken. Kijken hoe goed DOS met m'n pc om kan gaan enzo, Ghz, GB geheugen, lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een Windows versie van TIE Fighter, die zal wel bij de Collectors Edition zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Je had eerst TIE Fighter (DOS, diskette). Toen de Defender Of The Empire (DOS, diskette) uitbreiding die campaigns 8, 9, en 10 omvatte. Daarna de Collectors Edition (DOS/W95, cdrom) die de graphics naar SVGA niveau tilde, GI-GAN-TISCH veel spraak toevoegde, de intro-animatie verving (Super Star Destroyer 8)) en er nog eens drie campaigns bovenop deed. Tenslotte de Gold Edition (W95/W98, cdrom), die bestond uit de Collectors Editions van X-Wing en TIE Fighter, beide opgepoetst met de grafische engine van X-Wing vs TIE Fighter, en een demo van X-W vs TF zelf.

Trouwens de talloze andere varianten van X-Wing / X-Wing vs TIE Fighter / X-Wing Alliance maar buiten beschouwing gelaten B)

[ Voor 4% gewijzigd door DroogKloot op 25-12-2002 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
Kheb hier X-Wing liggen ook nog op cd.
Errug leuk. Draaide allee niet zo heel goed op onze 486 met maar 4MB geheugen :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit dan de gold edition zijn?
Amazon

of deze?

Lucas Arts

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ik heb laatst xwing alliance uit de kast getrokken dat is ook erg leuk :) ff joystickje gekocht echt vet gewoon ik heb xwing xwing vs tiefigther en tie fighter ook ergens liggen :)

allemaal ook uitgespeeld...

weet er iemand of er nog nieuwe van dit soort games gaan komen?
dus in deze lijn en niet rogue squadron ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Raven schreef:
Zou dit dan de gold edition zijn?
Amazon

of deze?

Lucas Arts
Noop, dit is de Gold Edition (da's de Nederlandse titel, in de rest van de wereld heet -ie dus X-Wing Collector Series - lekker verwarrend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screenies? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DroogKloot schreef op 25 December 2002 @ 17:06:
[...]

Noop, dit is de Gold Edition (da's de Nederlandse titel, in de rest van de wereld heet -ie dus X-Wing Collector Series - lekker verwarrend).
Hmm... idd lekker verwarrend.
Balen dat ie niet meer te krijgen is... :'(

Niemand hier die em toevallig kwijt wil :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 02-10 22:52

FCA

Hmmm Tie-Fighter... Kicke spel, ik krijg het alleen niet meer aan de praat (W2k) op m'n PC. Gelukkig wel X-Wing Alliance, maar eerlijk gezegd gaat er weinig boven Tie-Fighter, die missies waren gewoon te goed.
Maar zijn er geen opvolgers? Dat zou echt te triest zijn, dan is al het goede van het space-dogfighter genre verloren gegaan. Zelfs de WingCommander serie (hoewel die qua gameplay een stuk minder was) wordt niet meer gecontinueerd. :(

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 17:51

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ja idd, t laatste wat er volgens mij op dat gebied is uitgekomen is Starlancer.
Ik hebvroeger echt uren X-wing zitten spelen, en de demo van tie-fighter :9

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09-10 22:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Voor deze games (X-Wing, Tie Fighter etc.) heb ik op mijn 2e PC (Pentium 200 MMX, 64 mb) Windows 95 draaien. Hele serie compleet liggen hier :D (X-Wing DOS floppy versie _/-\o_ , X-Wing Collectors Edition (DOS), Tie Fighter Collectors Edition (DOS), X-Wing VS Tie Fighter + Balance of Power addon, X-Wing Alliance, X-Wing Collectors Series)

@Raven: Ik heb hem begin dit jaar bij de MediaMarkt in Leeuwarden gekocht. Ik weet niet of hij er nog staat. En nee, helaas voor jou wil ik hem voor geen goud kwijt.

@Sahga: Ik vrees dat er geen nieuwe games a la Tie Fighter etc. meer gaan komen :'( Larry Holland, de bedenker van de serie, heeft dat na X-Wing Alliance duidelijk gemaakt.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeezus, Tie-Fighter. Daar heb ik me een hele zomer lang (het was toen 35 graden buiten 8)7 8)7 ) op een zolder (heet 8) heet) mee vermaakt.
Uiteraard uitgespeeld, maar het spel eindigde een beetje met een open einde (voor de battle van Yendor geloof ik :? ). Kheb wel een CD'tjes gezien met zgn. 'addons'. Ervaring met addons voor X-wing vertelde mij al dat die altijd maar half werkte en geen zak aan waren; wat kan jouw het nou schele dat je ineens in een waterstof wolk vliegt ipv gewoon loze ruimte. :|
Het spel (ik heb de orginele MET boekje) ligt nu stof te vergaren in de kast, omdat je het gewoon niet meer op je AMD 1600+ kan spelen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Mediamarkt... k*t is nu al dicht :D
Nou ja, volgende week dan maar ff binnen lopen, die in Amsterdam dan. :)
Als ie er nog ligt. En anders maar ff rond loeren nog op internet of ie nog ergens te krijgen is op een of andere veiling site.

• suzuki1200
  • Laatst online: 29-08-2023
is de uitbreiding deze waar je ook met de B-wing kon vliegen ? Die hoge ? Zeeer leuk spel overigens.

Verwijderd

Topicstarter
suzuki1200 schreef op 26 december 2002 @ 14:31:
is de uitbreiding deze waar je ook met de B-wing kon vliegen ? Die hoge ? Zeeer leuk spel overigens.
De B-wing zit in de Xwing uitbreiding. 't gaat hier over Tie-Fighter. ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Woei, Tie Fighter. Ik vond hem drie dagen geleden nog terug in de vorm van vijf diskettes (ofzo). Misschien wel het spel waar ik het meest plezier aan beleefd heb. Ik heb hem drie keer uitgespeeld in het totaal. Je kon ook allemaal coole dingen halen zoals de secret circle enzo (en daar kon je ook weer veel verder in gaan).
Zijn opvolger (X-wing Vs Tie Fighter) heb ik trouwens ook erg veel gespeeld. Dat spel kwam een beetje in het verkeerde tijdperk uit. Nu kan je het wel maken om een Multi player only game uit te brengen (Battlefield 1942), maar toen nog niet. En dat hebben ze te horen gekregen :+. Helaas kwam de expension pack (Balance of Power) die echt heel goed was, te laat. Bovendien hadden ze beter een gratis patch ervan kunnen maken ofzo. Feit blijft dat ik beide met veel plezier gespeeld heb. Balance of Power hebben we in een LAN uitgespeeld, echt geniale coop play. En die Super Star Destroyer is echt heel heftig.
En een Tie Fighter melee met two man teams en 100 waves is echt geweldig, hoe vaak we dat wel niet gedaan hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb ze allemaal uitgespeeld :) X-Wing en Tie Fighter blijven het beste, gevolgd door X-Wing Alliance. Voordeel van Alliance: kun je met de Millenium Falcon rondvliegen, alhoewel de Otana veel beter is. :D Maar best wel tof om met de Falcon de Death Star binnen te racen (en hopelijk er ook weer uit :X )

X-Wing en Tie Fighter zijn games waar je ongehoord veel missies in te volbrengen hebt, varierend van heel erg simpel tot bijna onmogelijk. En veel mooier dan die andere serie uit die tijd, Wing Commander. Alhoewel deel 3 (Heart of the Tiger) van die serie wel erg goed was. De laatste (Prophecy) een stuk minder.

Dit is een echt nostalgie topic :) Brings back such beautiful memories from years ago... _/-\o_ Back in the good old days, toen een 486 met 4 mb ram nog je van het was. O+ En ipv Win9x had je DOS en Win311. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
X-wing en Tie Fighter heb ik ook origineel 8) (lang leve de floppies)
X-wing was 1 van de eerste pc games die ik kocht samen met Spear of destiny :+
maar ik ben helaas niet echt zo'n flight simmer

vond Xwing vs Tie fighter ook wel kewl hoor :D

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xwing vs TIE Fighter werd pas interessant na de addon, Balance of Power. Ongelofelijke hectische battles, daar. XWA vond ik ook top, en was voor mij de reden om een force feedback joystick aan te schaffen.

Voor mij de optimale knoppenconfiguratie: de hat gebruiken om targets te selecteren (links/rechts=vorige/volgende, naar voren=dichtsbijzijnde vijand, naar achteren=dichtsbijzijnde incoming warhead, en de twee knoppen bij je duim om wapens en linken van wapens te kiezen. En een knop toekennen aan shift-I: om te zorgen dat je wingmen jouw prooi met rust laten. :)

Ik hoorde ooit geruchten dat Lawrence Holland bezig was met een Star Trek-game, en met een nieuwe WO2-flightsim a la Secret Weapons of the Luftwaffe. Weet niet of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Tie Fighter, kun je dus in de secret order komen (Ben weer vol op aan 't Tie Fighteren!) maar wat is nou 't max level? Ik zit nu in de 4th circle of the secret order. Ben wel benieuwd wat 't max is. En wanneer kom je nou een leveltje hoger? Als je alle secundary en bonus goals hebt gehaald zonder om re-enforcements te vragen :? of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 21:37:
In Tie Fighter, kun je dus in de secret order komen (Ben weer vol op aan 't Tie Fighteren!) maar wat is nou 't max level? Ik zit nu in de 4th circle of the secret order. Ben wel benieuwd wat 't max is. En wanneer kom je nou een leveltje hoger? Als je alle secundary en bonus goals hebt gehaald zonder om re-enforcements te vragen :? of wat?
Geen idee eigenlijk, zo ver ben ik nog nooit met Tie Fighter gekomen. :X Ik heb eigenlijk een beetje een zwak voor de Rebel Alliance. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 12:10
ik heb hier x-wing en die tie-figher origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik heb em ook nog origineel liggen!! :) Mooie dubbel cd editie.. met demo van outlaws... :)
X-Wing vs TIE-Fighter vond ik toch echt wel de klapper.... was gewoon steengoede editie,.. enorme ruimteslagen.. helaas dat je altijd een joystick nodig had... heb maar 1 joystick hierzo.. en mn laptop heeft geen aansluiting :'(

Waarom komt er nou geen vervolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Gehaktbal:
Na X-Wing vs Tie-Fighter is er ook nog de uitbreiding, Balance of Power (zeer cool)
En nog een opvolger: X-Wing Alliance
Ook een zeer goeie game. Verder is er voorzover ik weet nog geen sprake van een nieuwe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tie fighter... good old times...

ik herinner me inderdaad nog het moment dat ik mijn eerste 486-dx2 80mHz kocht met 8 mb geheugen.. Zelf bij elkaar gespaard..

Van een klasgenoot kreeg ik tie fighter, gezipped en al aangeleverd op een aantal diskettes. De unzip code nog voorop geschreven.....

Aaah.. this brings back memories

Tie fighter heeft echt aan het begin van mn game obsessie gestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 21:37:
Hoogste rang in de Secret Orders = The Hand of the Emperor :)

das dacht ik de 6e rang

en je komt verder in de secret order, door idd steeds met de emperor te praten voor een missie (als ie verschijnt) en dan idd ALLE secondary EN Bonus objectives te halen :)

in de uitbreiding was dacht ik de hoogste rang "The Emperors Reach" ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
in X Wing had ik nog op eerlijke wijze de hoogste onderscheiding gekregen. Falcon Eyes geloof ik. Er was toen 1 missie waarop ik met een Y-Wing iets van 30 assault gunboats om zeep had geholpen. Een voordeel is dat een groepje van 3 pas vernieuwd wordt als de laatste is neergeschoten. Tactiek is dan ook om net zo lang achter de laatste te vliegen totdat alles gemaxed is. Normaal is dit dus niet te halen :)

Verder is de Tie Advanced een nachtmerrie om uit de lucht te halen zonder tractor beam en advanced missles.

Jammer dat er geen re-vised versie komt van deze spellen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AwesomE schreef op 22 January 2003 @ 09:27:
Jammer dat er geen re-vised versie komt van deze spellen.
Die is er wel. De collectors CD's. Die zijn beetje in de Xwing vs Tie Fighter style gegoten.
Al werkt de 3D Hardware optie niet in Tie Fighter bij mij in XP. Hij zegt dat Direct 3D niet geinstalleerd is. (Heb DX9). Maar ach, op 640x480 @ 16bit colors is ook prima, ben allang blij dat ik 't kan spelen.
Wel onlangs een nieuwe pretpook voor gekocht, Wingman Extreme Digital 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm copyright 1994.. mag hem wel of niet online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik denk het niet, op de abandonwarez sites wordt hij altijd weggehaald.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 09:41:
[...]

Die is er wel. De collectors CD's. Die zijn beetje in de Xwing vs Tie Fighter style gegoten.
Al werkt de 3D Hardware optie niet in Tie Fighter bij mij in XP. Hij zegt dat Direct 3D niet geinstalleerd is. (Heb DX9). Maar ach, op 640x480 @ 16bit colors is ook prima, ben allang blij dat ik 't kan spelen.
Wel onlangs een nieuwe pretpook voor gekocht, Wingman Extreme Digital 3D.
Hey, vraagje. Hoe krijg jij Tie Fighter gestart onder XP? Bij bij zeurt hij steeds dat DirectX 5.2 niet geinstalleerd is.? X-Wing doet het wel, alleen in software mode, maar Tie niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

MST_Morpheus schreef op 22 januari 2003 @ 19:29:
[...]

Hey, vraagje. Hoe krijg jij Tie Fighter gestart onder XP? Bij bij zeurt hij steeds dat DirectX 5.2 niet geinstalleerd is.? X-Wing doet het wel, alleen in software mode, maar Tie niet :'(
[rml][ directx 5]X-wing vs Tie-fighter.[/rml] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmmz ik heb die Tie Fighter Collectors Edition CD hier ook nog ergens liggen, straks maar ff opzoeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Gehaktbal schreef:
Waarom komt er nou geen vervolg?
Omdat de mensen bij LucasArts, in hun grenzeloze wijsheid, besloten hebben om na X-Wing Alliance enkel nog Star Wars games te produceren die op de nieuwe trilogie gebaseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Yup, dat werkt idd met X-wing VS Tie Fighter, maar waar ik naar vroeg is het volgende: Tie Fighter uit de Star Wars X-Wing Collector Series. ...

X-Wing doet het prima, albeit in software modus, maar Tie Fighter zeurt om DirectX 5.2 :( Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 22 januari 2003 @ 20:58:
[...]

Yup, dat werkt idd met X-wing VS Tie Fighter, maar waar ik naar vroeg is het volgende: Tie Fighter uit de Star Wars X-Wing Collector Series. ...

X-Wing doet het prima, albeit in software modus, maar Tie Fighter zeurt om DirectX 5.2 :( Suggesties?
Yep, ik start em niet via 't menu dat je krijgt zodra je de CD erin propt maar gewoon via 't TIE95.exe icoon in de game directory. Wel even bij compatiblity naar Windows 95 zetten en 't werkt prima. :)
(Behalve dan 3d hardware play in 't spel zelf, 640x480@16bit = max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DroogKloot schreef op 22 januari 2003 @ 20:27:
Omdat de mensen bij LucasArts, in hun grenzeloze wijsheid, besloten hebben om na X-Wing Alliance enkel nog Star Wars games te produceren die op de nieuwe trilogie gebaseerd zijn.
Onzin. Na X-Wing Alliance zijn er nog genoeg classic trilogy games verschenen. Force Commander, Galactic Battlegrounds, Jedi Outcast, en straks Galaxies. Plus games op consoles, zoals Rogue Leader.

Het heeft eerder te maken met het feit dat Lawrence Holland (en z'n bedrijfje, Totally Games) ff geen zin meer had in SW-games, en toen aan Star Trek: Bridge Commander is gaan werken.

Laten we hopen dat de X-Wing serie nog een 5e deel krijgt. Ik kan niet wachten. XWA was voor mij reden om een force feedback joystick aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Grr. Nou ben ik eindelijk van die DirectX 5.2 sh*t af. (Thanx Raven :> )

Alleen nu mekkert Tie Fighter dat er geen joystick aangesloten is :( (is er dus wel, X-Wing pakt hem zonder te mekkeren -> Microsoft Sidewinder Precision 2 USB)

Iemand een suggestie om hier weer vanaf te komen, ik wil nu eindelijk eens Tie Fighteren met XP :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog de TieFighter DOS versie op CD en die verrekt het dus om op Windows te draaien. VESA not found. Loading UNIVBE ... failed. Weet iemand of dat te omzeilen is? Of komt dat door een AGP videokaart die niet wordt begrepen door TieFighter? Het is inderdaad een prachtspel :)

Heb hier ook de XWing diskettes met BWing uitbreiding ... errug leuk al vind ik XWing verdraaid veel lastiger dan TieFighter.

XWing Alliance rulezzz big time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De DOS Tie Fighter werkte bij mij ook niet in WinXP, daarom ben ik nu ook superblij met de Windows versie ervan. Wat je kunt proberen is VMWare (en dan een DOS ding opzetten) maar of dat 100% werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Over die Joystick, ik heb geen problemen, heb een logitech Wingman Exterme Digital 3D, ook mijn vorige pretpook (zelfde maar dan zonder 3D) vond ie probleem loos. Wellicht ding in een andere USB poort prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

screenshots anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zou weten hoe ik ingame screenshots zou kunnen maken zou ik 't vanavond wel ff kunnen doen. Maar... ik kan dus niet in 3D hardware mode spelen, 640x480@16bit is max :{ (zie ook ergens hierboven). Dus echt denderend zal 't screenshot er dan niet uit zien.

Dat Xwing alliance, is dat nog ergens te koop in NL?
Mediamarkt heeft 't iig niet :{ (die in A'dam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 11:28

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Tie Fighter.. droomt weg. Schitterend spel. Evenals X-wing en consorten, maar dat is al vaker gezegd hiero. Heb alleen X-wing nooit uitgespeeld. Alles origineel natuurlijk ;).

Rogue Leader vond ik ook briljant, mag voor mij ook wel voor pc uitkomen. Lucasarts is nu trouwens ook weer meer bezig met originele titels ipv enkel Star Wars games, waar ik wel een voorstander van ben.Dus een X-wing 5 zit er nog even niet in ben ik bang. Word Alliance nog wel eens multiplay gespeeld? Ik heb persoonlijk wel zin in een MP potje X-wing Alliance tegen een meute tweakers!

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

RefriedNoodle schreef:
[...]

Onzin. Na X-Wing Alliance zijn er nog genoeg classic trilogy games verschenen. Force Commander, Galactic Battlegrounds, Jedi Outcast, en straks Galaxies. Plus games op consoles, zoals Rogue Leader.

Het heeft eerder te maken met het feit dat Lawrence Holland (en z'n bedrijfje, Totally Games) ff geen zin meer had in SW-games, en toen aan Star Trek: Bridge Commander is gaan werken.
Klopt, ik had me selectiever moeten uitdrukken: geen classic trilogy spacesims meer nu LH LucasArts verlaten heeft.

Vraag me af waar Edward Kilham gebleven is, trouwens.
Raven schreef:
[...]

Als ik zou weten hoe ik ingame screenshots zou kunnDat Xwing alliance, is dat nog ergens te koop in NL?
Mediamarkt heeft 't iig niet :{ (die in A'dam).
Zag 'm laatst in de FRS budgetbak liggen, NLStore heeft XWA ook nog op voorraad maar dan ben je twintig euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DroogKloot schreef op 24 January 2003 @ 17:38:
[...]

Zag 'm laatst in de FRS budgetbak liggen, NLStore heeft XWA ook nog op voorraad maar dan ben je twintig euro kwijt.
Hmm.. FRS is niet ver weg, maar es binnen lopen dan. Kijken of er nog wat over is en anders wellicht nog bij de Intertoys ofzo. En dan kan ik altijd nog online bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-=BoKKiE=- schreef op 22 januari 2003 @ 07:32:
[...]

in de uitbreiding was dacht ik de hoogste rang "The Emperors Reach" ofzo :)
Hmm.... shit moet ik em nog maar es uitspelen, ben nu The Emperors Eyes. :{
Trouwens, maakt 't nog wat uit of je in zo'n missie waar je dus goals voor de secret order moet halen, je om reenforcements roept of 't zelf allemaal uitvecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
-=BoKKiE=- schreef op 25 December 2002 @ 11:35:
helaas

er is bij Tie Fighter alleen 1 Add on beschikbaar met idd Campaign 8 9 en 10 :)
heb em nog origineel op CD staan hiero :) echt gaaf dat spel

X-wing VS Tie Fighter en X-Wing Alliance heb ik ook nog trouwens :) eerstgenoemde vind ik trouwens de minst leuke uit de hele serie

Ik vind het jammer dat ze Rogue Leader niet naar de PC geport hebben :/ Rogue Squadron is nog steeds een van de beste games uit de serie :)
Jah idd heel spijtig.
Moet wel een kick geven om over de death star te vliegen en onder vuur genomen worden door hopen turbo lasers.

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.com.au/gamecube/images/starwars1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://yannick.fleurit.free.fr/Game%20Design/Shoot'em%20Up/D%E9roulement/Rogue%20Leader-01.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hacku schreef op 08 maart 2003 @ 20:30:
Jah idd heel spijtig.
Moet wel een kick geven om over de death star te vliegen en onder vuur genomen worden door hopen turbo lasers.
Tis al een poosje geleden dat ik er naar gezocht heb maar er zijn level editors voor bv X-Wing vs Tie-Fighter.
Wat let ons om dan zelf die levels te maken?

Zal er zelf eens naar kijken in hoevere dit mogelijk is. :9

* Vae Victis heeft vreselijk veel zin om deze game weer eens in multiplayer te gamen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Raven schreef:
[...]

Trouwens, maakt 't nog wat uit of je in zo'n missie waar je dus goals voor de secret order moet halen, je om reenforcements roept of 't zelf allemaal uitvecht?
Jup. Om reinforcements vragen kost punten (5000 ofzo? Veel in ieder geval. :P) waar je de Order mee binnenkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door DroogKloot op 08-03-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DroogKloot schreef op 08 March 2003 @ 20:57:
[...]

Jup. Om reinforcements vragen kost punten (5000 ofzo? Veel, in ieder geval. :P) waar je de Order mee binnenkomt.
Kijk, dat verklaard een hoop. Want in die missies voordat je harkov & zaarin achterna gaat zijn betrekkelijk makkelijk. Dus zat ik ook zo lekker rap in de secret order.
Weet iemand of er toevallig een overizicht is hoeveel punten je nodig hebt om in een volgende rang te komen?
Zo'n lijstje met welke sercet objectives erzijn per battle is ook nog wel achter te komen. Gewoon de combat chamber ingaan en dan ff flink pennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 08 March 2003 @ 20:41:
[...]

Tis al een poosje geleden dat ik er naar gezocht heb maar er zijn level editors voor bv X-Wing vs Tie-Fighter.
Wat let ons om dan zelf die levels te maken?

Zal er zelf eens naar kijken in hoevere dit mogelijk is. :9

* Vae Victis heeft vreselijk veel zin om deze game weer eens in multiplayer te gamen. :9~
En al wat gevonden of 't kan om zelf levels te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 09:56:
En al wat gevonden of 't kan om zelf levels te bouwen?
Yep, ik heb al een aantal progjes gevonden warmee je levels kan bouwen. :P

Ik heb alleen nog geen tijd gehad om er ook daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.
Dus welke het best werkt weet ik nog niet. En of het mogelijk is om een mod te maken weet ik ook nog niet.
Dat zou nl wel het mooiste zijn.

Zodra ik het wat minder druk heb, zal ik er eens tijd insteken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 16 maart 2003 @ 10:08:
[...]

Ik heb alleen nog geen tijd gehad om er ook daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.
Dus welke het best werkt weet ik nog niet. En of het mogelijk is om een mod te maken weet ik ook nog niet.

Kewl, ik ben ondertussen bezig met een lijst te maken van alle bonus goals in de battles. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 10:43:
[...]

Kewl, ik ben ondertussen bezig met een lijst te maken van alle bonus goals in de battles. 8-)
Nice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaah, heb ooit nog een level editor voor de allereerste Xwing geschreven... Toen ik eenmaal doorhad hoe het systeem in elkaar zat (met flight groups, triggers, waves, etc) was het retesimpel om de missie-files uit elkaar te halen. Deed het geloof ik in turbo pascal.

Mmmm... moet me er maar weer eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Check this: http://www.starbase01.com/tie

Ook nog een paar replacment battles erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00
Dit was mijn eerste echte space combat sim op de pc. En heeft nog steeds een indruk op mij achtergelaten. De gameplay is gewoon geweldig en de missies zitten logisch in elkaar.

Een paar punten waarom het voor mij zo'n geweldige game was/is:

1. Vliegen in de tie- fighter dam soms rete moeilijk je mag niet meer als 3 a 4 keer geraakt worden in de hele missie anders was je dood. Een tie advanched vliegen was een Caddilac.

2. Muziek was perfect afgestemd op de actie. Als er actie was kreeg je snelle muziek terwijl als je in je eentje langzaam door de ruimte vloog een rustgeefend melodietje. Voor die tijd was dat heel cool.

3. Gameplay dacht je net dat je de battle aan het winnen was jump er opeens weer een frigate in zat je weer tot je oren in de x-wings & y-wings.

Het blijf kwa gameplay gewoon een fantastisch spel. _/-\o_ _/-\o_

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

snakeye schreef op 16 March 2003 @ 20:03:
Dit was mijn eerste echte space combat sim op de pc. En heeft nog steeds een indruk op mij achtergelaten. De gameplay is gewoon geweldig en de missies zitten logisch in elkaar.

Een paar punten waarom het voor mij zo'n geweldige game was/is:

1. Vliegen in de tie- fighter dam soms rete moeilijk je mag niet meer als 3 a 4 keer geraakt worden in de hele missie anders was je dood. Een tie advanched vliegen was een Caddilac.

2. Muziek was perfect afgestemd op de actie. Als er actie was kreeg je snelle muziek terwijl als je in je eentje langzaam door de ruimte vloog een rustgeefend melodietje. Voor die tijd was dat heel cool.

3. Gameplay dacht je net dat je de battle aan het winnen was jump er opeens weer een frigate in zat je weer tot je oren in de x-wings & y-wings.

Het blijf kwa gameplay gewoon een fantastisch spel. _/-\o_ _/-\o_
Tie Advanced vind ik niet zo'n geweldig schip eigenlijk :/ Ik geef de voorkeur aan de Tie Defender. O+

Hyperdrive, shields, 4 laser cannons, 2 ion cannons en 8 advanced missiles _/-\o_
Plus het feit dat het ding zelfs met de lasers op full recharge nog sneller vliegt dan een A-Wing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier voor ook niet een soort mod : B-wing....een add on voor Tie-Fighter?...
Of was dat voor een andere versie/game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

B-Wing was de tweede datadisk uitbreiding voor X-Wing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 11:23:
Is er hier voor ook niet een soort mod : B-wing....een add on voor Tie-Fighter?...
Of was dat voor een andere versie/game?
Check: http://www.starbase01.com/tie
Staat wel eentje met iets van een B-wing bij, maar dat is geen officiele add-on.
Dat ding daaro is een mod. Nog niet zelf gespeeld btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 16 March 2003 @ 10:08:
[...]

Kun je es posten welke tooltjes je hebt?
Want wat ik tot nu toe heb gezien van die battles die ik op m'n site heb staan is dat ze gewoon wat dingen hebben vervangen in al bestaande battles. Wil zelf ook wel es wat proberen te klooien in de vrije uurtjes die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Een aantal sites met tooltjes voor level editen:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/4173/xvt.html
http://jedinights.com/stargazer/SWGaming/edit.html
http://www.darksaber.freeserve.co.uk/fileopted.htm

Wil der zelf snel mee beginnen, maar veelste druk atm ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

http://www.rockpapershotg...fightin-lucasarts-hiring/

Zou het dan toch? Sorry voor de kick, maar mijn fantasie sloeg toch even op hol met dit bericht. Een Next-Gen Star Wars Space Sim zou echt briljant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 09:10

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Man_in_a_shed schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:38:
Zou het dan toch? Sorry voor de kick, maar mijn fantasie sloeg toch even op hol met dit bericht. Een Next-Gen Star Wars Space Sim zou echt briljant zijn.
Laten we het hopen, maar slaat het niet op de nieuwe MMO die onlangs is uitgebracht? Desondanks draai ik de oude versies nog steeds perfect onder windows 7. Check http://davidcmoisan.wordp...ie-fighter-compatibility/ maar voor meer info mocht je geinteressseerd zijn. :D

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Mocht 't voor 'The Old Republic' zijn, dan zijn ze wel rijkelijk laat daarmee. Daarnaast wordt dat spel ontwikkeld door Bioware, en dit lijkt eerder een 'in-house' project te gaan worden. Het zou overigens ook te maken kunnen hebben met 'Red Tails', het nieuwe project van George Lucas over de Tuskee Airmen. Maar het 'space-sim' gedeelte zou toch wel hinten naar een nieuw X-Wing/Tie-Fighter spel.

Ik ben overigens vooral van van de Tie-Fighters Collectors cd-rom. De heruitgave met de Xwing vs. Tie Fighter engine mag er dan beter uit zien, ik mis heel erg de dynamische Midi muziek van de originele Tie Fighter. Die was briljant. De Star Wars soundtrack is ook geweldig, maar dynamische muziek geeft het toch net even wat meer sfeer.

Pagina: 1