[CSS]een table alignen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Ik heb m'n site door de W3C validator gehaald, en dus zo'n pracht van een icoontje behaald, en nu wil ik dat afbeeldinkje in een table, en die table moet altijd vanonder staan, op iedere resolutie, en dus met een resem <br>'s lukt dat dan niet ;) . Ik begin dus te klooien in CSS, en met behulp van http://willem.yoursite.nl waar ik toevallig opkwam ;) had ik al een begin, maar nu doe ik dus:
code:
1
vertical-align:text-bottom

en
code:
1
vertical-align:bottom

en beide werken niet, ze zijn getest in IE6 én in Phoenix 0.5 (fijne browser trouwens 8) ) en op www.w3schools.com heb ik ook al gekeken: http://www.w3schools.com/css/pr_pos_vertical-align.asp is de getuige hiervan.
Kan dit niet met CSS, of doe ik gewoon wat verkeerd? :?

Skat! Skat! Skat!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

In Mozilla/Phoenix zou je eventueel "position: fixed" kunnen gebruiken. In IE werkt dat niet en zal je JavaScript moeten gebruiken.

vertical-align is hier niet voor geschikt/bedoeld (en bovendien schijnt het ook nooit te werken, bij mij dan)

Verwijderd

Als je je dan aan de W3C standaarden wilt houden, is het niet een kwestie van net zo lang klooien tot die validator niet meer gaaat melpen.
Nee, je moet begrijpen waarom het zo is dat bepaalde dingen niet mogen. Een table heeft geen height attribuut, maar via CSS kun je nog wel die hoogte opgeven. Maar dat is een halve oplossing, want het blijft een feit dat willem169 daar een element gebruikt waarvoor hij helemaal niet bedoeld is.
Eigenlijk zou ik hem daarvoor op z'n lazer moeten geven ;)

Wil je iets tegen de onderkant van het scherm hebben, geef dan zowel het html als het body element de CSS property height: 100%; mee, en gebruik position: absolute; bottom: 0px;

Verder kun je vast nog wel een aantal topics vinden over het alignen met CSS.

• coubertin119
thnx Cheatah, 't werkt. Foei willem169, zomaar beginnende designers op het verkeerde pad brengen ;)

Skat! Skat! Skat!

• coubertin119
Als ik:
code:
1
2
3
4
.melp{
position: absolute;
bottom: 0px;
}
gebruik om m'n table te plaatsen (en ja, die .melp is van willem169 ;)) dan lukt het in IE6, maar dan staat m'n table in phoenix helemaal linksboven, en waar moet ik die height: 100% eigenlijk zetten?

Oja, ik gebruik <center> om m'n table onderaan EN in 't midden te zetten, maar zelfs dan zet Phoenix hem in de linkerbovenhoek. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door coubertin119 op 25-12-2002 11:52 ]

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Ja leuk he, dat position absolute. Maar lees m'n post nog maar eens goed door.

Het is trouwens geen garantie dat het werkt, maar zo zou het behoren te werken. En stop met tabellen gebruiken als je iets wilt positioneren. Zie de w3.org pagina over tabellen, in de HTML 4.01 recommendation.
Pagina: 1