ADSL beschikbaarheid...... :S

Pagina: 1
Acties:

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
<qoute>

ADSL VAN KPN TELECOM - POSTCODECONTROLE

De telefooncentrale waarop uw telefoonlijn is aangesloten, kan momenteel nog geen ADSL leveren.
Het is nu niet bekend wanneer/of KPN ADSL op uw locatie kan/gaat leveren.

</quote>

Zwaar belagelijk die postcode beschikbaarheid test. Ik zit inmiddels al ruim een jaar op ADSL Basic en kan nu ineens niet meer worden aangesloten.....
Komt dit omdat :
- de centrale vol zit ???
- januari heb ik de gratis snelheid upgrade, vol betekend toch geen beschikbare bandbreedte..... hoe dan die snelheids upgrade ???
- buren hebben ook ADSL kunnen aanvragen op dezelfde postcode ???

Volgens mijn is KPN bijzonder selectief, zelfs in de wel beschikbare gebieden. Als die redelijk vol zitten qwa aantal gebruikers sluiten ze die denk ik even af :s Dan direct de aandacht op andere nieuwe gebieden leggen.... Opzich handig, maar niet echt klant vriendelijk.

Verwijderd

Misschien is het juist door de gratis snelheids upgrade niet mogelijk nieuwe mensen aan te sluiten :? I dunno.

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:25
Ik denk dat de centrale gewoon vol zit.
Dit heeft niets met bandbreedte te maken ,maar puur voor de aansluitingen.

Verwijderd

vind het een vaag verhaal

Verwijderd

dvherk schreef op 25 december 2002 @ 10:19:
<qoute>

ADSL VAN KPN TELECOM - POSTCODECONTROLE

De telefooncentrale waarop uw telefoonlijn is aangesloten, kan momenteel nog geen ADSL leveren.
Het is nu niet bekend wanneer/of KPN ADSL op uw locatie kan/gaat leveren.

</quote>

Zwaar belagelijk die postcode beschikbaarheid test. Ik zit inmiddels al ruim een jaar op ADSL Basic en kan nu ineens niet meer worden aangesloten.....
Komt dit omdat :
- de centrale vol zit ???
- januari heb ik de gratis snelheid upgrade, vol betekend toch geen beschikbare bandbreedte..... hoe dan die snelheids upgrade ???
- buren hebben ook ADSL kunnen aanvragen op dezelfde postcode ???

Volgens mijn is KPN bijzonder selectief, zelfs in de wel beschikbare gebieden. Als die redelijk vol zitten qwa aantal gebruikers sluiten ze die denk ik even af :s Dan direct de aandacht op andere nieuwe gebieden leggen.... Opzich handig, maar niet echt klant vriendelijk.
Dit komt omdat er in de centrale hardware en sipstiften op de hoofdverdeler bijgeplaatst dienen te worden.
Het lijkt mij meer dan logisch dat KPN dan eerst de centrale's die op de todo list staan beschikbaar maken voor adsl en dan pas daarna gaat kijken ( afhankelijk van het aantal aanmelding) hoeveel en wanneer er poorten bijgemaakt gaan worden.

Waarom zie jij de info die KPN geeft zo negatief ???

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
In jouw geval gaat het om een "volle" centrale. Dit kan simpelweg betekenen dat de KPN door het plaatsen van nieuwe apperatuur weer verder kan uitbreiden, het kan ook betekenen dat de fysieke centrale eerst een extra muur moet krijgen voor er verder kan worden uitgebreid.

Let op als je op een "volle" centrale zit! Het is een maat van me overkomen dattie van provider wilde wisselen en in de 4 weken dat ie even zonder DSL zat er een andere klant voorbij kwam welke zijn aanvraag net iets eerder was verwerkt.... hij zat vervolgens 4 maanden zonder DSL totdat de centrale was uitgebreid :)

Wijziging:

Oh... "vol" betekend in dit geval dat de geplaatste apperatuur (DSLAM) het maximale aantal DSL aansluitingen heeft bereikt. De bandbreedte is meestal wel voldoende, en kan vrij gemakkelijk worden opgeschroeft als er glasvezel naar de centrale ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door maartena op 26-12-2002 18:59 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 15:29
Glasvezel ligt naar vrijwel elke centrale in Nederland, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik ...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• dvherk
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 12:44:
Waarom zie jij de info die KPN geeft zo negatief ???
Opzich ben ik helemaal niet negatief over KPN. Ik ben helemaal blij met mijn ADSL, alleen voor wat kennissen ben ik gevraagd om het te regelen.... Gaat voorlopig dus niet door... :S
Dan maar een draadloos netwerk oplossing -> afstand van +- 90 meter zichlijn, door een dak en een klein spouw muurtje.....
http://www.xs4all.nl/~dvherk/wlan.jpg

Er zijn een heleboel post over geweest.... een beetje te veel om ze even allemaal te lezen. Zou dit lukken volgens jullie?

Verwijderd

Als je eens aangeeft op welke centrale je zit, kan ik even proberen te kijken wanneer die weer in produktie gaat, of wanneer voorinschrijving begint.......

• dvherk
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 15:49:
Als je eens aangeeft op welke centrale je zit, kan ik even proberen te kijken wanneer die weer in produktie gaat, of wanneer voorinschrijving begint.......
Cool! Thnkz... het gaat om postcode 2901AX.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

<qoute>

ADSL VAN KPN TELECOM

Opzich handig, maar niet echt klant vriendelijk.
Ik denk dat ik je quote zo redelijk naar waarheid heb veranderd...

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Volgens mij is de centrale gewoon beschikbaar, alleen voor deze postcode ( heb maar wat huisnummer geprobeerd) niet van KPN aangezien de afstand te groot is......alle ISP die via veratel en BBned leveren zijn gewoon beschikbaar....

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Misschien wel, misschien niet.

Wanneer die postcodecheck wordt dichtgezet dan kan dat een aantal oorzaken hebben.

- De centrale is vol.
- Er zijn problemen met de centrale.

In het geval dat de centrale 'vol' is dan gaat deze check dicht zodat er dan geen aanvragen meer binnen kunnen komen op die centrale. Alle aanvragen die dan binnenkomen worden in een 'buffer' geplaatst en zullen in behandeling genomen worden wanneer er weer DSLAMS zijn bijgebouwd.

Toch is vol in dit geval niet vol.
Waarom niet? Er worden altijd modempoorten opengehouden, dit omdat je ook nog abonnees hebt die willen verhuizen. Om te voorkomen dat deze klanten gedwongen af moeten zien van hun abonnement blijven er wat poorten open.
Ook blijven er poorten open voor het geval er bijzondere aansluitingen gemaakt moeten worden (denk aan evenementen).

Dus, ondanks dat het klant-onvriendelijk overkomt allemaal is het wel degelijk klant vriendelijk. :)
WooK schreef op 27 december 2002 @ 20:57:
Ik denk dat ik je quote zo redelijk naar waarheid heb veranderd...
Ik ben nu toch wel benieuwd naar jouw onderbouwing. Trollen kan iedereen maar kun je het ook onderbouwen?

[ Voor 11% gewijzigd door bazs2000 op 27-12-2002 21:05 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
DrJamez schreef op 27 december 2002 @ 13:57:
Glasvezel ligt naar vrijwel elke centrale in Nederland, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik ...
Dat bedoel ik ook :) De bandbreedte kan naar alle waarschijnlijkheid met behulp van telnet naar een paar routers opgewaardeerd worden. Maar er kan nog steeds fysiek geen ruimte meer zijn voor nieuwe apperatuur.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Telnet? :D

Laat mij het even uitleggen.
De DSLAMS worden beheerd door software van Alcatel of Nokia (afhankelijk van het type), deze software geeft altijd de maximale hoeveelheid bandbreedte uit die een glasvezelverbinding kan bieden.

Het is altijd 14/15 van een verbinding die voor het netwerk is en 1/15 voor het beheer. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hier in Nieuwegein is bijna 2 jaar geleden exact hetzelfde gebeurd :)
In januari 2000 word de centrale opgeleverd (ik heb sindsdien adsl) maar in maart zat de centrale alweer vol, heeft tot augustus geduurd voordat er extra DSLAM zijn bijgeplaatst (tot grote ergernis van wat vrienden van me >:))

• dvherk
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 20:58:
Volgens mij is de centrale gewoon beschikbaar, alleen voor deze postcode ( heb maar wat huisnummer geprobeerd) niet van KPN aangezien de afstand te groot is......alle ISP die via veratel en BBned leveren zijn gewoon beschikbaar....
Dan gaan we gewoon bij versatel of BBned shoppen ;)
Many thnkz Ches!!! :*)

Verwijderd

Ik woon ook in een klein dorp en ben zeer active op internet (eigen site etc), maar ik denk dat ADSL in de eerste paar jaren er niet inzit hier. Het gaat zoals altijd gewoon om pure winst maken en kleine dorpen leveren gewoon niks op.

Zou wel erg leuk zijn om eindelijk eens"onbeperkt" te kunnen internetten.

/me wants ADSL!

Verwijderd

"alle ISP die via veratel en BBned leveren zijn gewoon beschikbaar...."

Waar kan ik dat zien of dat ook geld voor mijn adres?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 10:54:
Ik woon ook in een klein dorp en ben zeer active op internet (eigen site etc), maar ik denk dat ADSL in de eerste paar jaren er niet inzit hier. Het gaat zoals altijd gewoon om pure winst maken en kleine dorpen leveren gewoon niks op.

Zou wel erg leuk zijn om eindelijk eens"onbeperkt" te kunnen internetten.

/me wants ADSL!
Pure winst maken is er de eerste jaren zeker niet bij, denk je wat de apparatuur kost, de aanleg er van en maar niet te spreken van de mensen op diverse afdelingen en helpdesk enz.
Als je kosten gaat maken wil je wel graag dat je de investering er na verloop van tijd weer uit kan halen ( iig voordat de hardware afgeschreven is ).

Voor beschikbaarheid op jou adres zou je natuurlijk wat sites kunnen bezoeken die in de FAQ staan zoals metacrawler of de diverse ISP

Verwijderd

Dat bedoel ik dus..kleine dorpen leveren niks op..dus wordt weinig/geen winst op gemaakt...dus kunnen mensen zoals ik fluiten naar een goedkope/snelle internet verbinding zonder telefoontikken. :(

Persoonlijk vind ik dit gewoon triest voor een land als Nederland.

We lopen gewoon achter op onze buurlanden.

p.s. Ik heb die postcodechecks gedaan bij meerdere sites en "surprise" ..ADSL is bij geen enkele beschikbaar voor mij.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 16:47 ]

Pagina: 1