Toon posts:

[WIN98] bluescreen bij installatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij de installatie van win98 een bluescreen zodra het hij bij systeemconfiguratie is. De fout treedt op in rundll32 of in conf. Dit gebeurt met 2 verschillende windows-cd's en zelfs als ik eerst de cd naar de harddisk kopiëer. Leesfouten praktisch uitgesloten dus...

Ik heb het nu al 6-7 keer geprobeerd, en na de bluescreen loopt het systeem volledig vast. Na het opnieuw opstarten gaat hij het systeem nog eens configureren, en hierna werkt windows gewoon.

Het probleem is echter dat ik de standaard geluidsdrivers kwijt ben (ik behoor toch zo'n geel speakertje in de taakbalk te vinden?) en bij het installeren van de Live 5.1 drivers loopt het geheel dan ook totaal vast.

Heeft iemand enig idee hoe ik in hemelsnaam dit kan oplossen/voorkomen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

ja installeren met alleen de hardware die je nodig hebt voor installatie, de vga dus...
vervolgens als je geinstalleerd hebt, de hardware toevoegen aan het systeem en opnieuw opstarten, windows zal de nieuwe hardware vinden....
Voor je geluidskaart, ga je naar de website vav creative en download de nieuwste drivers...

Verwijderd

Topicstarter
thnx! Ga het zo effe proberen. Maar hoe installeer ik alleen vga? Is dat een /iets in de command line?

Verwijderd

Gewoon Windows installeren met alleen je grafische kaart :P

grafische kaart == vga ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu het volgende proberen:

de tweede hdd los,
de tweede cdspeler los,
de printer en de scanner los.

Lijkt me een vrij 'schone' installatie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben eerst trouwens nog enkele uurtjes bezig geweest om win98 op een slave te installeren. Dat gebeurt dus mooi effe niet hè. Windows pakt alleen de master |:(

En dan te bedenken dat je Linux vanaf één diskette kunt draaien...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 09:59:
Ik ga nu het volgende proberen:

de tweede hdd los,
de tweede cdspeler los,
de printer en de scanner los.

Lijkt me een vrij 'schone' installatie ;)
Lijkt mij niet. Heb je nog PCI kaarten erin zitten? NIC's, geluidskaarten o.i.d?

Die moeten er allemaal uit.. ;)

edit:
Misschien ook handig om te vermelden wat er in die BSOD staat.. kan je bij Microsoft zoeken en wellicht staat daar de oorzaak..

[ Voor 19% gewijzigd door Dennahz op 25-12-2002 10:17 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ook allemaal gedaan...

Nu alleen nog maar een master-hdd
slave cdrom
vga
muis/toetsenbord

En nog werkt het niet :/

In de BSOD staat nu iets van winvxd en vwin(32) ofzo...

Q-se me, dat ik het niet helemaal weet, zal het zo nog eens proberen en dan opschrijven.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 10:50 ]

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 10:48:
Ook allemaal gedaan...

Nu alleen nog maar een master-hdd
slave cdrom
vga
muis/toetsenbord

En nog werkt het niet :/

In de BSOD staat nu iets van winvxd en vwin(32) ofzo...

Q-se me, dat ik het niet helemaal weet, zal het zo nog eens proberen en dan opschrijven.
Aan 'ofzo' hebben we niks. De exacte foutmelding graag.. ;)

Download ook even een Memory test, het zou kunnen dat je geheugen brak is.

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Memtest zegt dat mijn 128mb chipsetje kaduuk is |:(
Heb em eruit geplugt, zometeen effe opnieuw proberen...

BTW kan ik dat geheugen er weer inpluggen als win98 geïnstalleerd is, of is dat een 'bad idea'? Heb nl. vernomen dat het alleen bij de installatie nodig is, in win zelf niet...

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Heb je wel vaker last van een instabiel windows 98 systeem? Ik heb het wel eens gehad tot vervelends aan toe met mijn oude systeem. Dat was een IBM pR233 en een M575. na langzoeken en prutsen bleek dat het moederbord het toch niet erg leuk vond om op 75MHz te draaien. In heb hem terug gezet naar 66MHZ (Processor was nu een PR200) en dat draaide veel en veel beter... Geen crashes in elk geval.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook vrij veel last van vastlopers. Het zal dus wel aan het geheugen liggen. Ik weet alleen niet of dat ik nieuw geheugen moet kopen, of het na de installatie nog met deze sjit kan doen. Kijk er zit nu nog maar 64mb in...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt eindelijk! Jah, het was inderdaad het geheugen. Enneh na de installatie even ingebouwd: meteen bluescreen. Die ramchip kan dus waarschijnlijk gedefenetreerd worden... Nu nog efkes win2000 installeren op de slave ;)

EDIT
Memtest zeg trouwens dat het gehele geheugen brak is... (0 passed). Kan het dan niet ook aan instellingen in de bios liggen???

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 14:36 . Reden: aanvullende info ]

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 14:21:
Het werkt eindelijk! Jah, het was inderdaad het geheugen. Enneh na de installatie even ingebouwd: meteen bluescreen. Die ramchip kan dus waarschijnlijk gedefenetreerd worden... Nu nog efkes win2000 installeren op de slave ;)

EDIT
Memtest zeg trouwens dat het gehele geheugen brak is... (0 passed). Kan het dan niet ook aan instellingen in de bios liggen???
Dat lijkt mij niet, heb je het al es alleen geprobeerd met die 128 mb dimm ?

edit:
Of had je 2x64 ? Probeer het dan ff alleen met die defecte dimm

[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 25-12-2002 14:51 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 25 December 2002 @ 14:50:
[...]

Dat lijkt mij niet, heb je het al es alleen geprobeerd met die 128 mb dimm ?

edit:
Of had je 2x64 ? Probeer het dan ff alleen met die defecte dimm
Ja heb ik al geprobeerd. Nee dan is het echt overleden, dat chipje... Balen... niets aan te doen... Nou bedankt allemaal!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 14:21:

EDIT
De Memory-test heeft 7 testen. Al zitten er oneindig veel fouten op het geheugen loopt hij alle testen wel door en dan staat er pass 1. Dus waarschijnlijk gaf de memtest al fouten en toen heb je hem uitgezet. Niet dat het verder nog uitmaakt maar het gaat gewoon om het princiepe :P

[ Voor 2% gewijzigd door htol op 25-12-2002 15:23 . Reden: typo's :( ]

Pagina: 1