Toon posts:

Notebook naar de schroothoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit de perfecte plaats is voor deze post en ik weet na het lezen van de faqs dat er vrij streng gemod word, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb al gezocht maar dit is een vrij raar probleem

Ik heb voor weinig geld een Toshiba 210 Notebook kunnen kopen (P1 166 48 mb). Oud, maar voornamelijk bedoeld voor tekstverwerking als ik onderweg ben. Hierop draaide win95 met weining extra software ivm kleine hd. Omdat er geen cd-rom inzat en ik graag win98 erop wilde hebben (win95 cab files stonden er op) heb ik de hd eruitgeschroefd, hd geformateerd in andere laptop en de cab files van win98 erop gezet (deze had wel cdrom). Zooitje daarna teruggezet en win98 geinstalleerd. Dat ging goed tot dat ik de eerste keer wilde opstarten, na het installeren. Tijdens het opstarten kreeg ik na het vertrouwde logo van win98 te hebben gezien, allerlei blokken met kleur in beeld en liep de pc vast. Na nog een paar keer geprobeerd te hebben zelfde resultaat. Ik dacht dat het aan win98 lag (misschien werkt het wel niet op deze laptop?) dus ik bootflop, hd wisseltruc, format, cabfiles van win95 en win95 geinstalleerd. Na dit gedaan te hebben kreeg ik na het opstarten meteen die vage blokken en liep de pc weer vast. Echter, hij loopt METEEN vast, nog voordat het scherm komt van win95, dus ik kan ook niet booten van flop. Er is geen manier om de pc te benaderen: ik kan zelfs bios niet in. Als hij opstart krijg ik een zwart scherm en daarna al die rare gekleurde blokken. Toen ik dit merkte dacht ik dat de hd gecrashed was. Wisseltruc maar hd was goed. Andere hd in deze pc gedaan, weer crash en weer zonder te kunnen booten van flop...

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Hiervoor draaide win95 prima. De enige reden dat ik 98 wilde is dat het stabieler is (volgens de "experts"). Kan ik mijn nieuwe laptop bij het grofvuil neerzetten of is er nog iets aan te doen ?

Ik ben een beetje ten einde raad en omdat het een oude laptop is is er bijna geen documentatie te verkrijgen over dit geval. Alleen wat handleidingen maar daar heb ik niks aan :|

Verwijderd

De koeling functioneerd nog wel?
Ram al getest ?

• Benman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2021
Hmmm, ik heb hiero een Comprak Armada 4130T. (133Mhz 32 MB) Ook voor een "prikkie" gekocht en ook met windows 95 erop. Daarna nog eens geupgrade naar 64 MB (Nou, dat scheelt, hehehe).

Heb ooit eens willen overgaan naar windows 98, maar al bij het beginscherm kreeg ik de mededeling dat windows 98 minimaal 82 MB (of in die richting) nodig had.

Misschien is dat het probleem ?

Verwijderd

hier draait een oudje op 98 met P166/32MB prima....(met office 97 erbij)
edit: soms toch een kabeltje niet goed weer aangesloten, dit zijn vaak typische fouten die dan optreden, immers HD werkt in andere laptop

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 08:46 ]

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik denk dat erop je hd nog een stukje softbios, of videorom heeft gestaan, om je videokaart correct aan te sturen, welke je door het formateren hebt gewist.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:21
Heb je die HDD alleen geformatteerd, of heb je toevallig ook nog een verborgen systeempartitie weggemikt ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
marco899 schreef op 25 December 2002 @ 08:58:
Ik denk dat erop je hd nog een stukje softbios, of videorom heeft gestaan, om je videokaart correct aan te sturen, welke je door het formateren hebt gewist.
Mmm, dat zou het wel eens kunnen zijn. Ik denk dat de topicstarter maar eens op zoek moet naar originele install flopy's oid op de support site van de fabrikant.

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:08

Dielie

*BURP!*

Kan wel wat vinden over bios updates voor je Toshiba, maar ook dan moet je tenminste van flop kunnen booten.

Dit is een dure optie, maar je laptop zit er wel tussen. De vraag is of die PDF de oplossing bevat...

Je zou Toshiba natuurlijk ook even kunnen bellen...

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

StevenK schreef op 25 december 2002 @ 09:12:
Heb je die HDD alleen geformatteerd, of heb je toevallig ook nog een verborgen systeempartitie weggemikt ?
Ik heb deze laptop ook nog ergens liggen en dat is niet het geval.
Dat windows 98 niet op deze laptop zou draaien is onzin want ik heb op 2 laptops van dit type windows98se draaien.

Ik denk dat je iets verkeerd hebt gedaan met het verwisselen van de harde schijf.

Verwijderd

mijn idee ook nog steeds zolang ik nog niet anders leees van de starter....
Pagina: 1