Toon posts:

Coax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier heel leuk een a/v reciever staan. maar ik heb geen coax kabel voor de digital out van mijn DVD speler. en zoals jullie weten zijn alle winkels dicht tijdens kerst. :'(
Maar ik kan nog wel een coax kabel regelen met tulp sterkers alleen is die bedoelt voor video
nou is de vraag zou dit kunnen werken ?????

alvast bedankt

Verwijderd

Gewoon normale coaxkabel nemen zoals je die bij antennekabel gebruikt en daarop tulp of andere stekkers zoals je nodig hebt. Voorlopig kun je dan in ieder geval aan de slag.

Voor de lange duur is het aan te raden op de kabelimpedantie te letten, maar tijdelijk maakt 50/60->75ohm niet zoveel uit imho.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Specs van SPDIF vernoemen juist dat je 75ohm coax het beste kunt gebruiken. Dus je zit helemaal goed als je een stukje coax pakt en hier 2 tulpjes aan zet. Maar ieder normaal dropveter interlinkje werkt ook hoor !!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

75 ohm is gelijk aan netwerk bekabbeling toch? Als je daar nog een stukje van hebt..

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 12:00:
75 ohm is gelijk aan netwerk bekabbeling toch? Als je daar nog een stukje van hebt..
Nope, 75 is antennekabel. Netwerk is 50.
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 04:15:
[...]
Maar ik kan nog wel een coax kabel regelen met tulp sterkers alleen is die bedoelt voor video
nou is de vraag zou dit kunnen werken ?????
Een composiet-video-kabeltje? Ik meende dat dat ook 75 Ohm was, dus dat zou dan zonder problemen moeten werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Flotter op 25-12-2002 13:39 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Kijk je ff een dagje geen tv meer, Als je goed knutseld hoef je nooit meer een nieuwe te halen ;)
Antenne (Coax) kabel is dus de juiste impedantie (75ohm)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
voor een stukje van 10 centimeter maakt het geen drol uit; JVC levert ook voor zulke kabeltjes dingen mee die van poepkwaliteit zijn (superdun en zo) als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld een goeie kabel van Oehlbach; maar op dat kleine stukje heb je daar écht geen last van.
Pagina: 1