[advies gevraagd] miniset met surround of DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 1.163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mn oude stereo (Sony RX 33) geen AUX ondersteund en de cd speler stuk is, wil ik m gaan vervangen.
Ik zat te twijfelen tusssen een miniset met surround boxen, zoals:
Afbeeldingslocatie: http://www.coda.ru/mx_series/mx-j850r.jpg

of een DVD speler setje, zoals (maar dan cheaper ;) );
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/DAVC450.jpg

Ik heb zo mn twijfels over dat minisysteem met surroundboxen, omdat ik laatst in een audiozaak was en daar hadden ze alleen nog maar van die stereosets staan. (A la sony RX 33, wat dus onder mijn eisen ligt). Echter, een paar jaar geleden zag je ze in overvloed. Weet iemand de reden dat ze 'plotseling' verdwenen zijn ?

En wat kan ik dan zelf het beste kopen, qua prijsklasse ligt het aardig in de buurt (k had al leuke aanbieding gezien van DVDspeler voor 400 Euro).
En waar komt het zuiverste geluid uit ? (dus cheap-as homecinema (dvdspeler) of minisetje met surround (zoals bovenstaand voorbeeld)

Ik wil m dus gaan gebruiken voor audio op mn slaapkamer (20 m2) (aansluiten @ pc, op mn geluidskaart zit 5.1 uitgang), waarschijnlijk komt er in de toekomst wel een leuk tv-tje op mn kamer, voorlopig nog niet :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister onderstaand setje gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/IMG_0986.jpg

Foto van de full-package:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/IMG_0980.jpg

Ik heb een heleboel van die alles-in-1 setjes beluisterd, maar ik vond ze allemaal tegenvallen.
Dit waren in principe gewoon 2 apart verkrijgbare componenten, maar ze zijn door Philips zelf tot set omgevormd.
Deze heeft als voordeel dat als je DVDspeler stuk gaat je een nieuwe kan kopen voor weinig, en dus nieut een compleet nieuwe set.
En de reciever heeft echt alle mogelijke in- en uitgangen.
Ik ben hier erg tevreden over. :)

Hij is wel 'iets' duurder dan €400,- maar als je hier op gaat bezuinigen, dan krijg je zeker spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 08:55:
Hij is wel 'iets' duurder dan €400,- maar als je hier op gaat bezuinigen, dan krijg je zeker spijt.
juist !
Sony heeft ook heel mooie setjes , en dat is goede prijs/kwali verhouding , ga maar eens zien op hun site ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die setjes zijn verdwenen omdat ze allemaal Pro-Logic waren, dat is nu ingehaald door DD en DTS dus die raakten ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Weet niet of er nu Minisetjes met DD of DTS zijn.

Wel kan ik je aanraden dat als je films kijkt (of gaat kijken) gewoon zo'n setje te nemen met DVD en 5.1 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ga langs bij een elektronicazaak die veel van die dingen heeft staan; liefst spelend. Daar leer je toch echt het meeste van, plús dat je meteen hoort hoe het klinkt en ziet wat de mogelijkheden zijn. Als een opstelling met 'random' geplaatste boxjes in de winkel met alle achtergrondgeluiden van dien al goed klinkt, kun je er wel vanuit gaan dat in een zorgvuldig ingestelde situatie waarbij de plaatsing van alle boxen + subwoofer goed is, het geluid minimaal zo mooi moet zijn ;)

oftewel: laat je voorlichten in de winkel en niet hier op GoT, er zijn namelijk íets te veel minisets en home-cinema-sets op deze wereld om even in een threadje hier te beschouwen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door HunterPro op 25-12-2002 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 25 december 2002 @ 14:24:
Ga langs bij een elektronicazaak die veel van die dingen heeft staan; liefst spelend. Daar leer je toch echt het meeste van, plús dat je meteen hoort hoe het klinkt en ziet wat de mogelijkheden zijn. Als een opstelling met 'random' geplaatste boxjes in de winkel met alle achtergrondgeluiden van dien al goed klinkt, kun je er wel vanuit gaan dat in een zorgvuldig ingestelde situatie waarbij de plaatsing van alle boxen + subwoofer goed is, het geluid minimaal zo mooi moet zijn ;)

oftewel: laat je voorlichten in de winkel en niet hier op GoT, er zijn namelijk íets te veel minisets en home-cinema-sets op deze wereld om even in een threadje hier te beschouwen ;)
Das wel erg makkelijk, ten eerste zit hij nog met de keuze tussen een miniset of dvdsetje. Daar kunnen we hem zeker wel mee helpen. De precieze Miniset/DVDset kun je wel maken met behulp van oudere topics of websites van fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 14:53:
[...]
Das wel erg makkelijk, ten eerste zit hij nog met de keuze tussen een miniset of dvdsetje. Daar kunnen we hem zeker wel mee helpen. De precieze Miniset/DVDset kun je wel maken met behulp van oudere topics of websites van fabrikanten.
een home-cinema-set is leuk lief en aardig; maar je loopt snel tegen beperkingen op (zoals dus met de huidige set van de TS). Een miniset zou dan zeker voldoen. Check alleen wel of de set genoeg digital-in aansluitingen heeft (coax of optical maakt vrij weinig uit; is prima om te zetten), want je wilt natuurlijk wel later je dvd-speler met 5.1 geluid aansluiten langs digitale weg; en je PC kan tegenwoordig ook niet meer zonder ;)

alleen vind ik bij dit jvc setje het bezwaar dat-ie een speakerbereik heeft wat vooral bij de lage tonen niet zo diep komt als een goeie sub die bij een home-cinema-set. Plus dat het een bakbeest van jewelste is en daardoor moet je er maar van houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties, het ging me er vooral om of ik beter een homecinema kon kopen of zo'n 'minisetje' met surround boxen. Ook is het me nu duidelijk waarom minisets bijna niet meer verkrijgbaar zijn.

Mn budget hangt zo rond de 500 Euro, ik heb wel meer maar ik heb dat er niet voor over :) (zit nog op school etc ;))
Die homecinema van 'KIP' zit dus boven mn budget.

Die 'miniset' van TomSwinnen lijkt mij wel goed, hij heeft DD/DTS (ik heb geen idee wat het is, maar uit de reacties blijkt wel dat dat wel goed zit, k zal wel ff googlen).

Op deze pagina: http://www.techtronics.co...0d-power-mini-system.html staan de opties van die miniset van TomSwinnen, er staat dat hij video in/uit heeft en DVD ondersteund, is het dan ook mogelijk om hem als DVD speler op de tv te gebruiken of word er wat anders met video out bedoeld ? Is al duidelijk ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

DD : Dolby Digital
DTS : nog gesofisticeerder surround decoder .. dus voor 5.1 sound ( of 6.1 , 7.1 ,..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

je bent niet veel met een dvdspeler als je er geen tv zou op kunne aansluiten hé schuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 25 December 2002 @ 16:27:
je bent niet veel met een dvdspeler als je er geen tv zou op kunne aansluiten hé schuur ;)
Audio DVD :) Maar je hebt gelijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
pro logic is leuk maar voor heel veel gewoon irritant (waaronder ik) voor muziek.
het stereo signaal wordt door een processor omgezet naar een surround signaal.
dit wordt op een bepaalde manier gegokt door de prosessor.
Als je een stereo (video, svcd, divx etc) cd hebt is prologic wel leuk (vooral prologic II!).
spraak komt uit center en de rest wordt heel netjes verdeelt naar de rest van de speakers.

dus als jij een JVC prologic setje koopt kun je alleen cdtjes pro logic beluisteren, en misschien ook alleen maar pl1! En dat is het echt niet waard!
pl1 heeft ook nog als nadeel dat de achterspeakers slechts tot 1khz kunnen, ze rommelen maar wat en niet eens apart, alletwee tegelijk!

als je een home cinema setje koopt kun je ook DD en misschien DTS gebruiken.
de kanalen worden net als op een stereo cd al verdeelt op de DVD.
Dit is dus veel realistischer dan een dpl chip die maar wat uitzoekt.

dus neem een cinema set of een stereo mini set, aan dat bovenste JVC set heb je heel weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op 25 december 2002 @ 16:28:
pro logic is leuk maar voor heel veel gewoon irritant (waaronder ik) voor muziek.
het stereo signaal wordt door een processor omgezet naar een surround signaal.
dit wordt op een bepaalde manier gegokt door de prosessor.
Als je een stereo (video, svcd, divx etc) cd hebt is prologic wel leuk (vooral prologic II!).
spraak komt uit center en de rest wordt heel netjes verdeelt naar de rest van de speakers.

dus als jij een JVC prologic setje koopt kun je alleen cdtjes pro logic beluisteren, en misschien ook alleen maar pl1! En dat is het echt niet waard!
pl1 heeft ook nog als nadeel dat de achterspeakers slechts tot 1khz kunnen, ze rommelen maar wat en niet eens apart, alletwee tegelijk!

als je een home cinema setje koopt kun je ook DD en misschien DTS gebruiken.
de kanalen worden net als op een stereo cd al verdeelt op de DVD.
Dit is dus veel realistischer dan een dpl chip die maar wat uitzoekt.

dus neem een cinema set of een stereo mini set, aan dat bovenste JVC set heb je heel weinig :)
Je hebt idd wel gelijk met dat PL 1, dat hebben wij in de huiskamer ook en bij films is het op zich wel mooi, maar vooral bij muziek hoor je ze een beetje basloos meerommelen, zoals je al zei. Maar ik neem aan dat je die set ook op Stereo kan zetten ? En dan zet ik DTS aan voor spelletjes op de pc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Laatst online: 28-08 01:27
Een gewone surround set heeft meestal alleen "3d sound" wat gelijk staat aan stereo.
je moet dus een specifieke DVD speler hebben en een Versterker met echte surround speakers (srry als dit al gezegd is)(ben slegt in objectief lezen)(....en schrijven)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

wij hebben thuis een sony dav-s300 home cinema en die kan je instellen voor gewoon 2ch stereo of surround .. en dat is een heel goed machien , misschien eens denken voor die te kopen? was niet zo duur denk ik ( ca 500 € )

Verwijderd

Nog even over pro-logic, heb zelf helaas nog een pro-logic receiver van Sony, maar voor zijn tijd was hij echt goed, zijn vrienden die nog niet door hebben dat het geen DD is. Heb wel een paar goede rear's, maar toch.

Weet niet of je het verschil tussen PL1 en 2 weet, maar bij 2 wordt het in 5 signalen verdeeld, center front l-R, en Rear L-R. Bij PL1 heb je een mono achterkanaal. 2 klinkt dus een stuk ruimtelijker.

• TomSwinnen

TomSwinnen

dat werd mij ook verteld ja .. heb het nog niet kunne horen maar ben zeker van dat dat idd een ruimtelijker effect geeft ..

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik twijfel nog tussen een Pioneer DCS-303 en een Sharp. SD-AT50DVH. Ik neig naar de Pioneer, maar een goede vriend was zeer enthousiast over de Sharp. Maar op kieskeurig.nl staan weer vele verhalen over de Pioneer.

Zowiezo is een "grote" set uit den boze, mijn vriendin heeft het liefst de NV77 van pioneer vanwege de losse display ;).

• TomSwinnen

TomSwinnen

ik denk dat je mss beter voor de sharp gaat.. qua specs en al ziet die er nice uit .. + design is ook niet mis ..

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik (schuursleutel, Topicstarter) reageer even onder ander account (Durden weet wel waarom);

Ik ben net deze set tegen gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/20a46e5f3bef76f7c1256be90036b29c/135aa122cbadab8cc1256a5c00712cc1/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
JVC FS-SD1000R

Die lijkt me ook wel wat, ff wat info verzamelen :) (kosten zijn ongeveer 500 E)

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 26-12-2002 01:55 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

zeef schreef op 26 December 2002 @ 01:28:
Ik twijfel nog tussen een Pioneer DCS-303 en een Sharp. SD-AT50DVH. Ik neig naar de Pioneer, maar een goede vriend was zeer enthousiast over de Sharp. Maar op kieskeurig.nl staan weer vele verhalen over de Pioneer.

Zowiezo is een "grote" set uit den boze, mijn vriendin heeft het liefst de NV77 van pioneer vanwege de losse display ;).
Over die Pioneer: Op Kieskeurig.nl zijn er meerdere mensen die last hebben van brommen.
Pier Antuma: Op de set die ik had gekocht hoorde ik ook een brom (volgens mij ook de ventilator) - ingeruild tegen een andere - zelfde brom - daarom de hele set maar teruggebracht. (17-12-2002)

slaapmuts: Welke brommen ? Ik hoor deze brommen niet. Maar het kan de ventilator zijn (05-12-2002)

jeroen van hooijdonk: ja dat hoor ik ook (04-12-2002)

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 26-12-2002 02:06 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

schuur , http://www.leuvenwinkelstad.be/lovan/pag10.html , denk daar eens over na , nieuw nog 599 € denk ik , ik hoor er niks dan lof over en ben er zelf zééér tevreden van .. and it fits your needs i think? :)

[ Voor 10% gewijzigd door TomSwinnen op 26-12-2002 02:18 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

TomSwinnen schreef op 26 december 2002 @ 02:14:
schuur , http://www.leuvenwinkelstad.be/lovan/pag10.html , denk daar eens over na , nieuw nog 599 € denk ik , ik hoor er niks dan lof over en ben er zelf zééér tevreden van .. and it fits your needs i think? :)
Noem me maar eMAeRCe of Marc, Schuur klinkt zo klonerig O-) ;)

En hier staan wat gebruikerservaringen: http://www.kieskeurig.nl/...6AE100487B8C?opendocument

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 26-12-2002 02:29 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

oké Marc ;) je ziet , niks als positiefs hé .. ik kan je het alleen maar dubbel en dik aanraden dit setje ..

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

TomSwinnen schreef op 26 december 2002 @ 02:33:
oké Marc ;) je ziet , niks als positiefs hé .. ik kan je het alleen maar dubbel en dik aanraden dit setje ..
Ik zal wel ff een aantal audiozaken binnenstappen om te luisteren, ik heb toch meer de neiging om naar die Sony MHC-RV800D te stappen eigenlijk. En uit die reacties op kieskeurig.nl kan ik eigenlijk opmaken dat TomSwinnen's setje meer geschikt is voor home cinema, daar waar ik m niet hoofdzakelijk voor ga gebruiken. Vooral de vele problemen met mp3 en het niet ondersteunen van allerlei soorten cdr's maken het een beetje onaantrekkelijk voor mij :).

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 27-12-2002 01:57 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

dat klopt idd .. heb je gelijk in dan , geef je oren goed de kost deze volgende dagen , en laat ons eens weten wat je mee naar huis hebt gebracht hé ;)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

TomSwinnen schreef op 26 december 2002 @ 02:47:
dat klopt idd .. heb je gelijk in dan , geef je oren goed de kost deze volgende dagen , en laat ons eens weten wat je mee naar huis hebt gebracht hé ;)
Sure ;)

• zeef
eMAeRCe schreef op 26 december 2002 @ 01:54:
Ik (schuursleutel, Topicstarter) reageer even onder ander account (Durden weet wel waarom);

Ik ben net deze set tegen gekomen:

[afbeelding]
JVC FS-SD1000R

Die lijkt me ook wel wat, ff wat info verzamelen :) (kosten zijn ongeveer 500 E)

Die zag ik ook bij de mediamarkt, maar deze werd afgekeurd door de vrouw :) Ze vond hem te "Battlestar Galactica" met die grote blauwe klep. :+

Verwijderd

Wat je wel moet bedenken, is dat zo'n sat-sub setje meestal een erg slechte weergave van middentonen heeft. De satalieten zijn meestal te klein om dus de stemmen en andere middentonen goed weertegeven. Weet natuurlijk niet of dat bij alle setjes is, maar dat is een algemeen verschijnsel bij sub-sat combo's.

Een vriend van me is pas ook overgestapt op een andere set boxen vanwege het slechte middentonen gebied van z'n satalieten. Nu heeft hij 2 zuilen staan. Geen duure, maar wel beter geluid dan z'n sub-sat setje.

Let daar dus op, ik raad je dus zeker aan eerst goed te luisteren en dan pas te kopen. Meestal staan dat soort setjes heel de dag op een radio station, en dat voldoet ook wel om boven water te krijgen hoe de middentonen vertegenwoordigd zijn.

O nog iets, laat je niet teveel door het design leiden, weet het somigge zijn bloedmooi, maar zonder goed geluid loop je je er nog heel de dag aan te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
lol, ik ben bekend met het probleem, maarrrrrrr "het gezag" hier in huis heeft verordoneerd dat als er dan al zo'n waanzinnig duur en compleet nutteloos >:) :+ systeem moet komen dát het het kleinste van het kleinste moet zijn. Zelfs mijn infinity studioline 75 boxjes zijn veeeeeel te groot. Bose acoustimas of sony pascal is zeg maar de max qua grootte.

Ze wil nog steeds eigenlijk alleen maar de Pioneer NS-DV77

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/homecinemasystems/pioneer/1013458788618nsdv77_detailpage.jpg

terwijl ik neig naar

Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.nl/ProdImg/1266.jpg

de SD-AT50DVH van Sharp, alhoewel ik nog steeds niet helemaal van het

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/homecinemasystems/pioneer/1033127550885dcs_303_detailpage.jpg

Pioneer DCS-303 idee af ben.

[ Voor 66% gewijzigd door zeef op 27-12-2002 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
wat dachten jullie van de Sony HTp-1000 voor €541 (eventueel €35 verz.kosten er nog bij rekenen)
http://htpricewatch.gamepoint.net/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ook een leuke set, voor mij valt 'ie echter af omdat ik regiovrij zoek. Heb een uitgebreide collectie regio 1 DVD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

de sharp ziet er nog steeds imho et beste uit , kleine manipulatie om die toch binne te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
lol, we doen ons best :+ Zowiezo is de Sharp de goeikoopste van het stel, dus dat zou zeker in mijn voordeel moeten werken :P. Kun je ook vertellen waarom de Sharp er nou beter uit ziet ? Ben ik wel benieuwd naar als audio n00b. De verkoper begon ook over de Sharp, dattie veeeel mooier was dan de pioneer, alleen begreep ik eerlijk gezegd niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

wel , eerst en vooral ondersteunt hij het hele mikmakje van cd-svcd-dvd-enz .. en ook alle geluidsformaten , zoals prologic , dts , dd , ..
Zoals ik precies zie zijn het 2 aparte onderdelen ( versterker en tuner ofzo? ) nuja , hij ziet er robuuster uit , zijn specs zien er allemaal a-ok uit ... ik heb hem niet gehoord maar denk wel dat je niet mis zit met deze ..

Pagina: 1