Toon posts:

[XP] Foutmelding bij afspelen Mp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik nu weer geflikt heb, maar als ik nu een mp3 probeer af te spelen met Winamp krijg ik de volgende foutmelding :

A device ID has been used that is out of range for your system

Daarbij komt er telkens een lage pieptoon uit de pc speaker.
Ook het aanklikken van de volumeregeling heeft geen nut, dan krijg ik de melding :

There are no active mixer devices available. To install mixer devices, go to control panel, click printers and other hardware, and then click Add Hardware

Het enigste ten opzichte wat ik toegevoegd heb aan het systeem is de installatie van Virtual CD, maar dit geeft op mijn 1e pc ook geen problemen.

Kent iemand dit probleem ?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

Gewoon ff je drivers verwijderen en opnieuw installen. En als dat niet werkt kan je een andere pci slot proberen en anders pleur je virtual cd eraf en pleur je demon tools erop (dies nog beter)

Verwijderd

Kortom installeer de drivers voor je geluidskaart opnieuw. of haal gelijk je geluidskaart er uit en doe hem er goed in. daarna opnieuw installeren.

stel hij zit op het moederbord (integrated) gewoon in de bios ff uitzetten, PC opstarten.. geluidskaart verwijderen bij apparaatbeheer. PC opnieuw opstarten. geluidskaart weer aanzetten. Opnieuw drivers installeren.

Dat zou het op moeten lossen. zo niet.. nieuwe geluidskaart en evt integrated uitzetten.

Dit zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat artikel doorgenomen maar dit heeft geen effect op het bestaande probleem wat ik hier nu heb. Ik heb bijvoorbeeld nergens in mijn hardware configuratie een gele uitroepteken staan. Er staan 5 gegevens bij Sound, video and game controllers, dit zijn:

- Audio Codec
- Legacy Audio Drivers
- Legacy Video Capture Devices
- Media Control Devices
- Video Codecs

De tweede optie heb ik niet kunnen vinden.. :(

edit : ik gooi virtual cd er af nu

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 02:19 ]