Ik wil een servertje neerzetten hier...en heb dus nog een PII-450Mhz / een AGP kaartje / NIC / Brandertje.GA!S schreef op 25 december 2002 @ 01:48:
ik heb maar 1 vraag voor je: om wat mee te doen?
Dacht daar een kastje omheen te timmeren en een bordje erin te stoppen.
Sluit ik me bij aan. Beste Chipset geweest uit de tijd van de PII.
Kijk voor een 2ehands bordje. Zullen er vast wel zijn in de V&A.
Asus P2B bijvoorbeeld zijn zeer populaire en goede bordjes geweest.
Servertje... WAT voor servertje?
Printserver?
Internet-sharebak?
MP3-sharebak?
etc...
Mgoed, ik ben vandaag aan het knutselen geweest met ombouwen van diverse systemen; een asus TX97x gaat de deur uit (was internet-share-bak en printserver) en daarvoor in de plaats komt nu een Asus P2B (fijn plankje met goede (vind ik) mogelijkheden tot overklokken alhoewel ik betwijfel in hoeverre dat voor jou nog van toepassing is; ik meen dat dat maar gaat tot 450 MHz zo uit m'n hoofd)
Printserver?
Internet-sharebak?
MP3-sharebak?
etc...
Mgoed, ik ben vandaag aan het knutselen geweest met ombouwen van diverse systemen; een asus TX97x gaat de deur uit (was internet-share-bak en printserver) en daarvoor in de plaats komt nu een Asus P2B (fijn plankje met goede (vind ik) mogelijkheden tot overklokken alhoewel ik betwijfel in hoeverre dat voor jou nog van toepassing is; ik meen dat dat maar gaat tot 450 MHz zo uit m'n hoofd)
P2B laat wel een lampje bij me branden, een positieve dan.
Wat mag ik voor zo'n bordje neerleggen?
Of liever gezegd...wat zou ik maximaal voor zo'n bordje over mogen hebben?
Ik wil niet afgezet worden.
Dan zou ik inderdaad naar een leuk BX bordje kijken. Moet het nieuw zijn aangzien dat nou echt spul is om op beurzen voor een prikkie te vinden. Kijk ook vooral eens naar websites van de grote internet shops, zit vaak nog wel wat leuks bij een veiling / magazijn verkoop. In de pricewatch staat nog een berg aan refurbished spul, zit ook vast wat tussen.
Voor een server boeien de feautures van een plankje niet zo gek veel, bijna elk BX plankje voldoet aan je eisen. De PII planken met VIA chipsets zou ik lekker links laten liggen tenzij je nogal graag aan de hobby gaat met rare problemen oplossen. Hoewel de meeste SOFTWARE matige problemen nu wel verholpen zijn zit je nog altijd met de eerste generaties VIA chips die niet allemaal even fris waren.
Voor een server boeien de feautures van een plankje niet zo gek veel, bijna elk BX plankje voldoet aan je eisen. De PII planken met VIA chipsets zou ik lekker links laten liggen tenzij je nogal graag aan de hobby gaat met rare problemen oplossen. Hoewel de meeste SOFTWARE matige problemen nu wel verholpen zijn zit je nog altijd met de eerste generaties VIA chips die niet allemaal even fris waren.
de betaler vervuilt
Sharebakkie / MP3 storage / misschien Domain servertje.wfvn schreef op 25 December 2002 @ 01:55:
Servertje... WAT voor servertje?
Printserver?
Internet-sharebak?
MP3-sharebak?
etc...
Volgens mij maakt het dan geen zak uit welk moederbordje je neemt zolang hij maar stabiel is...toxict schreef op 25 December 2002 @ 01:57:
[...]
Sharebakkie / MP3 storage / misschien Domain servertje.
Kijk eens hier..toxict schreef op 25 december 2002 @ 01:55:
Post hier 'Hoeveel is dit nog waard'-vragen deel-10
Dat kun je zelf wel beslissen door goed om je heen te kijken in o.a. V&A en marktplaats.nl...toxict schreef op 25 december 2002 @ 01:55:
de betaler vervuilt
AOpen AX6BC (Intel 440BX) is een erg fijn bordje leert de ervaring mij
Ik gebruik em nu met een P3 600Mhz (eerst met een P2 350Mhz) als server (zie voor verdere specs undersign (SPEX#2). Het is een stabiel bord met niet veel frutsels en een goede (zoniet de beste ooit gemaakt
) chipset erop en misschien daardoor wel zo stabiel.
Ik zou gaan voor een Intel SE-440BX2
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Asus P2B-DLS 
Dual processor, 100 mbit lan onboard, SCSI onboard
Of de simpelere uitvoering: Asus P2B-F (gewone P2B, maar met één PCI-slot meer).
Dual processor, 100 mbit lan onboard, SCSI onboard
Of de simpelere uitvoering: Asus P2B-F (gewone P2B, maar met één PCI-slot meer).
Virussen? Scan ze hier!
Abit BE6-II raid
-Snelle Intel 440BX chipset
-Zeer veel overclock funkties
-On board ATA-100 raid controller
-Slot 1
-Slot 1
Hmm, jammer dat je niet op de HCC was- Supermicro (merk bij uitstek voor Intel-based servers) P6SBA (BX, Slot 1, geen onboard zut) splinternieuw voor EUR 5 bij Memo 
Maar de conclusie lijkt me duidelijk- i440BX
Overigens, Kirpeknots, als je een server neerzet (zeker zo'n lichte als toxict wil) heb je weinig tot niets aan de meerwaarde van Abit mobo's (OC functies en extra controllers), maar de nadelen ervan (brakke
condensatoren) kunnen je des te meer opbreken.
Zelf heb ik naast de bovengenoemde Supermicro ook een AOpen AX6BC-Pro naar volle tevredenheid
De late P-2 periode waren de hoogtijdagen van de 'degelijke merken'- toen maakte het nog wat uit qua stabiliteit of je een ASUS, FIC, AOpen, Tyan, Supermicro of andere topmerk nam, tegenover naamloze en vaak instabiele producten van andere bakkers.
Dat verschil is nu nauwelijks meer merkbaar (ik kan tegenwoordig met harte PC-Chips aanraden en zelfs Jetway schijnt tegenwoordig betrouwbare planken te bakken). Maar goed, voor 2e handsjes uit die periode (1999 enzo)- gewoon een degelijke plank van een goed merk kiezen. Als je er eentje aangeboden ziet, Google ff naar reviews. Als je er geen vindt: slecht teken. Het moet mogelijk zijn om voor EUR 25 of minder als je geluk hebt een topmodel (bevestigd door de goede reviews) te scoren in perfecte toestand.
Tip: Asus P3B-F is allicht de ultieme Slot-1 mobo of all time (en ondanks de 'P3' draait een P2 er net zo vrolijk op)
Maar de conclusie lijkt me duidelijk- i440BX
Overigens, Kirpeknots, als je een server neerzet (zeker zo'n lichte als toxict wil) heb je weinig tot niets aan de meerwaarde van Abit mobo's (OC functies en extra controllers), maar de nadelen ervan (brakke
Zelf heb ik naast de bovengenoemde Supermicro ook een AOpen AX6BC-Pro naar volle tevredenheid
De late P-2 periode waren de hoogtijdagen van de 'degelijke merken'- toen maakte het nog wat uit qua stabiliteit of je een ASUS, FIC, AOpen, Tyan, Supermicro of andere topmerk nam, tegenover naamloze en vaak instabiele producten van andere bakkers.
Dat verschil is nu nauwelijks meer merkbaar (ik kan tegenwoordig met harte PC-Chips aanraden en zelfs Jetway schijnt tegenwoordig betrouwbare planken te bakken). Maar goed, voor 2e handsjes uit die periode (1999 enzo)- gewoon een degelijke plank van een goed merk kiezen. Als je er eentje aangeboden ziet, Google ff naar reviews. Als je er geen vindt: slecht teken. Het moet mogelijk zijn om voor EUR 25 of minder als je geluk hebt een topmodel (bevestigd door de goede reviews) te scoren in perfecte toestand.
Tip: Asus P3B-F is allicht de ultieme Slot-1 mobo of all time (en ondanks de 'P3' draait een P2 er net zo vrolijk op)
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
heb zelf een Abit plankje gehad BH-6 ( uiteraard met de iBX440 chipset ) erg fijn plankje na 2 jaar dienen als mijn PC nu dient hij al ruim een jaar als router.
Verwijderd
gewoon wwn ASUS de p2b en dergelijken die waren voor mij het best in die tijd, ik heb sommige wegegeven en die draaien nou nog bij die mensen.
deze borden zijn zeer stabiel en kunnen ook veel hebben.
deze borden zijn zeer stabiel en kunnen ook veel hebben.
Verwijderd
ik ben verbijsterd dat maar 1 iemand het vlagschip van de BX440 noemt....Kirpeknots schreef op 25 December 2002 @ 11:33:
Abit BE6-II raid
-Slot 1
Alles van een redelijk bekend merk met de Intel i440BX of i440ZX zou moeten voldoen (de i440ZX is de lite versie van de BX met support voor minder PCI slots en 2 SDRAM banken ipv 4)
Pagina: 1