Slinx verpakte troll of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ok, voor de mensen die tussen het kerst vieren door ff tijd weten te vinden met mij mee te denken:

Deze reactie zegt naar ik begrijp dat Microsoft VM die over datum Unox worst is. Nu is over datum in de PC wereld natuurlijk iets waarover gespeculeerd kan worden maar het heeft een negatieve ondertoon.

Is dit nu een troll?

Argumenten voor:
- Microsoft VM word hiet betiteld als zijnde "overdatum"
Argumenten tegen:
- Overdatum is niet negatief
- De vergelijking klopt en is dus geen troll

Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit. Ik heb hem een -1 troll gegeven en hij zou nu dus op +1 moeten staan, wellicht genoeg, misschien teveel.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
voor mij is dit een 0, maar ik heb er geen probleem mee als deze op 1 zou eindigen,

overdatum, je kan er over speculeren, maar is voor mij de beweegreden om hem persoonlijk op 0 neer te zetten, met overdatum geef je toch aan dat een product niet meer goed is, zou jij melk drinken op het moment dat deze overdatum is? zonder de overdatum, is deze post voor mij een 1 waard, maar heb er totaal geen moeite mee als die op 2 zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Dat is waarom de vergelijking niet klopt. Ik kan echt nog wel lol beleven met een antiek spel als PackMan, maar dat is volgens het woordenboek nu onderhand wel over datum ;). Bij software moet men gewoon anders rekenen. Iets kan niet overdatum zijn in weze. Om die reden kan het in feite ook geen troll zijn, alleen om de kwade bedoeling/ de manier waarmee het overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het geen troll, maar ook niet direct een waardevolle post. 0 Of 1 lijkt me goed als eindscore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

Je moet het ook meer zien als dat die grote kruidenier opeens geen Unox meer inkoopt maar zelf op al zijn huismerk blikken soep stikkers met Unox plakt.

En bovendien zijn al die blikken soep dan nog overtijd ook
Eerst even los van de contekst waarin het geplaatst word:
Er word dus gesteld dat de kruidenier de boel oplicht (sticker en inhoud komen niet overeen) en dat het product niet goed meer is (overtijd, mag dus niet meer verkocht worden).
Oftewel de kruidenier word voor ernstige oplichter uitgemaakt.
Dat is imo dus wel degelijk een echte troll.

Voordat ik ga modden ga ik eerst het draadje doorlezen om te bekijken of er andere dingen meespelen of bedoeld worden.

word vervolgt

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo: denk dat je dat wat te letterlijk/serieus opvat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 11:59:
botoo: denk dat je dat wat te letterlijk/serieus opvat...
Ja, dat is heel goed mogelijk, ik heb dan ook nog niet gemod :) ik wil eerst het draadje eens goed door (ben bang dat dat nog ff op zich laat wachten, kerstbezoek enzo . . . ).

Bij twijfel zal ik nooit een troll/flamebait uitdelen, ik ben van mening dat je beter een een mogelijke troll/flame overgewaardeerd kan laten, dan dat je misschien wel die troll/flame onterecht uitdeeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eentje die niet $link$ i$ verpakt:

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=671375

Hij $taat zo $tampvol met M$ dat je je gaat afvragen of die u$er van zijn s niet een $neltoet$ voor $ heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Damn aad123, je hebt gelijk.... 5x staat hij erin en de post zelf staat op +2. Ik kan niet meer modden maar kan een van de andere LM's deze niet ff de grond in boren? Dit is echt bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter tellen, ik kom aan zes keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Uiteraard is M$ op zich geen troll, maar die discussie gaan we maar niet meer overdoen. Ongeacht M$ is die reactie toch niet veel waard, dus heb ik maar een -1 Overgewaardeerd uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

botoo schreef op 25 december 2002 @ 11:33:
Eerst even los van de contekst waarin het geplaatst word:
Er word dus gesteld dat de kruidenier de boel oplicht (sticker en inhoud komen niet overeen) en dat het product niet goed meer is (overtijd, mag dus niet meer verkocht worden).
Oftewel de kruidenier word voor ernstige oplichter uitgemaakt.
Dat is imo dus wel degelijk een echte troll.
Je hebt gelijk dit is precies wat er bedoelt wordt, maar de stelling is niet los te zien van de nieuwsposting+de discussie waarop gereageerd wordt.
Anderhalf jaar terug besloot de softwaregigant de VM van zijn grote concurrent opzij te zetten en te kiezen voor een verouderde implementatie van zijn eigen Java-pakket.
En hier hebben we het bewust blik soep, over de datum (verouderde implementatie) met een niet kloppende inhoud (de VM van MS heeft uitbreidingen die alleen maar bruikbaar zijn onder Win32 en is dus geen Java meer zoals het bedoelt is).

IMHO is het zeker geen troll maar een correcte vertaling van het nieuws naar de subthread waarop hij reageert.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
heb hem nog ff wat verder naar benenden gehaald.
ik hoop echt dat er snel een oplossing voor dit wordt gevonden, wordt er scheit ziek van !

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Ligt de oplossing niet gewoon bij het modden prog-konijn? Ik zie het keer op keer gebeuren dat mensen die een in hun ogen te lagen moderatie krijgen boos gaan schreeuwen dat het te laag is en soms zelfs aan het flamen slaan. Dat is voor mij een teken dat men veel waarde hegt aan de score die gegeven is. Als je mensen die zo denken aan wil pakken is de score omlaag gooien denk ik de snelste en effectiefste methode dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Jimmy Pop schreef op 25 December 2002 @ 19:51:
Ligt de oplossing niet gewoon bij het modden prog-konijn? Ik zie het keer op keer gebeuren dat mensen die een in hun ogen te lagen moderatie krijgen boos gaan schreeuwen dat het te laag is en soms zelfs aan het flamen slaan. Dat is voor mij een teken dat men veel waarde hegt aan de score die gegeven is. Als je mensen die zo denken aan wil pakken is de score omlaag gooien denk ik de snelste en effectiefste methode dit te doen.
Ja wat ik bedoelde te zeggen is dat ik scheit ziek wordt van het feit dat mensen niet gewoon hun standpunt verdedigen mara direct moeten aanvallen, of moeten afzeiken. Tis een trend die de afgelopen jaren ingezet is en wordt met de dag erger... :(

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Weliswaar te laat om te modden, maar voor de /16 archieven toch nog ff mijn mening over de bewuste post van topicstarter:
* botoo is het volledig eens met bovenstaande uitleg van d-Frag, oftewel geen troll maar een verduidelijkende (Jip&Janneke) verklaring.

Zo zie je maar dat een posting altijd in de juiste contekst gelezen moet worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het berichtje met die Unox is imho zeker +2 waard. Een treffende metafoor.

Uiteraard het is geen troll. Eerder nog inzichtvol dan grappig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Robin denkt dat botoo, zemanova en d-frag gelijk hebben :).

Misschien is dit iets wat opgenomen kan worden in de modereter-opleiding-draad-geneuzel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:14

CTVirus

Dexterslab FAN

idd
Pagina: 1