Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voeding andersom plaatsen tbv koeling ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De voeding in mijn PC wordt nogal warm en is nogal lawaaiig. Ik wil dus zowiezo de fans vervangen maar overweeg om hem meteen volledig te isoleren van de rest van de kast. Momenteel zit de uitlaat van de voeding in mijn Aopen H600A aan de achterkant en de inlaat aan de binnenkant, vlak bij de CPU.

Ik overweeg nu de uitlaat naar de bovenkant van de kast te verplaatsen (ff extra blowhole maken) en de inlaat naar de achterkant. Dat koelt de trafo veel beter lijkt me.

Voor de CPU koeling is de fan van de voeding niet interessant, want op de CPU zit zo'n grote koperen zalman waaier met 9cm fan op (plus 2 extra uitlaat fans aan de achterkant en een inlaat fan aan de voorkant.

Goed idee of toch maar niet? Heeft iemand hier ervaring mee? Kon nix vinden dmv search...

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16
ik denk het wel.

Zeker als je nu maar 1 fan in je voeding hebt en straks 2. Je moet natuurlijk wel de intake het laagst en outtake het hoogst doen (lijkt me vrij logisch).

En voor je CPU zal het niet uitmaken als je toch al extra intake en outakes hebt.

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik denk dat het wel een goed idee is! zoals je zelf al zegt is de airflow binnen je pc zelf al erg goed en als je de voeding goed kan koelen via deze manier zou ik dat zeker doen!

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is volgens mij idd wel een goed id. Kheb er geen ervaring mee, maar het is logisch en heel moeilijk kan het niet zijn :)

Verwijderd

jaja gewoon doen, lijkt mij wel goed eigenlijk. Iemand hier verder enige ervaring mee dan?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
BTW is geen trafo is gewoon een grote spoel

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

ik zit ook met dat probleem, ik heb hier een supper flower voeding steken met 3fan's in, nu als ik er achteraan aan voel blaast deze warme lucht? :( en deze is anders ook wel naar de lawaierige kant. wat kan ik daar aan veranderen?

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 11:29
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 15:06:
ik zit ook met dat probleem, ik heb hier een supper flower voeding steken met 3fan's in, nu als ik er achteraan aan voel blaast deze warme lucht? :( en deze is anders ook wel naar de lawaierige kant. wat kan ik daar aan veranderen?
Dat blazen van warme lucht komt omdat het een outtake is, en geen intake.
En als ze herrie maken, kan je natuurlijk altijd een Enermax voeding kopen, of alleen de fans vervangen door goede fans. (bijv. Enermax)

Verwijderd

deze geven ook nog een hoog aantal db?

Noise Level
# Low Speed - 21 dB
# Mid Speed - 27 dB
# High Speed - 33 dB

ik heb gisteren nog een case fan gekocht gehad en deze met de volgende specificaties:

Vantec SF8025L - 20 EUR

80x80x25mm
12V
1,2W
2050 RPM
27 CFM
21 dBA
Double Ball Bearing

----
misschien kan ik de 3voeding fans met die vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Steef1983 schreef op 25 December 2002 @ 14:43:
Hmmm, wat is een trafo anders dan enkele grote spoelen met een klomp metaal erin geschoven? Of zit er een ringkerntrafo in? Kan er nu niet bij dus weet niet...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Steef1983 schreef op 25 december 2002 @ 14:43:
Het is wel degelijk een trafo.

Maar dan wel met een ferriet kern en op een hogere frequentie dan een conventionele trafo

Repareren doe je zo.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
De "trafo" heeft in een pc voeding maar twee aansluitingen. Meestal praat je over een trafo als je spanningen wil transformeren, Toch??

De Spoel zit erin om schakelpulsen van de voeding tegen te houden (sine ik ZAL gelijk hebben!!! :p) zodat, de gelijkricht brug niet te snel "slijt".

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

de print van je voeding zit bij een normaal geplaatste voeding van onder!
als je je voeding gaat omdraaien, dan komt je print van boven te liggen en dit is echt niet goed voor de koelprestaties, want warmte stijgt!!!

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt CeeKay, had ik nog niet aan gedacht. Ga hem morgen even openschroeven om te kijken of dat een probleem gaat worden. Kan ik meteen nakijken of er een stille Papst of Enermax fan in past :9

En natuurlijk effe kijken hoe het nou met die transfospoel staat ;)
Pagina: 1