Toon posts:

zoemgeluid bij doorlinken geluidskaart naar stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb mijn 5.1 geluidskaart doorgelinkt naar mijn stereo . Ingeplugged op Tuner in. Dit doe ik zo omdat ik de aux al bezet is. Verder heb ik nog Tape 1 en Tape 2 over.
Maar er komt een vervelend zoem geluid uit. Met mn pc boxen had ik dit nooit. Waar kan dit aan liggen? Aan de kabels die ik gebruikt heb? omdat ik em aangesloten heb op "tuner" aansluiting??
Vertel het mij aub

Verwijderd

sluit zo min mogelijk aan
probeer eens andere kabels
trek de radiokabel uit tuner
enz

Verwijderd

Topicstarter
kabels zijn net nieuw. Het zijn er weliswaar 2 kabels aan elkaar gekoppeld. Zie schema. Enkel plusje is "koptelefoonaansluiting" plusmin is rood wit kabel.'

3m 5m
+----------------------+---------------------------------+
-

Ik heb geen Tuner! Ik heb em nl in de versterker aangesloten op de Tuner ingang. omdat de rest al vol zit. Maar het maakt ook geen verschil als ik em in Aux doen. Dan nog steeds die zoem.

Verwijderd

kabels anders erheen laten lopen

Verwijderd

waarschijnlijk heeft het te maken met de aarding van je toestellen.
probeer eens een koperdraad aan de massa (huis)van je tuner te maken en dan door te verbinden aan de massa (huis)van je pc kast.
dit is totaal ongevaarlijk maar hiermee bereik je dat je pc kast en tuner eenzelfde potentiaal bezitten tegenover elkaar waardoor hinderlijke storing zou moeten verdwijnen.

O-)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:48
misschien een aarde probleem, is de pc geaard? en je stereo. Hielp bij mij wel

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn computer is wel geaard maar mijn stereo niet. Ik ga morgen ff checken of het werkt.
Dus ik moet eigenlijk gewoon een koperdraad aan mijn pc en aan mijn stereo "plakken" ?
Ik laat het jullie weten, alvast bedankt

Verwijderd

Zeker wel de kabel in de tv en het geluid naar je receiver?
Pagina: 1