Direct Draw Faalt onder Win2k.

Pagina: 1
Acties:

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Sinds vanavond heb ik een groot probleem met mijn videokaart,
ik kan opeens geen dvd's meer kijken niet meer gamen enz, alleen nog wat windows programma's doen maar verder niet meer, toen ging ik maar eens kijken bij de dxdiag, en toen zag ik dat direct draw en open gl en agp oppervlakte versnelling niet beschikbaar waren :S ik ging toen de nieuwste drivers downloaden, maar het probleem bleef zich voordoen.
Ik ging toen maar eens zoeken @ the search en vond wel topics met het zelfde probleem, alleen daar zijn geen duidelijke antwoorden bij die het probleem echter oplossen.

Ik heb een Geforce mx 200 32mb ram+tv out
Draai OS windows 2000 pro dutch final release

ik heb het zelfs geprobeerd om een andere vga kaart er in te doen, maar ik hield hetzelfde probleem.

Ik hoop dat er nu iemand is die dit probllem wellicht ken en of zelf heeft gehad en op heeft kunnen oplossen, ik hoop dat we er uit komen :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer je drivers eens goed te uninstalleren en dan pas nieuwe drivers erop te zetten :)

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Pollewob schreef op 25 december 2002 @ 00:58:
Probeer je drivers eens goed te uninstalleren en dan pas nieuwe drivers erop te zetten :)
heb ik geprobeert, maar bleef het zelfde doen

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

Nakebod

Nope.

Kan wel es stuk 3D chipje zijn, heb hier thuis ook nog een oude ati agp kaart liggen, met 2D doet ie het perfect, maar iets met 3D doet ie totaal niet.
Heb em trouwens zelf nog nooit gebruikt in me pc's, is maar een reserve kaart.

Is dus niet fijn als dat zo is ;(

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Nakebod schreef op 25 december 2002 @ 01:07:
Kan wel es stuk 3D chipje zijn, heb hier thuis ook nog een oude ati agp kaart liggen, met 2D doet ie het perfect, maar iets met 3D doet ie totaal niet.
Heb em trouwens zelf nog nooit gebruikt in me pc's, is maar een reserve kaart.

Is dus niet fijn als dat zo is ;(
dat lijkt mij sterk, gisteravond deed hij hed nog, en toen ik rond 12 uur dvd wou kijken kreeg ik een foutmelding:

------------
PowerDVD does not support the current display mode. (DDraw Overlay mode is recommended)

Please lower the screen resolution and color depth, for example, 800x600 with 256 colors. Or you may adjust the refresh frequency, for example, to 75 Hz.
------------

terwijl hij voorheen perfect draaide op dezefde resolutie (1280x1024@32Bit)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

Nakebod

Nope.

Dan zou het nog kunnen, als ie "ineens" kaduuk zou zijn, je weet soms maar nooit :|

Raar idee: Wazige software geinstalleerd die iets zou kunnen fokken?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Nakebod schreef op 25 december 2002 @ 01:12:
Dan zou het nog kunnen, als ie "ineens" kaduuk zou zijn, je weet soms maar nooit :|

Raar idee: Wazige software geinstalleerd die iets zou kunnen fokken?
ik heb alle software die vandaag had geinstaleert, verwijderd.
maar ik weet bijna zeker dat hij niet stuk is, want de andere videokaart (Tnt 2) geeft precies dezelfde fouten/wazigheden, terwijl die kaar gewoon nomaal doet in het nadere systeem, tevens de GF2mx200

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

gebruik je een beta van dx9? Die houden er na een bepaalde datum mee op en je moet daar dan de nieuwste versie van downloaden wil je dat je pc blijft functioneren. Als je dx8 gebruikt zijn er 2 dingen die je kan doen:

beeldscherm in "veilige modus" instaleren als standaard VGA scherm. Daarna nieuwe drivers downloaden en opnieuw instaleren in "normale" modus. Of gewoon de DX dll's die niet werken handmatig van je harde schijf afhalen (als het niet lukt doe het dan in DOS of veilige modus) en daarna DX 8.1 of 8.2 opnieuw instaleren. Werkt dit alles niet? Probeer dan windows opnieuw te instaleren (wel eerst je windows dir weggooien) en kijk of dat het heeft opgelost. Anders is de conclusie: kaart stuk. Te warm geworden misschien? Kan gebeuren.

MechWarrior || Monsters Game

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

heb je je HW accel wel op 100% staan?????

dit schermpje dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/wel100.jpg

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Staqat de schuifregelaar aan op hardware versnelling? Die is te vinden op: desktop -- eigenschappen -- instellingen -- geavanceerd -- probleem oplossen.

edit: Terwij ik deed deed heeft een ander het al voorgedaan, die hierboven :P

[ Voor 22% gewijzigd door SuperPaddo op 25-12-2002 01:18 ]

Grolsch Royce!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
nIghtorius schreef op 25 december 2002 @ 01:16:
heb je je HW accel wel op 100% staan?????

dit schermpje dus:
[afbeelding]
ja

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
GambitRS schreef op 25 december 2002 @ 01:15:
gebruik je een beta van dx9? Die houden er na een bepaalde datum mee op en je moet daar dan de nieuwste versie van downloaden wil je dat je pc blijft functioneren. Als je dx8 gebruikt zijn er 2 dingen die je kan doen:

beeldscherm in "veilige modus" instaleren als standaard VGA scherm. Daarna nieuwe drivers downloaden en opnieuw instaleren in "normale" modus. Of gewoon de DX dll's die niet werken handmatig van je harde schijf afhalen (als het niet lukt doe het dan in DOS of veilige modus) en daarna DX 8.1 of 8.2 opnieuw instaleren. Werkt dit alles niet? Probeer dan windows opnieuw te instaleren (wel eerst je windows dir weggooien) en kijk of dat het heeft opgelost. Anders is de conclusie: kaart stuk. Te warm geworden misschien? Kan gebeuren.
ik ga het proberen, ik use directx 8.1

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Hmmmm...

dit klinkt inderdaad zoals GambitRS beweerde naar een brakke DirectX installatie..
weet je zeker dat je OpenGL niet werkt (Quake III is b.v. een OGL spel).. als je OpenGL wel werkt dan is je DirectX brak.

dus probeer de nieuwste DirectX in jouw geval..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
nIghtorius schreef op 25 December 2002 @ 01:25:
Hmmmm...

dit klinkt inderdaad zoals GambitRS beweerde naar een brakke DirectX installatie..
weet je zeker dat je OpenGL niet werkt (Quake III is b.v. een OGL spel).. als je OpenGL wel werkt dan is je DirectX brak.

dus probeer de nieuwste DirectX in jouw geval..
ook geprobeert, helaas geen enkele verandering

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

ben bang dat je je windows opnieuw moet installeren...

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
nIghtorius schreef op 25 December 2002 @ 01:59:
ben bang dat je je windows opnieuw moet installeren...
\
ik ook...

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.jkhofstedeautos.nl/tjah.jpg

screenshot direcx 8.1

Verwijderd

Probeer eens opnieuw service pack 3 w2k te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 02:25 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer es netmeeting op te starten en af te sluiten

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Palomar schreef op 25 December 2002 @ 02:34:
probeer es netmeeting op te starten en af te sluiten
dat lukt gewoon, en wat wou je daar mee bereiken dan? :/ :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
exact hetzelfde probleem _kan_ veroorzaakt worden door netmeeting. Netmeeting dan even starten en sluiten kan alle problemen weer verhelpen. Maar als bij jou ddraw etc. dan nog steeds niet werkt ligt het dus niet aan netmeeting :)

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Palomar schreef op 25 December 2002 @ 02:48:
exact hetzelfde probleem _kan_ veroorzaakt worden door netmeeting. Netmeeting dan even starten en sluiten kan alle problemen weer verhelpen. Maar als bij jou ddraw etc. dan nog steeds niet werkt ligt het dus niet aan netmeeting :)
WhOEI THX 2 YOU :D hij doet het weer na netmeeting starten enzo
je heb gelijk :D _/-\o_
dat had ik echt niet verw8 :D

woeiii morgen dvd bij kerstontbijt :D

[ Voor 5% gewijzigd door mimic op 25-12-2002 02:51 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
alleen ik heb nog stteds niet (volgensmij heeftie dat nooit gedaan :S) agp oppervlakteversnelling, en wat is us ucsw dan precies in de bios?

• beany
  • Laatst online: 19:48

beany

Meeheheheheh

MiMiC schreef op 25 December 2002 @ 02:51:
[...]

WhOEI THX 2 YOU :D hij doet het weer na netmeeting starten enzo
je heb gelijk :D _/-\o_
dat had ik echt niet verw8 :D

woeiii morgen dvd bij kerstontbijt :D
|:(

*zucht*

Ik zou bijna een andere baan gaan zoeken. Als je dit zo leest neem je de IT tak toch niet meer serieus?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
beany schreef op 25 december 2002 @ 02:58:
[...]

|:(

*zucht*

Ik zou bijna een andere baan gaan zoeken. Als je dit zo leest neem je de IT tak toch niet meer serieus?
hehe sorriej :P
was gewoon ff heel erg blij :)

• beany
  • Laatst online: 19:48

beany

Meeheheheheh

MiMiC schreef op 25 december 2002 @ 03:04:
[...]

hehe sorriej :P
was gewoon ff heel erg blij :)
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik zucht niet om jouw uitlatingen(die terecht zijn) maar om de oplossing.

:)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
beany schreef op 25 December 2002 @ 03:06:
[...]

Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik zucht niet om jouw uitlatingen(die terecht zijn) maar om de oplossing.

:)
oooh ;) hahaha, tjah eig best wel onlogisch dat het daar aan kon liggen terwijl de hele meuk opnieuw installen geen zin had :P

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Nu heb ik problemen met Direct 3d :(

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:08
Wat voor probleem??Ik heb nl 2 weken lang lopen #$@#%$,diverse reinstalls gedaan,opnieuw partities aangemaakt,en wat bleek na lang zoeken en stuk voor stuk installen van proggies, na alle service packs,updates(dan deed ie t wel d3d)

MSN messenger 5.0 was bij mij de #$%@%^& }) lijer die ervoor zorgde dat ik niet meer kon gamen.Ik ben er ook achter gekomen dat sommige mensen problemen hadden met d3d en dat bij hun het toetsenboard de veroorzaker was.

Ik heb hier ergens op deze site gepost hierover,en het was geloof ik onder software algemeen.Sorteer f op de laatste 2 weken,misschien helpt de oplossing die daar staat

[edit]

het was op een ander forum waar ik dit heb uitgelegd,lees t f,mischien helpt t

http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=79216

[ Voor 12% gewijzigd door Corona op 26-12-2002 12:22 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
nah het probleem is ook al weer opgelost.. :) mijn video mem stond op het hoogst ofzo in mijn geadvanceerde eigenschappen, dus had hij niet genoeg ruimte voor d3d om een 3d beeld te maken... dus gewoon ff terug gezet en klaar is kees...
Pagina: 1