Toon posts:

Naar (sommige) ftp's kan ik niet connecten( sinds router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat routers ingebouwde firewalls hebben en dergelijk... en ik neem aan dat hier het probleem ligt.

Bij searchen naar mensen met hetzelfde probleem kwam ik niet op een antwoord en start dus hiervoor een topic.

Ik wil connecten aan ftp's en blijf dan telkens hangen bij het downloaden van de list... Dit maakt niet uit of ik in Passive mode zit of niet..

Ik heb dit probleem met windows commander (total commander) en Cute FTP.. voordat ik de router had kon ik wel connecten zonder enig probleem.

Ik heb wel gemerkt dat er "sommige" ftp's zijn waar ik wel aan kan connecten... wat moet ik veranderen in me instellingen?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:36

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb wel gemerkt dat er "sommige" ftp's zijn waar ik wel aan kan connecten... wat moet ik veranderen in me instellingen?
Op welke poort draaien de ftp's die wel werken ?

[ Voor 25% gewijzigd door Dennahz op 25-12-2002 00:35 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je doelt of deze telkens op port 21 zitten, maar dit is niet zo sommige bijvoorbeeld op 13069 en andere weer wel op 21

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 00:44 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Er zijn ftp's die Passive niet kunnen doen omdat ze achter een firewall oid zitten.
Wat je kunt doen is flashfxp pakken en dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/got/flashnat.gif
aanvinken.
Als je PORT wilt gebruiken dan geeft je client de opdracht aan de server om te connecten naar een bepaald IP en een bepaalde poort.
In je client moet je dan dus je internet IP instellen + een poort, die poort moet je dan forwarden naar je netwek IP in je router.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks man dit werkt en kom er nu wel op (tot nu toe, misschien dat ik later meer problemen tegen kom)

Maar wat bedoel je met als je PORT wil gebruiken en die dan forwarden

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/got/flashport.gif

En als het zo ingestelt staat dan moet je poort 1024 forwarden vanaf je router naar je pc.

Let op: dit werkt niet altijd, sommige ftp's letten niet op de poort die jij zo instelt maar maken zelf uit welke poort ze pakken.
Maar dan kun je altijd nog passive gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door bobo1on1 op 25-12-2002 01:29 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1