Nvidia 4600 of ATI 9700 voor Dual Monitor?

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 00:47
Hoi!

Ik zit met een probleem waar ik voorlopig geen oplossing voor weet.

Ik heb nog een VGA kaart nodig voor mijn nieuw systeem, maar twijfel tussen een Nvidia 4600 of een ATi 9700 Pro. MAtrox is helaas geen kandidaat vanwege de slechte 3D prestaties. De prijs is niet echt het probleem.

Wat wel het probleem is is hoe beide kaarten kunnen omgaan met multi-monitor support.

Ik heb wel al gelezen dat Nvidia's Nview beter is dan ATI's Hydravision, maar dit is wat het systeem effectief moet kunnen :

Ik heb nog een TV tuner kaart in mijn pc zitten (Pinnacle Micro Studio PCTV Pro) en ik zou willen dat het TV beeld fullscreen op de tweede monitor getoond wordt.
In feite moet de VGA kaart dus elke monitor apart kunnen aansturen, zodat het mogelijk blijft te surfen terwijl op de tweede monitor het TV beeld vertoond wordt.

Ik denk niet dat de ATI 9700 dat kan. Ik denk dat ie alleen maar stretched displays kan weergeven, of ben ik hier fout in?

Eigenlijk zou een ATI 9700 all-in-wonder ideaal zijn mocht dat ding ook dual monitors ondersteunen, maar dat doet het dus jammer genoeg niet.

Suggesties welkom!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14

DarkSide

theres no place like ::1

Mijn ati 9700 Pro kan gewoon op elk scherm zijn eigen res en refreshrate weergeven.
Er zitten immers 2 DAC's op. Maar de dual mon support is toch niet perfect. Omdat ik als ik ultramon installeer ik niet een 2e taakbalk op mijn 2e scherm te zien krijg. Dit was wel mogelijk op mijn g400 DH. Dus heb ik naast mijn 9700 ook een g200 PCI erin zitten.
Weet niet of of de 4600 dit probleem ook heeft. Maar twinview is behoorlijk volwassen geworden en ik denk dat je meer kans maakt daarmee.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ook met de Radeon kun je 2 apparte windows maken. In de ene de TV en de andere ... de rest in vertonen. Het werkt degelijk. Ik moet zelf nog eens uitgaan testen hoe het allemaal werkt :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
DarkSide schreef op 24 december 2002 @ 23:29:
Mijn ati 9700 Pro kan gewoon op elk scherm zijn eigen res en refreshrate weergeven.
Er zitten immers 2 DAC's op. Maar de dual mon support is toch niet perfect. Omdat ik als ik ultramon installeer ik niet een 2e taakbalk op mijn 2e scherm te zien krijg. Dit was wel mogelijk op mijn g400 DH. Dus heb ik naast mijn 9700 ook een g200 PCI erin zitten.
Weet niet of of de 4600 dit probleem ook heeft. Maar twinview is behoorlijk volwassen geworden en ik denk dat je meer kans maakt daarmee.
Die 2e taakbalk moet je gewoon aanvinken bij ultramon settings ;)

als dat niet werkt andere drivers proberen

[ Voor 5% gewijzigd door Cougar op 24-12-2002 23:46 ]

• BartDG
Bedankt voor de info jongens, maar concreet : kan je met de ATI 9700 twee verschillende programma's draaien op hetzelfde moment op de verschillende monitoren? (soort van 2 desktops -virtual?- op 't zelfde moment?)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35
Archeon schreef op 25 december 2002 @ 16:44:
Bedankt voor de info jongens, maar concreet : kan je met de ATI 9700 twee verschillende programma's draaien op hetzelfde moment op de verschillende monitoren? (soort van 2 desktops -virtual?- op 't zelfde moment?)
dan kan met m'n Radeon8500 al, dus met de ATI9700 zal dat ook wel kunnen.
(2 verschillende monitoren aansturen op verschillende resoluties. Monitor 1 op 1600x1200x85Hz en monitor 2 op 1024x768x75Hz bijv)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Archeon schreef op 25 December 2002 @ 16:44:
ja dat kan.. ik heb een tijdje UT en IRC op 2 monitoren gahad met mijn 9700 en een 2e monitor te leen

edit:
te laat :/

[ Voor 8% gewijzigd door pt0x op 25-12-2002 17:00 ]

Verwijderd

Ik zou ATi nemen; is in 2D beter.
Meer weet ik er echt niet over te zeggen

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Qua dual monitor ontlopen beide kaarten elkaar niet zo veel, ik raad je aan daarom te kijken naar vooral de prestaties. En als het daarop aankomt laat de Radeon 9700pro een GeForce4 nog ver achter zich :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• BartDG
Bedankt jongens, da's al wat ik moest weten. Als de Radeon 9700 dat kan, dan voldoet hij aan al mijn eisen.
Vanzelfsprekend kies ik dan dus inderdaad voor de meest performante kaart. (en volgens mij ook de kaart die de beste 2D zal geven, niet onbelangrijk gezien een groot gedeelte van mijn pc gebruik bestaat uit webpagina's bekijken en lezen)

Thx!
Pagina: 1