Toon posts:

Power-outlet van receiver gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Philips FR894 receiver een 220V uitgang die 100w kan leveren.
Nu heb ik ook een actieve subwoofer die 75w vraagt, maar kan ik die zonder problemen op de uitgang aansluiten?
Theoretisch zou het moeten kunnen natuurlijk, maar omdat er bijna het maximum gevraagt wordt check ik het hier toch even.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Zou ik niet doen nee.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, dan moet ik dus steeds die sub uitzetten...

• tbusquet
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 23:03:
Jammer, dan moet ik dus steeds die sub uitzetten...
Zit er geen signal-sensing op je sub ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
tbusquet schreef op 24 December 2002 @ 23:08:
[...]

Zit er geen signal-sensing op je sub ?
Nee, helaas.
Kan het kwaad om hem gewoon aan te laten staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 23:13 ]

• tbusquet
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 23:12:
[...]

Nee, helaas.
Nee, zo opzich geen enkel gevaar moeten opleveren.

Verwijderd

een stekkerblok met ralys bouwen die aan power outlet zit

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 23:12:
[...]

Nee, helaas.
Je hebt hem er dus al op aan gesloten? Als je versterker niet onwijs heet wordt, vage geluiden gaat weergeven of het display gaat flikkeren, is het waarschijnlijk gewoon ok. Meestal zit er ook nog wel een reserve in zo'n opgave.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 23:29:
[...]
Je hebt hem er dus al op aan gesloten? Als je versterker niet onwijs heet wordt, vage geluiden gaat weergeven of het display gaat flikkeren, is het waarschijnlijk gewoon ok. Meestal zit er ook nog wel een reserve in zo'n opgave.
Nee, hij zit nu nog niet op die geschakelde uitgang.
En ik heb weinig zin om het uit te gaan proberen als het te riskant is, het is nl een vrij dure receiver.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 23:41:
[...]

Nee, hij zit nu nog niet op die geschakelde uitgang.
En ik heb weinig zin om het uit te gaan proberen als het te riskant is, het is nl een vrij dure receiver.
Snap je niet echt, de opgave van de receiver is 100 watt en je sub terkt maximaal 75? Wat kan daar fout aan gaan? Volgens mij lust hij gewoon het signaal door, lijkt mij volkomen veilig.

Als je het niet durft en wel een oplossing zoekt, koop dan zo'n klik aan klik uit setje, kan je hem met een ab aan en uit zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 23:46:
Snap je niet echt, de opgave van de receiver is 100 watt en je sub terkt maximaal 75? Wat kan daar fout aan gaan? Volgens mij lust hij gewoon het signaal door, lijkt mij volkomen veilig.
Die wattages staan aangegeven op de type-plaatjes, maar je weet maar nooit...
Het lijkt me overigens dat er wel een thermische beveiliging inzit ofzo.

Maar idd, het 'zou' moeten kunnen.
Ik zal het morgen wel even proberen. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 23:56 ]

Verwijderd

je hebt altijd nominaal vermogen en dynamisch IHF vermogen, dat kan een wereld van verschil zijn. Voorbeeld, mijn Harman Kardon avr 7000 receiver heeft als specs een summiere 5x 100 watt aan 8 ohm 2x 110 watt aan 8 ohm aan stereo, Dit heeft een Marantz sr 6200 /7200 bijvoorbeeld ook. Verschil ? Die harman kardon weegt 22 kg en die marantz weegt 15 kg +-, onder dynamische omstandigheden slurpt die HK dus ongeveer 1100 watt en ontstijgt zijn specs aanzienlijk, ik neem aan dat zelfs een budget sub onder dynamische omstandigheden, zware load's e.d. aanzienlijk meer zal verbruiken dan er word aangegeven, al helemaal als dit een sub is waar men een continu vermogen bij opgeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 01:09:
je hebt altijd nominaal vermogen en dynamisch IHF vermogen, dat kan een wereld van verschil zijn. Voorbeeld, mijn Harman Kardon avr 7000 receiver heeft als specs een summiere 5x 100 watt aan 8 ohm 2x 110 watt aan 8 ohm aan stereo, Dit heeft een Marantz sr 6200 /7200 bijvoorbeeld ook. Verschil ? Die harman kardon weegt 22 kg en die marantz weegt 15 kg +-, onder dynamische omstandigheden slurpt die HK dus ongeveer 1100 watt en ontstijgt zijn specs aanzienlijk, ik neem aan dat zelfs een budget sub onder dynamische omstandigheden, zware load's e.d. aanzienlijk meer zal verbruiken dan er word aangegeven, al helemaal als dit een sub is waar men een continu vermogen bij opgeeft.
Ehm, het gaat niet over muziekvermogen... ;)
Dit gaat over stroom. :)

• tbusquet
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 08:04:
[...]

Ehm, het gaat niet over muziekvermogen... ;)
Dit gaat over stroom. :)
Ja, dat bedoelt hij dus ook, en ik geef hem gelijk. Maar je mag het van mij proberen hoor, hoop dat het goed blijft gaan.

Verwijderd

Juist, waar dacht KIP dan dat het muziekvermogen vandaan werd getoverd ? nog altijd uit het stopcontact. In het ergste geval zal je waarschijnlijk niets slopen, maar zal er een weerstand springen in je receiver. Die stekker aan de achterkant van het apparaat is bedoeld voor een cd speler of dvd speler of een los component die meestal zo'n 25 watt verbruiken.

Staat er in de handleiding van je sub niet wat het maximale stroomgebruik is ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 15:07:
Staat er in de handleiding van je sub niet wat het maximale stroomgebruik is ?
Zie eerste post. :)

• tbusquet
Maar wat ga je nou uiteindelijk doen ?

Verwijderd

Topicstarter
tbusquet schreef op 25 December 2002 @ 15:36:
[...]

Maar wat ga je nou uiteindelijk doen ?
Hij hangt nu aan die uitgang, en alles lijkt nog goed te gaan. :)

• tbusquet
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 15:38:
[...]

Hij hangt nu aan die uitgang, en alles lijkt nog goed te gaan. :)
Nou succes ermee dan maar !

Verwijderd

Topicstarter
tbusquet schreef op 25 december 2002 @ 15:40:
[...]

Nou succes ermee dan maar !
Jij zou het dus niet doen?

Verwijderd

Meet je gewoon 2x 0 ohm tussen 1 poot van de stekker en de outlet (met de stekker eruit en met aan/uit knop op aan ,mits hij geen standby heeft)
Dan staat gewoon de aan/uit schakelaar in serie met de outlet uitgang.
Gewoon lekker wel doen!!

Verwijderd

PS: anders jurrieficeer ik hem wel.

Verwijderd

kan gewoon en die 100 watt zit een hele grote marge. dus het moet zekers kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 22:34:
Met gaffer zeker? 8)7

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 22:34: