Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[El]Rheobus met Molex Fans

Pagina: 1
Acties:

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Ik heb hier fans met een Molex aansluiting.

Mijn Rheobus Kit#2 heeft 3pin aansluitingen erop zitten.
zijn er verloopstukjes van Molex naar 3pin?

achterkant Rheobus :
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/sunbeam_rheobus/Image15.JPG

ik had wel iets gevonden bij KOD's Inkoopactie
de volgende verloopstukjes.

Afbeeldingslocatie: http://powerparts.nl/i/p/26_1.jpg

zou ik het hiermee kunnen oplossen?

Nu is natuurlijk de vraag.

Hoe zou je dit kunnen oplossen. of heeft hier misschien iemand dezelfde ervaring mee die het opgelost heeft. en zoja, op welke manier.

ik hoop dat ik eruit kan komen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Daklem op 24-12-2002 22:58 ]

Verwijderd

je kan ze gewoon eraan aansluiten
en hij werkt
no problemo

Verwijderd

moet idd lukken met dat verloopstukkie

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
dan ga ik die mooi ff een paar bestellen.

Thx :D. moest het even zeker weten.

kan ik weer vrolijk doorgaan met mijn modje :P

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ah das heel mooi nieuws, ik zit in precies dezelfde situatie als Daklem vandaar :)
dus ook namens mij bedankt!

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
nog een klein vraagje tussendoor :

zou ik ook bijvoorbeeld 2 fans aan elkaar door kunnen lussen en dan op een 3pin aansluiting kunnen aansluiten? of wordt hij dan overbelast?

Verwijderd

dat kan ik zo niet zien ligt aan de spec's van die Rheobus heb je die?

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 23:25:
dat kan ik zo niet zien ligt aan de spec's van die Rheobus heb je die?
ik d8 17 of 20 watt per kanaal ofzo? (of is dat gek) ff sjekke

edit: jepz de ene 17 en de andere 20 watt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Burning_acid op 24-12-2002 23:33 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

dat kan wel, als je dan ook nog even naar het wattage van je fan's kijkt en die opteld dan weet je het

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Kwatser. Thx :P, ik ga ff checken vrijdag als mijn rheobus binnen is.

vandaag hoorde ik de brievenbus namelijk, had die kerel van de TGP gewoon het blaadje op de deurmat geflikkert en niet eens aangebeld :( ( ja onze bel is zeer duidelijk te horen :P ) . nu moet ik maar eventjes tot vrijdag wachten. dat is denk ik nog wel te doen :D

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Daklem schreef op 24 december 2002 @ 23:37:
Kwatser. Thx :P, ik ga ff checken vrijdag als mijn rheobus binnen is.

vandaag hoorde ik de brievenbus namelijk, had die kerel van de TGP gewoon het blaadje op de deurmat geflikkert en niet eens aangebeld :( ( ja onze bel is zeer duidelijk te horen :P ) . nu moet ik maar eventjes tot vrijdag wachten. dat is denk ik nog wel te doen :D
ow das mooi dan kan jij me vertellen of het gelukt is :)
zou je mij daar t.z.t even over willen mailen? mail staat in profile, tnx.

edit: oke dan, zeker ook de Xaser net als ik :D. nouja ik hoor het nog wel dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Burning_acid op 24-12-2002 23:43 ]

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
ik hoop dat mijn fans binnenkort komen. ik zit te wachten op de vracht van Ispierings's IA.
Kan het wel even gaan testen ( mits ik die kabeltjes kan krijgen deze week ) met mijn Thermaltake fans ( ja die lelijke oranje fans worden vervangen :d )
heb je ook msn? voeg me maar ff toe dan : 4motion@isgek.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Daklem op 24-12-2002 23:42 ]

Verwijderd

Hoi Daklem, ik ben bang dat dit met die verloopstekker niet gaat werken, die is om een 3pin fan aan te sluiten op een molex, en niet andersom. (ik ben trouwens van PowerParts)

Ik ga effe voor je zoeken naar een geschikte kabel, als ik die niet kan vinden, probeer ik de driepolige stekkers aan de inkoopactie van KOD toe te voegen. :)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Okey... dat zou fijn zijn.

alvast bedankt!

ik hoor het wel hier in dit topic of het nog gelukt is....

Verwijderd

Hmmm, ik zie het al, kabels hiervoor zijn niet te krijgen. Wat wel kan is het volgende: je neemt deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/pics/verl.gif

En ik lever er Doe Het Zelf Molex stekkers bij, dan kan je je eigen verloop bouwen. Als je dus deze doormidden knipt en er een molex stekker op zet, heb je gelijk twee verloopkabels, een 3 -> 4 en een 4 -> 3 pin kabel. Komt altijd van pas! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 00:03 . Reden: Zo voeg je dus een plaatje toe, hehe weer wat geleerd! ]

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

heej dat zou mooi zijn als je die kabels en molex koppen erbij kan doen :)
bedankt voor je inzet!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 23:51:
Hoi Daklem, ik ben bang dat dit met die verloopstekker niet gaat werken, die is om een 3pin fan aan te sluiten op een molex, en niet andersom. (ik ben trouwens van PowerParts)

Ik ga effe voor je zoeken naar een geschikte kabel, als ik die niet kan vinden, probeer ik de driepolige stekkers aan de inkoopactie van KOD toe te voegen. :)
idd nou je het zegt, aan je fan zit male aan dat verloopkabeltje ook.

Verwijderd

De leverancier van deze spullen is wel gesloten tot 6 januari, maar met een beetje geluk moet het lukken, en anders kan je ze altijd nabestellen in de shop. Doen er voor jou wel een envelop voor op de bus ivm verzendkosten. Maar wel even aan deze thread refereren als het niet lukt met de ia, maar via PowerParts.nl moet.

Verwijderd

Die 3pin stekkertjes zijn ook gewoon los te koop... de molexen van je fans afhalen, nieuwe erop zetten... klaar ! :D

• Steve
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Ik heb dezelfde rheobus.... Maar bij mij zijn het schroefgaatjes (zoals bij kroonsteentjes) en geen 3-pin connectors, erg handig.

Wel vreemd dat het bij jou anders is.. Kan je de fans ook volledig uitschakelen?

[ Voor 37% gewijzigd door Steve op 25-12-2002 01:07 ]

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 13:05

Sharad R

lurking is an art

als je toch moet gaan knippen en plakken en verder knutselen...waarom dan een verloopstekkertje, als je meteen je genipte draad, op je rheobus aan kunt sluiten, dmv een stekkertej, of direct er op solderen...

The more I learn, the less I know, I just realised

Verwijderd

Kray, ff een vraag want het is nog niet helemaal duidelijk voor mij.

Ik heb hier een fannetje liggen met een 3 pins aansluiting, maar het draadje is te kort dus past hij niet op m'n moederbord, is die kabel hier dan wel geschikt voor of ook niet?

Het gaat om deze bovenste kabel trouwens http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=169&p=pl&g=1

edit:
Volgens mij kan dat wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 11:02 ]

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Jupiler schreef op 25 december 2002 @ 01:02:
Ik heb dezelfde rheobus.... Maar bij mij zijn het schroefgaatjes (zoals bij kroonsteentjes) en geen 3-pin connectors, erg handig.

Wel vreemd dat het bij jou anders is.. Kan je de fans ook volledig uitschakelen?
ja ik kan mijn fans ook helemaal uitzetten. jij hebt waarschijnlijk de Rheobus Kit #1. Bij deze kun je het alleen regelen en niet uitzetten. hier had ik ook gezien dat het op een andere manier gaat.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:00:
Hmmm, ik zie het al, kabels hiervoor zijn niet te krijgen. Wat wel kan is het volgende: je neemt deze:

[afbeelding]

En ik lever er Doe Het Zelf Molex stekkers bij, dan kan je je eigen verloop bouwen. Als je dus deze doormidden knipt en er een molex stekker op zet, heb je gelijk twee verloopkabels, een 3 -> 4 en een 4 -> 3 pin kabel. Komt altijd van pas! :)
heel erg bedankt voor je hulp. Dit waardeer ik zeer.

aangezien bij de IA het nog even kan duren voordat ik ze heb, zou ik gewoon niet 8 stuks bij jou kunnen bestellen met 8 losse molex doe-het-zelf connectors? zou je me alsjeblieft even willen mailen op: g.klemkerk@chello.nl

alvast bedankt.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Heb je misschien nog een oude voeding liggen die je toch niet meer gebruikt ? Dan knip je gewoon daar toch de kabels vanaf en gebruik je die vanaf de baybus.

Verwijderd

mlevd schreef op 25 december 2002 @ 11:50:
Heb je misschien nog een oude voeding liggen die je toch niet meer gebruikt ? Dan knip je gewoon daar toch de kabels vanaf en gebruik je die vanaf de baybus.
kan wel maar is wel groot die molex, word zo'n drukke zooi in je kast dan, van die 3pinstekkertjes zijn veel kleiner en dus beter weg te werken. Zou ik denken

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
sorry.. verkeerde post

[ Voor 88% gewijzigd door Taigu op 25-12-2002 12:10 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Taigu
Ander vraagje mbt tot Rheobus, kan een sunbeam rheobus #1 ccfls compleet uitschakelen ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 11:59:
[...]

kan wel maar is wel groot die molex, word zo'n drukke zooi in je kast dan, van die 3pinstekkertjes zijn veel kleiner en dus beter weg te werken. Zou ik denken
als het gewoon halve meter verleng kabeltjes zijn waarik zelf een molex op knutsel. dan kan ik die kabeltjes mooi wegwerken in mijn chieftec/thermaltake kast. heb al allemaal plaatsjes gevonden hoe ik het weg kan werken. en als dat niet lukt moet ik kabel Mesh gaan zoeken. dan ziet het er altijd netjes uit.

zolang het maar werkt vind ik het best, heb ik die Rheobus tenminste niet voor niets gekocht. :)

bedankt voor jullie support :P

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

buddhole schreef op 25 December 2002 @ 12:14:
Ander vraagje mbt tot Rheobus, kan een sunbeam rheobus #1 ccfls compleet uitschakelen ?
beetje dezelfde vraag hier, kan je met die Rheobus nou ook uit schakelen? of alleen switchen tussen 7 en 12 volt?

• Taigu
Ik kan je het volgende wel vertellen :
Rehobus #1 kan regelen van 1?? tot 12 volt, dus niet compleet uitschakelen, ik ben benieuwd wat voor effect 1v op een ccfl heeft.
Rehobus #2 kan regelen van 0 tot 12 volt (1-7=rood led 7-12=blauw)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb ook de #2 en kan ze ook uitschakelen hoor.... Maar toch geen 3-pin connectors.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Jupiler schreef op 25 December 2002 @ 12:43:
Ik heb ook de #2 en kan ze ook uitschakelen hoor.... Maar toch geen 3-pin connectors.
hmm raar. ik hoop dat ik dan hetzelfde heb. geen 3 pin. dat scheelt weer. ik moet vrijdag mijn pakketje even ophalen bij PTT kantoor. dan horen jullie het wel wat voor aansluiting ik heb. en hoe het opgelost moet worden.

bij een review zag ik dat Kit #2 3 pin aansluitingen had.

ach... anders moet ik nog steeds molex verlengstukjes hebben omdat ik anders allemaal kabels door mijn kast heb liggen. ik verknip liever die verlengkabel dan mijn fans, ccfl en neonstring. :D

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik denk wel dat ik een speciale versie oid heb... In reviews heb ik pics gezien van de gewone #2, die had 3-pin connectors, en bij de draaiknoppen ook blauwe aanduidingen... Dat heb ik allemaal niet, maar toch is het een #2.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
we zullen vrijdag wel zien. ik hoop ook dat ik die versie krijg :P. dan is het allemaal iets gemakkelijker :P .

ach zoniet is ook geen ramp maar dan moet ik zelf even knutselen :P

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Waar heb je 'm besteld?

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
bij wintelco..

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Idem hiero :p

Dus je zult waarschijnlijk dezelfde versie hebben, probleem opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Steve op 25-12-2002 16:11 ]

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
oef :P, dat zou mooi zijn.,. zit er bij jou ook niet die lelijke troep op . die tekst erop enz.

hopelijk heb ik dat neit . anders ga ik het proberen eraf te krijgen. :D

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nee, bij mij puur natuur, helemaal in alu zonder opschrift, en connectors schroefgaatjes, perfect dus. En lijkt me sterk als Wintelco intussen andere heeft, heb de mijne 3 dagen binnen.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
dat is mooi. maar moet nog steeds dan een molex verlengstukje hebben :D , omdat ik niet al die kabels midden door mijn kast wil hebben :D. ik heb wel de Black versie besteld, maar dat moet geloof ik niet echt uitmaken :D

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Molex verlengstukje? Kroonsteentjes en geïsoleerde draden! :Y)

Je bent tweaker of je bent het niet he..

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Jupiler schreef op 25 December 2002 @ 16:30:
Molex verlengstukje? Kroonsteentjes en geïsoleerde draden! :Y)

Je bent tweaker of je bent het niet he..
Mjah. zo kan het ook :D. maar vind een molex verlengstukje verknippen wel iets gemakkelijker, en mooier dan te werken met een kroonsteentje :D. alhoewel..... :P :P

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Kroonsteentjes zijn toch erg makkelijk... ?

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
jah.. opzich wel ja :P

kmoet alleen nog ff een soldeerapparaatje ergens vandaan zien te krijgen. :D, dat komt wel goed :D

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Je pa heeft vast nog wel een boutje liggen :)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
PHEW. ik heb net mijn Rheobus opgehaald , en Inderdaad, het zijn geen 3pin aansluitingen die erop zitten. heb ook mijn neonstring binnen :P

dus alles wordt al een beetje gemakkelijker. nu nog zelf extention cables maken.

heb ook al klein beetje opgeruimd in mijn kast :P. maar vind het nog steeds wel een erige rotzooi :D

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
vanavond zal ik topic maken met mijn case :P, heb nu Digitale Cam hier liggen. een Kodak DX3600 :P dus goede pix vanavond :P
Pagina: 1