Toon posts:

Enermax Voeding Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Enermax EG301P-VE 300 watt switching power supply unit.

ik heb dus een A-open HQ48...Abit KT7A duron 800 Mhz en toen ik mijn ouwe A-open voeding eruit haalde merkte ik bij het installeren van de Enermax dus enige moeite...de voeding wou er bijna niet in...maar ik heb hem omgedraaid en toen ging het wel

maar goed een maal het zooitje aangesloten...floppy, HD, cdrom power cords wou ik de computer aanzetten en dus geen respond???
ik nog alles goed gekeken maar kon niks vinden?? en ja de Main ATX power zit op de mobo (zo debiel zijn we nou ook weer niet)

zit ik met een defecte voeding hier? ik snap er geen hol van...
ik heb voor de test ook in mijn ouwe Celeron 300 geprobeerd maar tevergeefs NIKS...geen stroom...

is er iets speciaals met de Enermax voedingen ofzo? extra connector? of dat 230 v...maar dat kan ik toch gewoon zo laten staan right? (dus nie naar 115 v)

Verwijderd

was de oude voeding "kapot" ?!?
als die t ook niet meer deed ligt het misschien ergens anders aan, hoor je ook geen fan van de voeding?!

Verwijderd

Topicstarter
neen de oude voeding was niet kapot...die draaide nog.
ik heb deze voeding bij cdromland in breda gekocht. toen ik alles had aangesloten hoorde ik ook geen fan draaien noppes...
ik vind het echt raar...
meestal stop je de ATX main board connector op de mobo en dan werkt de voeding toch?? bij mijn 2 systemen is dat namelijk zo...
ik heb een AMD duron 800 namelijk...enkel die ATX stekker nodig right?

Verwijderd

Heb je de stekker wel in het stopcontact gedaan ? :?

:P

Verwijderd

Topicstarter
ja tuurlijk
ik heb 2 voedingen naast elkaar gedaan...om zijn beurt stekker ingedaan...resultaat:
ouwe werkt maar nieuwe niet :S
terwijl de voeding splinternieuw uit de doos komt...???

Verwijderd

Topicstarter
en ja ook het switchje achterop de voeding aan en uit gezet

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, je zegt dat hij d'r wat moeilijk in ging? Hier moest ik ook eerst wat weghalen voordat mijn Enermax er soepel in ging, maar dat viel nog allemaal mee... je zou kunnen testen of het echt aan je voeding ligt door hem 'los' te laten draaien. Om dit te testen kan je een CD-ROM speler aansluiten en de voeding te laten 'starten' door de groene draad met een zwarte te verbinden.

Als de voeding dan al geen kick geeft lijkt het me dat je een brak excemplaar hebt.

Verwijderd

jah ik had dat ook de eerste keer hij ging wel in maar als ik de boel aansloot toen deed ie nix (hij had maar 1 keer gedaan!) effen later rook ik wat! ik dacht ohh nee jah en toen was het klaar met me voeding. ik ben gelijk terug gegaan en gezegt dat ie verbrand is nou hun testen jah inderdaad verbrand en hun vertellen dat het haast nooit gebeurt dat een Enermax verbrand of je moet iets extreems doen najah ik kom thuis met een nieuwe voeding en de pc loopt als een trein.. dus met deze verhaal bedoel ik GA terug naar de winkel voor dat het telaat is echt

Verwijderd

Topicstarter
hmm tsja hoewel ik geen rook zag of ruikte...leek het me echt een vaag probleem
geen zorg ik heb hem vandaag gekocht...tis wel kerstdagen komende dagen dus kan em denk pas vrijdag terugbrengen :(
ik zal nog eens testen...als het echt niet lukt dan pech maar hoor...dan breng ik hem terug
maare hebben nog meer mensen problemen ofzo? met voeding?
ik vind het wel vaag met die voedingen zo...als je een produkt koopt dan moet het toch gewoon in orde zijn vind ik. en niet 10x proberen...vervolgens terug brengen om erachter te komen dat die kaputto is, maar ja zal wel weer een slapende korean ofzo deze inelkaar geknutseld hebben

Verwijderd

Topicstarter
maar ligt dit misschien aan dat 115Volt ofzo?
dat knopje achterin? toen ik 115 volt overschakelde en de powerknop indrukte zag ik wel een vonkje eruit sponken...misschien niet echt een goed teken.

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:30:
maar ligt dit misschien aan dat 115Volt ofzo?
dat knopje achterin? toen ik 115 volt overschakelde en de powerknop indrukte zag ik wel een vonkje eruit sponken...misschien niet echt een goed teken.
argh :X

Als je dat ding op 115V zet en je schakelt je PC aan gaat je voeding kapot. In de meeste gevallen komt er dan een steekvlam uit de voeding en kan je met een goede smoes teruggaan naar de winkel (dit is dus een gebruikersfout, ik weet niet of ze moeilijk doen met garantie bij je leverancier?). Maar zoiets kan dus makkelijk de doodsoorzaak zijn van je voeding.

Verwijderd

Jah dat moets je niet doen op 115 volt dan doet die niet heb je een soort knal gehoord een beetje zo tsss boem precies ik had het zelfde probleem :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
neen voordat ik de voeding op 115v zet WERKTE HET DUS OOK NIET
en ja ik heb alles goed nagekeken...op 230v werkt het dus ook NIET. ik weet zeker dat dit een defecte is dan.

Verwijderd

Ik zou maar niet tegen de verkoper zeggen dat je hem op 115 volt had gezet dan kan je fluiten naar een nieuwe

Verwijderd

Topicstarter
waarom maken ze zo'n damn knoppie als je er je voeding mee kan slopen?
lekker handig hoor...enne vegito ik heb geen knal gehoord...ik zag alleen een vonkie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 00:45 ]

• Laurent
  • Niet online
Hm, nu kan je er iig. zeker van zijn dat de voeding defect is, gewoon terug gaan naar de winkel in dit geval.

• DarkSide
  • Laatst online: 08:21

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 00:45:
waarom maken ze zo'n damn knoppie als je er je voeding mee kan slopen?
lekker handig hoor...enne vegito ik heb geen knal gehoord...ik zag alleen een vonkie.
Omdat niet ieder land met 230V werkt.
En waarom maken ze dan een handleiding als deze niet gelezen word?
Daar staat het ook in.
Tevens bevindt zich ook meestal een waarschuwingssticker op de PSU.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
is er een manier (uhm liefst met nix slopen en afbreken) om je voeding ECHT te testen dat die dood is?

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:49:
is er een manier (uhm liefst met nix slopen en afbreken) om je voeding ECHT te testen dat die dood is?
Ja, de manier die ik al heb gepost een paar posts terug (hem los aan te zetten), maar je kan er nu wel vanuit gaan dat hij dood is hoor... ik heb geen voeding zien overleven in zo'n situatie

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 25-12-2002 00:50 ]

• DarkSide
  • Laatst online: 08:21

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:49:
Zie hier....
Aikeleer schreef op 24 december 2002 @ 23:30:
Hm, je zegt dat hij d'r wat moeilijk in ging? Hier moest ik ook eerst wat weghalen voordat mijn Enermax er soepel in ging, maar dat viel nog allemaal mee... je zou kunnen testen of het echt aan je voeding ligt door hem 'los' te laten draaien. Om dit te testen kan je een CD-ROM speler aansluiten en de voeding te laten 'starten' door de groene draad met een zwarte te verbinden.

Als de voeding dan al geen kick geeft lijkt het me dat je een brak excemplaar hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga ermee terug naar de winkel (word denk wel vrijdag...tenzij ze kerstdagen ook open zijn)
maar hij werkte VOORDAT ik hem op 115 zette ook niet dus ik kan ervan uitgaan dat ik met een kapotte exemplaar te maken heb? en ik heb het zelfs op twee systemen gecheckt...noppes dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ok voeding is ingewisseld en het werkt.
maar 1 ding...mijn monitor wilt niet aangaan (of beter gezegd TFT scherm)....??
videokaart heb ik verwisseld met een andere...hielp ook niks...dus lag niet aan de videokaart...daarna een 15 inch monitortje erop aangesloten en ook niks...dus niks aan de hand met het scherm.
zodra ik mijn ouwe A-open voeding weer aansluit werkt alles weer...TFT scherm gaat aan etc
alleen bij de enermax voeding niet???
weet iemand waarom?

p.s. ik heb nu maar mijn oude voeding erin gezet...maar wil graag deze vervangen door een enermax als het kan...maja als scherm het niet doet...ligt dat trouwens aan de AGP slot ofzo dat die te weinig power krijgt? het is een 300 watt enermax en de aopen is ook 300 watt
lijkt me voldoende......
Pagina: 1