[Windows 2000 Pro, ICS] Internet verbinding delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik ben diverse sites langsgegaan, tweakers geraadpleegt en nog werkt het niet.
De situatie:

2 pc's met beide win2k pro erop.

Op de internet pc heb ik het zo ingesteld:
=============================
Netwerkkaart A

- Alles automatisch verkrijgen IP etc

Netwerkkaart B

- Na activeren van ICS krijgt deze
IP 192.168.0.1
SUB 255.255.255.0

- Default gateway laat ik leeg
- DNS zet ik die dns-servers neer van de ISP

Client Pc:
======

- statisch IP 192.168.0.2
- Geprobeerd met of zonder DNS in te stellen
- Geprobeerd met of zonder gateway in te stellen

Internet Explorer op client:

- Nix aangevinkt
- Automatic detect settings
- Use automatic configuration script > 192.168.0.1

(Geen van deze opties werkte)

Wie heeft hier ook problemen mee/mee gehad, en weet hoe ik hier uit moet komen?

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Ehm als eerste bij netwerkkaart B zet ie standaard al een dns neer als het goed is (127.0.0.1) heb je die weggehaald zet hem dan op 192.168.0.1 want op 127.0.0.1 krijg je em niet handmatig, why? Dunno :P Als je op de andre pc's ip adres laat verkrijgen moet alles goed staan. Wil je ze een vast ip geven geef dan een ip subnetmask gateway 192.168.0.1 en de dns moet je de dns servers invullen van je inet provider. Dan zou het moeten werken.

Verwijderd

je krijgt hem wel handmatig op 127.0.0.1 dan moet je gewoon het veld leeg laten en dan krijg je een message van : je hebt geen dns opgegeven is gebruik je eigen computer als dns

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op die server pc heb je wel internet neem ik aan?

Op de clients moet je het ip-adres automatisch laten verkrijgen, en bij DNS vul je het ip van je server pc in, evenals bij gateway.
In IE moet je de settings automatisch laten detecteren, verder alles leeg laten.

Zo werkt het bij mij :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
aha thanx! kzal vandaag es ff gaan pielen. Op dit moment heb ik Winproxy draaien, dit werkt wel maar op de een of andere manier heb ik soms geen internet op de client (die valt ff uit) na reboot of de verbinding ff disable/enabled zetten werkt et wel weer. Dit vind ik (nouja mn zusje dan :)) noggal irri Ligt dit aan winproxy? Dit is een van de redenen waarom ik het met ICS wil proberen.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Timmert schreef op 25 December 2002 @ 13:34:
Op die server pc heb je wel internet neem ik aan?

Op de clients moet je het ip-adres automatisch laten verkrijgen, en bij DNS vul je het ip van je server pc in, evenals bij gateway.
In IE moet je de settings automatisch laten detecteren, verder alles leeg laten.

Zo werkt het bij mij :)
Dus bij prefered en alternate DNS 192.168.0.1. Maar dan moeten de DNS adress van de ISP toch WEL ingevuld worden bij de server?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

LeMerchant schreef op 25 december 2002 @ 13:41:
[...]

Dus bij prefered en alternate DNS 192.168.0.1. Maar dan moeten de DNS adress van de ISP toch WEL ingevuld worden bij de server?
Ik heb MXStream, en ik heb bij DNS op m'n internetverbinding niets speciefieks ingevuld. Gewoon leeg gelaten.

K denk overigens niet dat het in jouw geval kwaad kan om de DNS adressen van je provider daar in te vullen, doe maar dus ;)

Verwijderd

Gewoon op de client pc's ook de DNS van de ISP invullen, niet die van de server, wel bij gateway op de client pc's het IP van de server invullen, dan moet alles werken. Hij zal dan de DNS zoeken via de gateway en dan moet het werken.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 14:11:
Gewoon op de client pc's ook de DNS van de ISP invullen, niet die van de server, wel bij gateway op de client pc's het IP van de server invullen, dan moet alles werken. Hij zal dan de DNS zoeken via de gateway en dan moet het werken.
Dat kan ook :) Op mijn manier werkt het overigens ook goed hoor :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik heb et nu zo:

Server NIC:

- IP 192.168.0.1 + Subnet

Client NIC:

- IP 192.168.0.1 +subnet
- default gateway 192.168.0.1
- pref./altern. DNS beide die van de ISP

En het surfen werkt nu alleen Outlook nogniet.
Ik heb bij ICS Pop3 en SMPT ingesteld (ICS settings) en daarbij als adres 192.168.0.1 gezet.
Datzelfde adres heb ik ook in Outlook ingesteld op de client pc (accounts > mail properties tabblad servers)

[EDIT]

Ik heb op de client pc ook zonealarm draaien. Als ik hem uitzet zie ik de shares wel maar zet ik em aan dan zie ik de pc niet in netwerkomgeving. Als ik de firewall uitzet heeft dit ook gevolgen voor de veiligheid op die pc, of maak dit niet echt uit (wel of geen firewall op de client dus...)

[EDIT]

[ Voor 28% gewijzigd door LeMerchant op 25-12-2002 16:05 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kunt op je client in outlook gewoon de pop3 (bijv. pop.xs4all.nl) en smtp server van je provider opgeven, en aangeven dat ie via lan moet connecten. Dan moet t werken :)

Wat betreft de veiligheid: als er op je server een goed werkende firewall staat, kun je op de client gewoon zonder firewall draaien :)

Tip: voeg het ip van je client toe aan de trusted zone in de firewall op je server.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Aha ik heb op de client bij pop3 en smtp 'mail' neergezet (@home he) en LAN connection geselecteerd. Maar als ik nu outlook opstart op de server krijg ik de melding dat hij de server 'mail' niet kan vinden...kan ik niet twee keer outlook starten ofzo??
Pagina: 1