Toon posts:

Linux vs windows

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ik heb linux debian draaien commandmodus, en daarom staat samba geinstalleerd zodat ik in me admin schijf via windows kan kijken.

Nou wil ik een website opzetten met php en dat gedoe allemaal, alleen i kwil het makelijk kunnen uploaden, zodat ik ook via windows in /var/www/ kan hoe krijg i kdit voor elkaar.
Anders moet i ksteeds alles in me admin ding zetten en naaar /var/www/ moven met mv gedoe.

En dit kan vast wel makelijker.

alvast bedankt

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat dacht je er van om van /var/www een share te maken op Samba?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Of je geeft apache als default dir een map in je share :)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik dat doen?
ik ben absuluut nieuw in dit soort dingen

• blackd
  • Niet online
Die shares kan je maken door /etc/smb.conf aan te passen. Meer info hierover kun je vinden door man smb.conf te raadplegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 22:47:
en hoe kan ik dat doen?
ik ben absuluut nieuw in dit soort dingen
Gewoon een nieuwe share aanmaken, net zoals die je al hebt, maar dan als "share-dir" '/var/www' aangeven, en even de rechten goed zetten.
Zie voor meer info de hulp bij Samba.

Tip: gebruik SWAT, dat is de webinterface om Samba te beheren.

Edit: Damn :P

En je kan in je apache.conf de 'http-dir' (oid) wijzigen naar bijv. /home/blaat/www/ .
Ik heb zelf /home/jss/www/ als map, en heb /home/jss/ geshared. Dan heb je je documenten en webserver in een share, lekker makkelijk..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:54 ]

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:38
Wat een riskante topicnaam zeg... ik had verwacht ff lekker te kunnen flamen maar het feest ging niet door 8)

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 22:51:
En je kan in je apache.conf de 'http-dir' (oid) wijzigen naar bijv. /home/blaat/www/ .
Ik heb zelf /home/jss/www/ als map, en heb /home/jss/ geshared. Dan heb je je documenten en webserver in een share, lekker makkelijk..

als je follow symlinks (in de smb.conf) aan hebt staan, kun je ook in een bestaande share een symlink maken naar /var/www.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Heel leuk dat je bezig bent met Linux, maar dit soort dingen leer je alleen door veel zelf te proberen. Het is hier geen helpdesk. Waren we wel een helpdesk, dan waren we op kerstavond gesloten :P
Je topictitel mag volgende keer ook wat 'dekkender' :)
Veel succes :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.