Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM][ID] JE computer ECHT vol met 'water'.

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ikw eet niet of iemand zo gestoord is geweest om het te proberen..
Maar een tijd geleden stond in Eindhoven een stuk of 10 TV's opgesteld met ipv een zwarte plastice kast, een doorzichtige kast met een vloeibaar spul (lijkt op water met een beetje kleur).

Het idee erachter was dat de vloeistof NIET geleid, ik weet niet meer waarvoor die vloeistof bedoeld is :D

Maar zou het geen goede koeling zijn? en zou het er niet cool uitzien>
Is er al iemand die dat heeft gedaan? :p

Verwijderd

tuurlijk, search...
Iemand had z'n 486 in slaolie gelegd :D
De fan draaide nog, maar dat kon de sluiter van de cam niet bijhouden, fan draaide te langzaam, dus dat zag je niet :)
Ga het zelf ook nog wel een keer doen van de zomer.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:43 ]

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

mjah in theorie kan t met water :) alleen gaat langzaam vervuilen en dan dus geleiden :/

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Er zijn al mensen geweest die pc's in olie (ik weet ook niet precies wat voor maar volgens mij geen slaolie :P ) hadden liggen. Waarschijnlijk als je daar ff op zoekt vind je het wel :)

#StopBurningStuff

• Bender
Ik kan niks in de search vinden van wat ik bedoel :)

Het is dus GEEN slaolie, maar dus echt een speciale vloeistof..
In princiepe vervuilt het niet, want als het goed is maak je het waterdicht (en ook luchtdicht :D )

Verwijderd

Is dat niet dan spul wat ook in manometers zit? Ben alleen de benaming kwijt, het lijkt op water, maar is zo dik als slaolie.

Hebbus: Glycerine

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:54 ]

• Nakebod
  • Laatst online: 22:55

Nakebod

Nope.

Volgens mij was het gedestileerd water, dunno 4 sure.
En idd, met een 486 was er es een gast die dat deed, wazig verhaal eromheen, als ie wegging zette hij voor zekerheid altijd pc uit, was ie eens vergeten, ding veroorzaakt kortsluiting, weg 486.. of wat was het :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Omega search

Vind je er genoeg mee

#StopBurningStuff

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Fluorinert anyone? :P

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

getuige van slaolie projecten :)

Verwijderd

ik heb eens het woord "gedeminiseert" water gehoord maar weet niet of dat het juiste is....?

Verwijderd

dit soort topics zijn er al heel vaak geweest. De search is nog steeds brak.
Maar er is idd iemand geweest die een computer in de slaolie aan het werken heeft gekregen... maar na een tijdje begaf deze het dus idd. Maar dat ding had er toen al wel een paar dagen in gestaan.

Water is geen optie. Ook geen demi water of bidest. Want ijzerionen zullen daar gewoon in oplossen. Het tin op je moederboard zal gewoon ionen in het water brengen die geleiden.

Er zijn idd stoffen die speciaal voor deze doeleinden gemaakt zijn. Maar dit zijn hartstikke dure en vaak ook giftige stoffen.

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:48

Nick Name

SinFest!

Triloxigen schreef op 24 december 2002 @ 22:46:
Ik kan niks in de search vinden van wat ik bedoel :)

Het is dus GEEN slaolie, maar dus echt een speciale vloeistof..
In princiepe vervuilt het niet, want als het goed is maak je het waterdicht (en ook luchtdicht :D )
Ik kan ff de juiste links niet meer vinden. www.d128.com had 1,5-2 jaar terug links naar 'liquid cooling projects'. Een van de methoden was koeling met behulp van speciale minerale olie van 3M (met idd het onderdompelen van de hele pc m.u.v. hdd, cdrom ed in een vloeistof).

Maar google is je vriend, zoek maar op:
+cpu +cooling +"mineral oil"

*UPDATE*
Okay niet de link(s) die ik zocht, maar wel interessant:
http://www.ninjamicros.co...ject_goo/project-goo.html

BTW ik kwam een site tegen die qua datum leek op wat ik mij meende te herinneren, maar daar staat nu een 'ex-girlfriend vs. ex-boyfriend site'

[ Voor 20% gewijzigd door Nick Name op 25-12-2002 00:10 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nick Name schreef op 25 December 2002 @ 00:02:
[...]

Een van de methoden was koeling met behulp van speciale minerale olie van 3M
De enige manier waarop het fatsoenlijk kan, Fluorinert van 3M. Pokkeduur alleen. En bij al te lage temperaturen gaat het toch klonteren, m.a.w. niet interessant als dingen als Promethia's bestaan die goedkoper zijn.

Verwijderd

RTL5 "Heej mike..." Reclame spul?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gedestilleerd water kan prima, maar alleen als je mobo absoluut 100% schoon is, er geen vuil in kan komen etc.

In principe kan je dan niks gebeuren, maar probeer dat maar eens te bereiken..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
je kan natuurlijk ook een grote berg kaarsvet over je mobo etc. gooien, en er dan water in doen. :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:07:
RTL5 "Heej mike..." Reclame spul?
CME!=HK
Dit soort reply's zijn niet echt gewenst, omdat hoe goed je het ook bedoeld hebt, niemand er wat aan heeft.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

BasieP schreef op 25 December 2002 @ 00:10:
je kan natuurlijk ook een grote berg kaarsvet over je mobo etc. gooien, en er dan water in doen. :)
Deed ik ook altijd met mn radiografische autootjes, en dan raggen door de plassen :+
Kan dus wel op zich.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

m-m schreef op 25 december 2002 @ 00:05:
[...]
De enige manier waarop het fatsoenlijk kan, Fluorinert van 3M. Pokkeduur alleen. En bij al te lage temperaturen gaat het toch klonteren, m.a.w. niet interessant als dingen als Promethia's bestaan die goedkoper zijn.
Yep je hebt gelijk als het gaat om de prijs van het goedje... De info waar ik in eerste instantie aan refereerde was ook uit de tijd dat mensen (nog) bezig waren om een cpu met een dubbele peltier te coolen...

Maar idd als je kijkt naar www.tomshardware.com met die test over de Promethia's :9~ Alleen is het niet echt stil met zo'n compressor lijkt mij. Ik denk ook niet dat (op dit moment) de efficiency van oliekoeling voor de pc-consument de kosten en ongemakken (leuk ff een kabeltje verwisselen op je bordje of de pc vervoeren ;) ) ervan rechtvaardigen

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

wow echt apart joh met dat olie
:) wel wreed!!
maar gaat er dan echt niets stuk..

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 23:58:
ik heb eens het woord "gedeminiseert" water gehoord maar weet niet of dat het juiste is....?
Het is gedemineraliseerd als ik me niet vergis. Tevens werkt dit maar tijdelijk als goede koeling, want vanwege vervuiling (oa door het oplossen in de vloeistof) gaat het water geleiden en dat doet je pc niet veel goeds.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Sharad R
  • Laatst online: 06-11 13:05

Sharad R

lurking is an art

BasieP schreef op 25 december 2002 @ 00:10:
ja en dan gaat dat kaarsvet isoleren als de pest...wordt het hele zooitje nog warmer, dn zonder kaarsvet...eventueel smelt het ook nog....

het is juist de bedoeling, daj je je proc direct met vloeistof in contact breng, zodat het meteen koelt/warmte wel geleid

The more I learn, the less I know, I just realised

Verwijderd

Het is leuk om dit te lezen!

Verwijderd

jullie bedoelen zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodding.net/About_me/Meine_Mod_s/Modding_FAQ/Bildergalerie/Liquid_cooling/2.jpg

heb ik van http://www.casemodding.net
(tis me eerste post hiero :P )

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 09:59:
jullie bedoelen zoiets
[afbeelding]

heb ik van http://www.casemodding.net
(tis me eerste post hiero :P )
Welkom op GoT! _/-\o_

En inderdaad, ik heb ook al talloze PC's met olie of andere substansies gezien.
Ik wil ook zoiets doen met een transpant koffertje doen. Ik moet alleen een 10 gieg schijf zien te vinden en dan wordt het verwezenlijkt.

Lijkt me wel "koel". :)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Bender
JUllie hebben het de hele tijdover slaolie..
Maar ik heb het niet over ene olie, maar over een vloeistif dat net zo dun is als water..
En je PC zal het nietbegeven (tenzij het niet genoeg koelt) want die TV's hebben 2 weken zo aangestaan :) (op snachts na denk ik) en ze bleven eht gewoon doen..

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Triloxigen schreef op 25 December 2002 @ 10:24:
JUllie hebben het de hele tijdover slaolie..
Maar ik heb het niet over ene olie, maar over een vloeistif dat net zo dun is als water..
En je PC zal het nietbegeven (tenzij het niet genoeg koelt) want die TV's hebben 2 weken zo aangestaan :) (op snachts na denk ik) en ze bleven eht gewoon doen..
Die minerale oliesoort (en de andere stoffen die voorbij kwamen) die ik mij kan herinneren had ook een beduidend lagere viscositeit dan slaolie ed. en het was ook zo helder als water (nouja in vergelijking met slaolie iig).

Maareh waar zag je die opstelling met de tv's precies? Waarom bel je ze niet gewoon ff (jaja dat gaat een beetje moeilijk met Kerst...)

*UPDATE*
Gilseboer had het over één of andere reclame met Mike (was het niet voor Quick 'n Brite?). Tsja je kunt natuurlijk kijken of wat zij beweerden (dat Quick 'n Brite niet geleid) uitproberen, maar dat lijkt mij wel erg tricky. Ik denk dat de kortste klap is om even te bellen met de lui in Eindhoven die de tv's showden...

[ Voor 19% gewijzigd door Nick Name op 25-12-2002 10:55 ]

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

xces

To got or not to got..

Hij bedoeld denk ik inderdaad die reclame van RTL5, waar je dus ook fohns etc in kunt knikkeren, weet alleen niet hoe dat koelt dat spul, want dan zou je dus kast kunnen vullen, radiator erin kunnen hangen of weet ik veel wa, gewoon 1 complete waterkoeling bouwen :D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.