Toon posts:

[Internet delen] Krijg het niet voor elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

k ben nou ongeveer 5-6 uur bezig met het proberen om mijn internet gedeeld te krijgen. het schiet alleen niet op. Ik heb hier een server(IP: 192.168.1.2) en die gaat naar de switch vanaf de swicht zitten er 2 clients(192.168.1.1 en 192.168.1.3) aan vast. Nou op de server heb ik dus winroute geïntstalleerd om mijn internet te delen. Tot zo ver gaat alles goed, alleen nu ga ik naar de clients toe en daar loop ik vast. Alle waarden die ik invul negeert hij en ik komt niet op het internet. Ik heb de FAQ's en guides hier gelezen maar het wordt mij maar niet duidelijk welke waarden ik op mijn clients in moet vullen en waar. Mote ik op de clients ook niet iets van software installeren ofzo? Dus ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen en mij een fijne kerst bezorgt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:37 ]

Verwijderd

geef de server eens 192.168.1.1 en de andere 2 192.168.1.2 en 192.168.1.3

Verwijderd

ik heb ook winroute gehad, kreeg ik ook niet werkend. Toen wingate server geinstalleerd op de server en wingate client op de overige 2 pc's... werkte meteen!!!
probeer ook eens te pingen naar de ip adressen, lukt dat, dan heb je iig verbinding over en weer.

Verwijderd

Topicstarter
[leek mode] hoe ping ik naar een ip adres[/leek mode]

K kan wel al gewoon bestanden en printers delen dus daar zit het probleem niet

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ga naar:
"Start" -knop
"Uitvoeren"
en tik dan in "ping 192.168.1.x"
waarbij x het nummer is van een van de andere 2 PC's

(tik ook 's in: "Ping /?")

eagle

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

[?]
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 22:41:
geef de server eens 192.168.1.1 en de andere 2 192.168.1.2 en 192.168.1.3
en de reden daarvan?
[/?]

je hebt het over "alle waarden die ik invul" : kun je ietwat specifieker zijn?

heb je bij de clients de gateway adres opgegeven (in jouw situatie: 192.168.1.2) , wordt DNS ook door Winroute geregeld? Zoja, vul dan bij de DNS ook dat nummer in. Of maak je misschien ook nog gebruik van de DHCP optie van Winroute...?

[brutaal mode]
als je niet weet hoe je moet pingen weet ik niet of je dit wel moet doen... B)
[/brutaal mode]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• frisico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03 11:18
Verander aan je eerste kaart niet want dat staat goed anders heb je geen internet. De tweede 192.168.1.1 sunetmask 255.255.255.0 Gateway niets invullen. Dns In principe hetzelfde als de andere kaart in de pc. Staat er bij de andere kaart niets dan openlaten.
De andere pc, IP 192.168.1.2 of 192.168.1.3. Het laatste cijfer mag je ophogen tot meen ik 255. Gateway 192.168.1.1 DNS 192.168.1.1 Wins niets invullen
NetBeui of IPX/SPX verwijderen.
Volgens mij moet het zo lukken.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

frisico schreef op 24 December 2002 @ 23:14:
Verander aan je eerste kaart niet want dat staat goed anders heb je geen internet. De tweede 192.168.1.1 sunetmask 255.255.255.0 Gateway niets invullen. Dns In principe hetzelfde als de andere kaart in de pc. Staat er bij de andere kaart niets dan openlaten.
De andere pc, IP 192.168.1.2 of 192.168.1.3. Het laatste cijfer mag je ophogen tot meen ik 255. Gateway 192.168.1.1 DNS 192.168.1.1 Wins niets invullen
NetBeui of IPX/SPX verwijderen.
Volgens mij moet het zo lukken.
volgens mij heeft hij zijn subnet helemaal niet genoemd, dus jij neemt dit zomaar aan denk ik dan maar...

en je moet wel bij de client-werkstations het gateway adres opgeven van je server, anders weet je werkstation niet waar hij naartoe moet

even voor de duidelijkheid:
(ik ga ervan uit dat je geen DHCP service draait op de Winroute server)
Server:
ip=192.168.1.2
subnetmask=255.255.255.0 (heb je niet genoemd, maar net als frisico gaan we daar maar even vanuit
gateway=adres van je netwerkkaart aan de buitenwereld (analoog, isdn,kabel,adsl, ???)
dns=dnsnummers van je provider bijvoorbeeld

werkstations:
ip=192.168.1.1 en 192.168.1.3
mask=255.255.255.0
gateway=192.168.1.2
dns=dnsnummers van je provider bijvoorbeeld

schakel geen wins in, dat zul je niet nodig hebben idd

suc6

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt allemaal k heb ADSL via een USB modem dus niet via een NIC en ik heb geen idee van het DNS nummer, volgens mij heb ik die helemaal nooit gehad, kan iemand daar een voorbeeld van geven?

subnetmask is idd 255.255.255.0

pingen gaat trouwens wel

en k heb helemaal geen idee wat DHCP is, ben echt een leek op netwerk gebied hehe

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 23:27 ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

wie is je provider

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

indien je een USB modem hebt moet je in winroute opgeven dat je gebruik maakt van een RAS verbinding, of misschien noemen ze dat DUN

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

misschien heb je wat aan deze link
suc6, ben weg.... 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 23:25:
okee bedankt allemaal k heb ADSL via een USB modem dus niet via een NIC en ik heb geen idee van het DNS nummer, volgens mij heb ik die helemaal nooit gehad, kan iemand daar een voorbeeld van geven?

subnetmask is idd 255.255.255.0

pingen gaat trouwens wel

en k heb helemaal geen idee wat DHCP is, ben echt een leek op netwerk gebied hehe
Probeer de dns van xs4all (het maakt niet uit van welke provider de DNS is): 195.144.67.168 alternative: 195.144.67.8

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 23:56:
[...]

Probeer de dns van xs4all (het maakt niet uit van welke provider de DNS is): 195.144.67.168 alternative: 195.144.67.8
niet helemaal juist, providers willen in hun dns servers wel mappings maken die alleen voor de abonnee beschikbaar zijn

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xs4all dus dat is goed, k heb er eens rustig een nachtje over geslapen en ik ga het nu gewoon weer proberen hehe.
nog 1 vraag voordat ik weer aan de slag ga, op de clients wat moet ik dan bij mijn internetverbinding opgeven? ik bedoel bij mijn LAN-instellingen

Verwijderd

Op de clients moet je een

ip adres,
subnet mask,
default gateway (ip van de server)
dnsen

invullen. zie anders mijn sig als je er niet uit komt.

Verwijderd

kijk maar eens naar deze 2 links staat ook allees goed uitgelegd, winroute en de gegevens van client en server
succes

http://www.geocities.com/...y/Station/7222/start.html
http://members.rott.chello.nl/xvp/delen/tcpclie98.htm

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Zet je cleint PC's op ip verkrijgen(obtain an IP )
Je maakt bij de server in bij de DHCP opties een nieuwe scope aan. Dit wordt je ip range
voor de client Pc's. Hierin geef je "Default Gateway" en de "DNS-Server" mee. Dat is de IP van je server.
Daarna ga je naar de optie "Interface Table"(netwerkkaart icoontje)
Je gaat naar de adaptor waar het internet binnne komt. Daarin zet je een vinkje in "Preform NAT with..." en de "Exlude this com..."

Ik heb ook nog een mail/msn adress. Als je er nog niet uit komt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
nou mensen het werkt! allemaal hartstikke bedankt! alleen ik heb nog 1 vraag, hoe kan ik op mijn clients zien dat hij op het internet zit want ik krijg geen icoon in mijn systray

oh en nog iets, waarom moet ik bij internet explorer nergens iets in vullen voor de internet verbinding, niet dat het erg is, maar dat vroeg ik me af

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 09:58 ]

Verwijderd

start > settings > control panel > network connections. Verbinding aanklikken > properties > "show icon in tray if connected" (of zoiets) aanvinken.

Verwijderd

Topicstarter
humz ik kan het niet vinden misschien zit het ergens anders ik heb win98SE(wel de nederlandse) op server en clients

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 22:50:
ik heb ook winroute gehad, kreeg ik ook niet werkend. Toen wingate server geinstalleerd op de server en wingate client op de overige 2 pc's... werkte meteen!!!
probeer ook eens te pingen naar de ip adressen, lukt dat, dan heb je iig verbinding over en weer.
Ik heb ook een hele goeie, nl. AnalogX Proxy, veel beter als winroute!
URL: http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Zou ik niet gebruiken, ik heb het er toen afgegooid omdat ik op de client pcs niet kon webdarten :D Met Winroute/SyGate werkt dat wel...

Btw, als hij z'n instellingen niet goed heeft staat volgens mij alles zeer duidelijk hier... geen toevoegingen :)

XXXVI

Verwijderd

Topicstarter
alles werkt hier als een zonnetje met dank aan jullie:)

alleen heb k op de clients geen icoontje van dat ik op internet zit in mijn systray, niet erg hoor maar als iemand weet hoe ik dat wel kan krijgen dan hoor ik het graag(win98SE)

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 23:31:

alleen heb k op de clients geen icoontje van dat ik op internet zit in mijn systray, niet erg hoor maar als iemand weet hoe ik dat wel kan krijgen dan hoor ik het graag(win98SE)
Dat zou ik ook willen weten :)

Verwijderd

dude je clients hangen inweze in je eigen netwerkje het enige wat je kan krijgen is een netwerkverbinding icoontje :p..

Verwijderd

inderdaad en dat valt bij win98se nog niet mee om daar iets leuks van te maken :P

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik dan een netwerkberbinding icoontje?

Verwijderd

toevallig niet ergens windows xp draaien
en dan niet 't firewalletje aan staan bij de inbel verbinding van windows xp
en maak ff z'n share internet ding aanmaken kan je op elke pc in het netwerk installen
zeer handig

Verwijderd

Topicstarter
nope ik heb geen winxp alleen al omdat het al mijn comps in het netwerk een PII 300 zijn

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

waarom zou je dit willen? je hebt dan alleen een icoon welke in je systray staat waneer je een netwerk verbinding hebt (zoals snowbo al zei) en dit heeft dus geen relatie of je nu wel of niet een verbinding naar het internet hebt

forge' about it

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

als alles niet werkt moet je internetdelen van win 98 SE proberen draait hier thuis ook alle comp's staan ingestelt op ip aderes krijgen van server en het IP van de server is hier binnen 192.168.0.1 (eigelijk hetzelfde als de internet deel proggies die je kan downen) ik had eerst winsoc ofzoiets maar dat werkte niet goed je kom zegmaar op de clients niet chatten enzo

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Pagina: 1