Toon posts:

Speakers verbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 pioneer CS 767 die bevallen prima

maar ook 2 CS 414's die klinken niet lekker in vergelijking met die 767

nu kwam ik op het idee om die 414 te verbouwen tot 2 sataliet boxen de midden en de hoge speaker gewoon klein kastje 25 hoog 15 breed 15 diep bijv ( voor hoog en midden maakt kast inhoud toch niet zoveel uit?

dan wil ik 1 kast maken met de 2 18cm woofers erin + de filters

is dit goed mogelijk om te doen

en bij het bekijken van formaat van woofer kast waar moet ik opletten

het hoeft niet super gaan klinken maar wil gewoon expirimenteren met speakers bouwen

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kan je wat meer uitleg geven bij de luidsprekers die je noemt ? Ik ken nl. niet alle modellen zomaar uit mijn hoofd ;)

En als je bestaande speakers wilt verbouwen,... ik zou het niet doen...
Begin dan gewoon met een normaal zelfbouw projectje, hoeft echt niet al te duur te zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
30cm breed
25cm diep
55cm hoog
12mm dik

50 watt 8ohm

4cm hoog
6cm midden
18cm laag
3weg systeem ;)

basreflex gat (zit gat in geen pijp erachter)

ff denken volgens mij is dit wel alles wat nuttige info is :)

• tbusquet
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 21:58:
30cm breed
25cm diep
55cm hoog
12mm dik

50 watt 8ohm

4cm hoog
6cm midden
18cm laag
3weg systeem ;)

basreflex gat (zit gat in geen pijp erachter)

ff denken volgens mij is dit wel alles wat nuttige info is :)
Tja, dat zijn natuurlijk wel leuke dingen om te weten, maar echt iets aan hebben is anders ;)

Als je deze bestaande units wil gaan gebruiken in nieuwe kasten, dan gaat het gewoon natte vingerwerk worden. Vooral voor het mid laag en laag gaat dat erg lastig worden. Je weet nl. pas hoe het klinkt als je op de gok een kast gebouwd hebt, en je drivers erin geschroefd. Ik zou je dan ook echt aanraden om eens bij Speaker-en-co bijv. langs te gaan. Al is het alleen maar om eens te luisteren naar wat ze daar allemaal hebben staan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Gaat mij ook niet perse om kwaliteit wat ik daarmee bedoel daar heb ik die 767's al voor wil gewoon 2 sataliets met basskast om te gebruiken aan mijn tv bijv

baskast achter tv leggen en 2 sataliets er naast

• tbusquet
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 22:23:
Gaat mij ook niet perse om kwaliteit wat ik daarmee bedoel daar heb ik die 767's al voor wil gewoon 2 sataliets met basskast om te gebruiken aan mijn tv bijv

baskast achter tv leggen en 2 sataliets er naast
Dan moet je gewoon willekeurige grote kasten maken, en daar je units in schroeven..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren volgende ontwerp gemaakt voor de 2 sataliets
Afbeeldingslocatie: http://www.victorb.org/speaker.gif

28cm hoog
14cm diep
14cm breed

de gaten zijn 8 cm doorsnede (mid en hoog zijn zelfde grote qua inbouw)

de gaten zitten 7cm van boven en van onder

hoeveel maakt formaat uit voor mid/hoog?
hoe dik multiplex heb je hiervoor nodig?
en wat voor speakeraansluiting is hier handig voor, filter komt in basskast kan ik 3 draden nemen naar sataliet dus gezamelijke 0 draad?

de basskast ontwerp ik later wel

Verwijderd

Briljant ontwerp! :+

De inhoud maakt voor midden en hoge tonen niet veel uit.
Voor midden tonen kan je best 1,2 ofzo pakken.
Als je het filter in de baskist maakt koop je gewoon een terminal waar je ook 2 satalieten op kan aansluiten. Dus naar elke box 1 draadje. Dan lopen er dus 2 draden naar je sub en uit je sub komen ook weer 2 draden voor de satalieten.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik zou MDF gebruiken. Niet duur, goede klankeigenschappen en zeer makkelijk om mee te werken!

Verwijderd

Topicstarter
mijn opa's waren bijde meubel maker mijn oom is het nu en hier zijnw e helemaal tegen mdf en vinden multiplex stuk fijner materiaal :)

maar ok wat is voordeel van MDF tegenover multiplex?
en het voordeel van multiplex tegenover MDF
moet er ook demping in mid/hoog speaker? en zoja hoeveel ongeveer of is dat egwoon proberen?
en weet iemand een speakerzaak in amsterdam toevallig? voor een terminal te kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken als je laag zit 30cm bijv vanaf het filter, en je midden en hoog bijv op 5 meter

ga je daar iets van merken?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Bedoel je de fysieke afstand van de componenten t.o.v. elkaar? Indien ja, dan zal het zeker uitmaken. Idealiter zitten de verschillende geluidsbronnen (laag, mid/hoog) niet te ver van elkaar, zodat ze de kans krijgen keurig in elkaar over te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
fysiek zal het zijn bijv:
set aan pc:
sateliet speakers 75cm van monitor op oor hoogte
laagkast op grond bij voeten

set aan tv:
laagkast achter tv en satelieten naast tv
(tv staat op kleren kast hoog)

dus qua speakerafstand tot oor zal het niet zoveel uitmaken.
maar qua lengte van de kabels? maakt dat veel uit?
Pagina: 1