Dat is een wel erg algemene vraag.
Bedoel je bijvoorbeeld linux voor op de desktoppc, of juist voor servers?
Dat is nogal een verschil....
Bedoel je bijvoorbeeld linux voor op de desktoppc, of juist voor servers?
Dat is nogal een verschil....
Ik bedoel voor mijn FTP server. Deze is voor de ondersteuning van mijn site. En remote hd waar ik ook naar toe ga......en opslag voor vrienden.
Welke voordelen heeft Linux mij?
Welke voordelen heeft Linux mij?
Hangt er van af, wat doe je met je pc, als je enkel wat standaar dingen doet is er niet veel reden om over te stappen op Linux.
Als je een router/server hebt is het handig om linux te gebruiken, omdat je dan enkel de stukken software runt, die echt nodig zijn voor je server, waardoor je systeem veel stabieler is.
Als je een router/server hebt is het handig om linux te gebruiken, omdat je dan enkel de stukken software runt, die echt nodig zijn voor je server, waardoor je systeem veel stabieler is.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Als ik je goed begrijp is het dus mogelijk om met een wat mindere PC met Linux, betere (of dezelfde) prestaties leveren als met een "goede/nieuwe" PC met Windows?
inderdaad,Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 21:54:
Als ik je goed begrijp is het dus mogelijk om met een wat mindere PC met Linux, betere (of dezelfde) prestaties leveren als met een "goede/nieuwe" PC met Windows?
voornamelijk omdat je veel gemakkelijker zelf je zaakjes kan tunen (eg: zelf je eigen kernel compileren)
A wise man's life is based around fuck you
Yep, omdat er op de meeste windows systemen altijd zaken draaien die je eigenlijk niet nodig hebt.Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 21:54:
Hoewel Windows 2000 voor wat modernere PC's ook een erg goed server OS is!
Zeker voor een gewone FTP server
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Ergens knaagt iets dat zegt "Troll" maar goed: Linux is gratis, open, volledig in te richten naar eigen smaak, veiliger dan Windows, en alle internet server software zit 'erbij' - omdat deze software over het algemeen ook juist op unix/linux gemaakt is.
FireFox - neem het web in eigen hand
Gezien deze buitengewoon uit de kluiten gewassen informatieve topicstart doe ik deze op slot
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()