Woofer erbij voor zeer lage tonen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik heb dus deze speaker -> Nuance

Ik heb deze speaker al eens in het klein gehad (natural one model) met deze onderdelen (speakers/filter)

Wat gebeurt er als ik mijn woofer gedeelte weer klein maak en een aparte (tweede) woofer gedeelte creër. En die nieuwe onderste woofer zeer laag door laat lopen.

De speaker zoals ik 'm had in het natural one model klonk zeer strak. dus het is goed mogelijk.

En weten jullie dan ook een geschikte lage tot zeer lagetonen unit voor een volume van ca. 25 liter?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je wilt dus gewoon een goede sub die goed aansluit op je speakers als ik het goed begrijp ?

En ik weet niet wat jij onder laag tot zeer laag verstaat ?

Om echt sub of zelfs supersonisch laag te krijgen heb je toch over het algemeen wat meer kast volume dan 25 liter nodig. Of een unit met hele lange slag, en deze met extreem veel versterkervermogen en filtering onder zijn resonantie frequentie ook nog benutten.

[ Voor 65% gewijzigd door tbusquet op 24-12-2002 21:48 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Sick Nick

Drop the top!

nee, hij wil z'n huidige speaker verbouwen door de bovenkant af te sluiten en zodoende een 2e compartiment onderin te verkrijgen waarin ie een woofer wil hangen om meer laag te krijgen.

(toch?)

• tbusquet
Sick Nick schreef op 24 December 2002 @ 21:48:
nee, hij wil z'n huidige speaker verbouwen door de bovenkant af te sluiten en zodoende een 2e compartiment onderin te verkrijgen waarin ie een woofer wil hangen om meer laag te krijgen.

(toch?)
Ja, dat zou ik me idd wel kunnen voorstellen, na het opnieuw lezen van de post, maar waarom moeilijk doen ? Gewoon sub erbij bouwen, lijkt me veel betere oplossing dan je bestaande speakers mollen, je kan altijd nog je wisselfilter aanpassen als je wilt

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Sick Nick schreef op 24 december 2002 @ 21:48:

(toch?)
That's right.

Zoals je heb kunnen lezen in mijn andere topic over die sub ben ik bezig met uitzoeken/onderzoeken wat mijn mogelijk heden zijn.

PS tbusquet kijk even in jou peeless topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Fireman op 24-12-2002 21:52 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Leuk, dubbele topics openen. Fireman, heb je onvoldoende respons op je oude topic?

Bass verbeteren/strakker maken met een passieve woofer?

• Fireman

Fireman

Topicstarter
tbusquet schreef op 24 December 2002 @ 21:50:
[...]

Ja, dat zou ik me idd wel kunnen voorstellen, na het opnieuw lezen van de post, maar waarom moeilijk doen ? Gewoon sub erbij bouwen, lijkt me veel betere oplossing dan je bestaande speakers mollen, je kan altijd nog je wisselfilter aanpassen als je wilt
Kijk ik zit in dubio en ben bezig met uitzoeken/onderzoeken.

Ik wil eigenlijk alles zo strak mogelijk en direct mogelijk.

Ik heb dus die Dynaudio NUANCE die ik eventueel kan verbouwen en ik heb een oogje op een peerless sub XLS 10 en ik heb een oogje op deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edgar.beers/images/Geers-eVe-II.gif

Dit alles in orde van kosten (goedkoop naar duur)

snapt u ?

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Wekkel schreef op 24 December 2002 @ 21:55:
Leuk, dubbele topics openen. Fireman, heb je onvoldoende respons op je oude topic?

Ja shit man stom eigenlijk. Maarre effe kijken hoe ik dit op kan lossen.

Hmmm niet direct.

Het enige wat ik even kan bedenken is dat ik nu geen passieve unit wil gebruiken ;)

Zoals jij een aantal volumes had berekend heb ik dadelijk nog een woofer om te berekenen.

Misschien wetenn jullie dit ook wel maar ik heb ergens gelezen dat een tweede woofer alleen door middel van 1 weerstand oid erbij geplaatst kan worden.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

nou ja, ken je andere topic niet maar kan wel zeggen wat ik heb gedaan:

Gewone setup bestaande uit een onkyo tx-sv727r in stereo opstelling met:
- 2 losse tweeters voor m'n snufferd
- 2 wat oudere bose boxen (grote kasten met 8 13cm woofertjes en 2 20cm woofers per stuk :D ) aan links en rechts van me
- 2 wharfdale 3weg boxen met daarop een extra tweeter geplakt links en rechts achter

Daar heb ik gewoon een sub van 60 liter gemaakt en erbijgezet met daarin een hypex hs80 versterker en een 12" marquant speaker (niet echt top, maar daar komt nog wel keertje een beter in, deze doet het ook mits ik niet keihard ga blazen. Normaal volume en goed hard trekt ie makkelijk).

Voor mij hoeft het allemaal niet overdreven audiofiel. Heb nu gewoon goede versterkers en als ik later een grote huiskamer heb koop ik wel eens wat mooie speakers. Nu ziet het er niet mooi uit maar klinkt het voor mij meer dan prima en het laag is ook goed. Met films kijken is het goed en stevig en met muziek niet overdreven aanwezig. Kan natuurlijk wel door de sub harder te zetten maar dat schiet niet op.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb al wat uitgerekend met de ScanSpeak van de Eve II en je Dynaudio.. Als je met een andere woofer aan de slag wil, you name it, we GoT it ;)

• tbusquet
Fireman schreef op 24 December 2002 @ 21:55:
[...]

Kijk ik zit in dubio en ben bezig met uitzoeken/onderzoeken.

Ik wil eigenlijk alles zo strak mogelijk en direct mogelijk.

Ik heb dus die Dynaudio NUANCE die ik eventueel kan verbouwen en ik heb een oogje op een peerless sub XLS 10 en ik heb een oogje op deze:
[afbeelding]

Dit alles in orde van kosten (goedkoop naar duur)

snapt u ?
Peerless is fijn ding, maar de config die ik heb vind ik niet bijzonder voor muziek, staat bij mij dan ook op -9db voor muziek. Helemaal omdat mijn 604's al een behoorlijk laag bereik hebben.

Laatste lijken me de beste optie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door tbusquet op 24-12-2002 22:08 ]

• tbusquet
Sick Nick schreef op 24 december 2002 @ 22:01:
nou ja, ken je andere topic niet maar kan wel zeggen wat ik heb gedaan:

Gewone setup bestaande uit een onkyo tx-sv727r in stereo opstelling met:
- 2 losse tweeters voor m'n snufferd
- 2 wat oudere bose boxen (grote kasten met 8 13cm woofertjes en 2 20cm woofers per stuk :D ) aan links en rechts van me
- 2 wharfdale 3weg boxen met daarop een extra tweeter geplakt links en rechts achter

Daar heb ik gewoon een sub van 60 liter gemaakt en erbijgezet met daarin een hypex hs80 versterker en een 12" marquant speaker (niet echt top, maar daar komt nog wel keertje een beter in, deze doet het ook mits ik niet keihard ga blazen. Normaal volume en goed hard trekt ie makkelijk).
Scheert u weg, u goddeloze ! :D :P

• Fireman

Fireman

Topicstarter
tbusquet schreef op 24 december 2002 @ 22:05:
[...]

Peerless is fijn ding, maar de config die ik heb vind ik niet bijzonder voor muziek, staat bij mij dan ook op -9db voor muziek. Helemaal omdat mijn 604's al een behoorlijk laag bereik hebben.
Zal ik dan toch gaan terug vallen op de verbouwing/aanpassing van mijn huidige speakers?

Je hebt dus geen goede ervaring met hifi icm de XLS10.

Weten jullie iets over dat aansluiten met maar een weerstand of zo

• tbusquet
Fireman schreef op 24 December 2002 @ 22:07:
[...]

Zal ik dan toch gaan terug vallen op de verbouwing/aanpassing van mijn huidige speakers?

Je hebt dus geen goede ervaring met hifi icm de XLS10.

Weten jullie iets over dat aansluiten met maar een weerstand of zo
De config en ruimte die ik heb vind ik niet bij uitstek geschikt voor muziek nee, hij is goed in te stellen om alleen het allerlaagste te doen, maar dan moet je wel erg goed gaan crossen.

Weerstanden ? :s Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is, als je de units parallel aansluit dat je impendantie dan gehalveerd wordt, dus dat je dat met een weerstand weer recht zou kunnen trekken, of dat aan te bevelen is ? Ik weet het niet, ik zou de filtering aanpassen, of liever voor actief laag gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door tbusquet op 24-12-2002 22:11 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

tbusquet schreef op 24 December 2002 @ 22:06:
[...]

Scheert u weg, u goddeloze ! :D :P
Wat heb jij er aan uit gegeven (en hoe oud ben je :P) en kijk wat ik er aan heb uit gegeven (en hoe oud ik ben :P)

Ik heb een inkomens stroom van 211 euro, en er gaan er per maand zeker 550 a 600 uit, denk je dat ik geld over heb voor een paar speakers van 600 euro/stuk? :D

Ga wel een keer de infinty overture Mk3 zuiltjes van m'n pa jatten :D Vallen die wel in de categorie 'audiofiel'?

Zo ja, dan heb ik liever m'n eigen spul want dat klinkt beter. Die infinity dingen geven me een partij schel geluid en er ontbreekt ook flink wat middentoon als je het mij vraagt. En het ligt niet aan de versteker, een of andere pioneer met alles erop en eraan.

Dus eh :+

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Even een vraagje:

Fs is dat de minimale frequentie die de unit kan halen? en de Vas is dat de prefecte of minimale volume die de unit kan hebben?

• tbusquet
Sick Nick schreef op 24 december 2002 @ 22:10:
[...]

Wat heb jij er aan uit gegeven (en hoe oud ben je :P) en kijk wat ik er aan heb uit gegeven (en hoe oud ik ben :P)

Ik heb een inkomens stroom van 211 euro, en er gaan er per maand zeker 550 a 600 uit, denk je dat ik geld over heb voor een paar speakers van 600 euro/stuk? :D

Ga wel een keer de infinty overture Mk3 zuiltjes van m'n pa jatten :D Vallen die wel in de categorie 'audiofiel'?

Zo ja, dan heb ik liever m'n eigen spul want dat klinkt beter. Die infinity dingen geven me een partij schel geluid en er ontbreekt ook flink wat middentoon als je het mij vraagt. En het ligt niet aan de versteker, een of andere pioneer met alles erop en eraan.

Dus eh :+
Het was maar een geintje hoor, beetje plagen ;) En audiofiel, ik houd niet zo van die term, vind het ook niet echt waardevol. Infinity is mijn merk niet, dus daar kan je me niet warm voor krijgen ;)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

tbusquet schreef op 24 December 2002 @ 22:13:
[...]

Het was maar een geintje hoor, beetje plagen ;) En audiofiel, ik houd niet zo van die term, vind het ook niet echt waardevol. Infinity is mijn merk niet, dus daar kan je me niet warm voor krijgen ;)
Nou ja, audio-technisch-verantwoord dan :? :+ Ook leuk toch :P

• tbusquet
Sick Nick schreef op 24 December 2002 @ 22:16:
[...]

Nou ja, audio-technisch-verantwoord dan :? :+ Ook leuk toch :P
Nou, ik wordt door de echte "audiofiel" ook uitgelachen met mijn set hoor. Terwijl ik van mening ben dat hij niet de lulligste is ;)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

tbusquet schreef op 24 december 2002 @ 22:20:
[...]

Nou, ik wordt door de echte "audiofiel" ook uitgelachen met mijn set hoor. Terwijl ik van mening ben dat hij niet de lulligste is ;)
Tja, maar je kan het ook overdrijven natuurlijk met verstekers van 10k euro en speakers van 5k of meer per stuk.... en dan natuurlijk interlinks van minimaal 500 euro/stuk en kabels van 250 euro de meter....

want dat klinkt veel beter voor de jan-lul van boven de 50 jaar oud die geen toon boven de 13 khz meer hoort :+

Overigens:
(4 * 1.79)*1.19 = €8.52
Waar moet ik het naar overboeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Sick Nick op 24-12-2002 22:24 ]

• tbusquet
Sick Nick schreef op 24 december 2002 @ 22:23:
[...]

Tja, maar je kan het ook overdrijven natuurlijk met verstekers van 10k euro en speakers van 5k of meer per stuk.... en dan natuurlijk interlinks van minimaal 500 euro/stuk en kabels van 250 euro de meter....

want dat klinkt veel beter voor de jan-lul van boven de 50 jaar oud die geen toon boven de 13 khz meer hoort :+

Overigens:
(4 * 1.79)*1.19 = €8.52
Waar moet ik het naar overboeken?
51.48.58.826 abn amro hilversum :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

tbusquet schreef op 24 december 2002 @ 22:28:
[...]

51.48.58.826 abn amro hilversum :)
Hmmm :| Jammer dat het abn is, daar doe ik niet naar overboeken O-)

• tbusquet
Sick Nick schreef op 24 December 2002 @ 22:30:
[...]

Hmmm :| Jammer dat het abn is, daar doe ik niet naar overboeken O-)
Smoesjes !! en nu nog meer d'r bij !

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Fireman schreef op 24 december 2002 @ 22:11:
Even een vraagje:

Fs is dat de minimale frequentie die de unit kan halen? en de Vas is dat de prefecte of minimale volume die de unit kan hebben?

Kijk hier voor uitleg over de TS parameters.

En we gaan maar weer door in het eerste topic:
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.