E-tech adsl modem/router/switch meer status info?

Pagina: 1
Acties:

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
Hoi,

Ik heb sinds gisteren mijn E-tech adsl modem/router/switch ( http://www.e-tech.nu/prod...ltinadslmodemannexb_e.htm ) binnen en aangesloten, maar hij wil niet connecten met m'n xs4all abbonement. Nou heb ik geen idee waar het probleem nou zit en ben op zoek naar meer info over wat die probeert en wat niet lukt.
Bijvoorbeeld mijn WAN ledje, dat knippert soms een tijdje, maar in de manual staat alleen "Lit when successfully connected to an ADSL DSLAM" en dus niet wat knipperen betekent. De web interface geeft als status "establish" of "discovering the peer" maar niet wat fout gaat.
Kan ik via telnet duidelijkere info krijgen over wat die probeert te doen en wat dus niet lukt? Of weet iemand wat een knipperent WAN ledje betekent?

PS. Ik heb er nooit een andere modem ofzo aangehad dus ik weet ook niet of de splitter goed doet enzo, maar heb geen idee hoe ik er achter kom waar de fout zit...

edit:

owja, ik heb ook geprobeert hem in bridge mode (dus als modem) te gebruiken, maar dan kan ik ook geen verbinding maken...

Grtz, ritch

[ Voor 10% gewijzigd door Ritch op 24-12-2002 20:59 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het wan ledje (de groene) moet gewoon continu branden bij een verbinding. Anders is er volgens mij een error. Het orangje ledje geeft de activiteit aan, die kan dus knipperen als er traffic is. Het is mogelijk met de logging tool die op de e-tech.nu site is te downloaden meer status info te krijgen. Stel je er alleen niet te veel van voor. Wat zijn de instellingen die jouw provider opgeeft? Moet je misschien het mac adres van de router veranderen of de hostname?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ritch
Ja het wan ledje knippert dus soms een tijdje en het ALM ledje heeft nog nooit 1 maal geknippert. Dus ik ga er ook van uit dat er iets niet goed is, maar de grote vraag blijft wat...
Als ik er uit kan halen dat die mijn wachtwoord niet accepteert ofzo, kan ik daarmee naar xs4all bellen ofzo, maar ik weet niet eens of er bij xs4all wel eens iets binnen komt vanaf mijn huis...

weet iemand trouwens een goeie manier om te kijken of de splitter goed werkt? Inbellen via ISDN gaat perfect, bellen via de duovox ook, NT1 geeft status "Line OK", dus dat lijkt allemaal goed te zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Ritch op 24-12-2002 21:15 ]

Verwijderd

Nieuw abonnement? Is bij je provider en bij KPN alles al geactiveerd? 'k heb kort geleden iemand met hetzelfde probleem gesproken. Hij had niet gezien dat zijn abonnement nog niet ingegaan was....... Even alles wat je gekegen hebt goed doorlezen.
Je provider is vaak sneller met activeren dan KPN met aansluiten. Er kan 20 dagen tussen zitten......

Oh, ja... Als je op GoT kan komen kan je hier ook komen: http://www.xs4all.nl/helpdesk/index.php3

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 21:41 . Reden: xs4all ]

• Ritch
Hmm, ik heb alle kabels ff losgehaald en opnieuw er tussen gehangen en hij doet al wat meer (dus waarschijnlijk had ik ook kabels fout zitten maar kon ik wel isdn inbellen en bellen via duovox??).
Hij maakt nu connectie en die verwijnt meteen weer, in een telnet sessies komt dan te staan:

ADSL Line Establishing
ADSL Line UP
Loss of Signal
ADSL Line Establishing
...

en dat maar door... waar kan die loss of signal aan liggen?

(In de brief van KPN staat: "Na de installatie kuns u direct uw ADSL aansluiting gaan gebruiken", dus het zou moeten werken en van Xs4all hebben ze me ook gezegd dat het zou moeten werken...)

Helpdesk pagina van Xs4all kan ik inderdaad op komen, maar de e-tech router/modem wordt niet (officieel) ondersteund door xs4all, dus is er weinig te vinden daar (en wat er te vinden is heb ik nu allemaal al 3x gelezen ;))

Ok, de line code moet op "AUTO" ipv "ALCATEL" zoals in de manual staat, maar hij doet het zo lijkt het, dus snel die isdn verbinding disconnecten :)

Thx voor de hulp!

[ Voor 26% gewijzigd door Ritch op 24-12-2002 22:04 ]

Verwijderd

Start download
(probleemoplosser.exe voor alle overige ADSL modems 2,67Mb)

Dit vond ik bij: http://www.kpnadsl.nl/ Bovenstaande link vindt je bij faq. 'k weet niet of de link werkt! Het aansluitschema van een splitter vindt je ook wel als download bij:http://www.kpnadsl.nl/ .

Edit als je provider en KPN zeggen dat er verbinding moet zijn gok ik het er op dat je splitter niet goed gemonteerd is. Een handleiding vindt je bij http://www.kpnadsl.nl/ als PDF file ter download.

En nu de Nationale Wetenschaps Quiz....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:18 . Reden: Wetenschaps Quiz ]

• Ritch
psst, het werkt al (zie m'n laatste msg) ;)
Pagina: 1