Toon posts:

[WINXP] opstart duurt idioot lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn winxp prof.

Sinds een tijd duurt het opstarten idioot lang (meer dan 2 min.:'() tenzij ik een paar keer op "enter" druk tijdens het opstarten :?.

Weet iemand een manier om niet met het grafische xp scherm op te starten, maar gewoon de tekst wat hij aan het doen is tijdens het booten te zien krijgt??

m.v.g. Solkan

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, druk op F8 als XP wordt opgestart.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
tried that, maar dan zie ik niets waarbij een "enter" kan helpen voorbijkomen....

ik snap echt niet waar het probleem zit, als ik hem grafisch opstart helpt die enter weer wel...

maar toch thanx

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is die enter dan ook nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 24-12-2002 20:53 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb de volledige 2 min. al gewacht en geen optie voor een enter.

En als ik hem indruk, ook geen versnelling, wat wel gebeurd als hij grafisch opstart.
Dan maakt het zelfs niets uit wanneer ik die enter ingeef, daarna start hij (met een vertraging van een seconde of twee) meteen door naar windows

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met bootvis.exe kun je toch uitvinden waar de bottleneck ligt?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al gedraaid, maar daarin krijg ik niet specifiek te zien waar de vertraging inzit...(of ik heb er erg naastgekeken, er staat niet in wat door een enter kan worden versnelt) en na een bootvis-run gaat het ook niet sneller....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 21:02 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 20:59:
heb ik ook al gedraaid, maar daarin krijg ik niet specifiek te zien waar de vertraging inzit...(of ik heb er erg naastgekeken) en na een bootvis-run gaat het ook niet sneller....
Standaard staat de functie driver delay niet aangevinkt. Volgens mij kun je daar zien welke drivers geladen worden en wanneer.

Ik zie bijv. in mijn boot activity ook een delay na 2 seconden. Lag bij mij aan het laden van een driver voor mijn Promise.

Je kunt toch ook zien waar jouw systeem hangt?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hmm. ideetje.. thanx... dan kom ik er wel uit denk ik, en anders ga ik gewoon een verse install maken, want ik erger me er gek aan....

many thanx i.i.g.

ik ga zo off. ik ga ff lekker zitten funteren met mijn xp...
Pagina: 1