Vanmiddag is mijn computer opeens gecrasht alles zat helemaal vast. Nadat ik hem resette deed hij helemaal niks meer(Gij lijkt op te starten maar het scherm blijft standby staan en het harddisk ledje blijft branden, terwijl hij niet lijkt te functioneren. Ik heb alles er al van af gekoppeld, zoals geheugen(ander geheugen getest) harddisk cdrom speler. Maar helemaal niks. Ik heb zo het vermoeden dat het aan het moederbord, processor of voeding ligt. Gisteren gebeurde me hetzelfde maar na een tijdje aan en uitzetten deed hij het weer. Nu doet hij dus helemaal niks meer. Weet iemand waar het aan kan liggen (ik ben er hopeloos van geworden).
je zegt zelf al waar het aan kan liggen, je zou kunnen proberen om je bios te resetten, kijken of je temps niet te hoog zijn, andere voeding proberen...
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
klinkt als temp probleem.
heb je zitten OCen ?
zoja, zet m eens terug op de default snelheid. En check of je coolers wel goed zijn gemonteerd.
heb je zitten OCen ?
zoja, zet m eens terug op de default snelheid. En check of je coolers wel goed zijn gemonteerd.
En als je 'm aan laat staan, gaat dan de HD na een tijdje rammelen om Windows te laden? Zo ja, dan is je vidkaart naar de klote (of slecht aangedrukt) .. Zo nee, dan kan het nog je vidkaart zijn.
Maar hang je pc-speakertje er even goed aan en kijk of die wat te piepen heeft. Haal dan het geheugen eruit en kijk of ie DAN wat te piepen heeft.
Als ie bij wat dan ook gaat piepen is het mobo waarschijnlijk nog vrij ok..
En specs? We weten niet eens wat voor voeding je hebt.
Btw, just in case dat je het nog niet gedaan zou hebben, in Hangen en opstartproblemen onderaan de Technische PMG FAQ staan veel tips.
Veel tips zul je toch hier als suggestie krijgen zo, dus zeg van iedere tip die daar staat maar stuk voor stuk wat het doet... Dan krijgen we een duidelijk beeld van het probleem.
Maar hang je pc-speakertje er even goed aan en kijk of die wat te piepen heeft. Haal dan het geheugen eruit en kijk of ie DAN wat te piepen heeft.
Als ie bij wat dan ook gaat piepen is het mobo waarschijnlijk nog vrij ok..
En specs? We weten niet eens wat voor voeding je hebt.
Btw, just in case dat je het nog niet gedaan zou hebben, in Hangen en opstartproblemen onderaan de Technische PMG FAQ staan veel tips.
Veel tips zul je toch hier als suggestie krijgen zo, dus zeg van iedere tip die daar staat maar stuk voor stuk wat het doet... Dan krijgen we een duidelijk beeld van het probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 24-12-2002 21:52 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
klinkt als het probleem dat ik had, uurtjes rust en hij deed het weer even... daarna weer niets, ik ben toen naar de pc winkel gegaan... en daar werd geconstateerd dat mijn cpu was doorgefikt... mijn pc bleek nog een paar pogingen gedaan te hebben om de boel te redden (vandaar dat ie niet wou opstarten) en toen was het een nare kwestie van portomonee trekken en betalen
Eve char: Warock <TEST>